(Fotó: metro4.hu) |
A hivatal így elmarasztalta a 2002-2010 közötti Demszky-vezetést Lázár elmondása szerint, az új metróvonal elkészítése során ugyanis számos bűncselekmény és kartellgyanú is felmerült az OLAF szerint. Emiatt a szervezet úgy döntött, hogy 76,6 milliárd forintnyi büntetést kell kifizetnie az országnak a négyes metró miatt.
Szigorúbb intézkedésekre van szükség a beruházásokkal és ezek többletköltség-igényével kapcsolatban, 2016-ban ugyanis rengeteg csúszás volt az ilyen igények miatt. Ennek függvényében ezentúl 15 százalékos eltérés esetéig a Minisztérium dönt, 15-30 között a Nemzetgazdasági Minisztérium, illetve Varga Mihály dönt ennek megítéléséről. 30 százalék felett azonban a kormány nem lát lehetőséget a költségek bővítésére, így ezeket automatikusan elutasítják. Ez Lázár szerint az átláthatóságot erősíti majd, az erről kapcsolatos kormányrendelet hamarosan érkezhet.