1p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Előreláthatólag októberben szavaz az Európai Parlament plenáris ülése a közlekedési bizottságban elfogadott javaslatról, amelynek szerint az unió egész területén behajthatóvá tennék a közlekedési bírságot
Előreláthatólag októberben szavaz első olvasatban az Európai Parlament plenáris ülése a közlekedési bizottságban elfogadott javaslatról, amelynek értelmében az unió egész területén egységesen behajthatóvá tennék a közlekedési bírságot.

Eddig sokan elkerülték a bírság megfizetését, ha azt külföldön rótták ki rájuk gyorshajtás, ittas vezetés, biztonsági öv bekötésének mellőzése, vagy tilos jelzésnél való megállás elmulasztása miatt. A parlamenti szakbizottságban ellenszavazat nélkül - egyetlen tartózkodás mellett - elfogadott javaslat értelmében elektronikus adatcserét kell rendszeresíteni az EU-tagállamok között annak érdekében, hogy külföldön is utolérje a befizetési csekk az elkövetőt.
   
Az Európai Bizottság által végzett vizsgálatok kimutatták, hogy a nem helyi lakosok a nemzeti közúti közlekedésben mért arányuknál nagyobb arányban követnek el közúti jogsértéseket, különösen sokan lépik át a sebességhatárt. Az EP illetékes szakbizottsága úgy véli, hogy e viszonylagos büntetlenség aláássa a közúti biztonságra vonatkozó célkitűzéseket, és azt az érzést kelti a járművezetőkben, hogy büntethetetlenek, semmibe vehetik a nemzeti közúti közlekedési rendszabályokat.
   
A képviselők egyelőre a négy leggyakoribb szabálysértésre alkalmaznák a készülő jogszabályt, amelyek a következők: a sebességhatár-túllépés, az ittas járművezetés, a biztonsági öv használatának mellőzése és a piros jelzésnél való megállás elmulasztása. E négy jogsértés közös vonása, hogy mind a 27 uniós tagállamban jogellenes cselekménynek számít.
    

Gyorshajtás vagy csigatempó? Mindkettő halálos
Az irányelv-javaslat elektronikus adatcsere-hálózat segítségével olyan, a tagállamok közti információáramlást elősegítő eljárási rendet kíván létrehozni, amely lehetővé teszi a jogellenes cselekményben érintett jármű azonosítását. Az azonosítást követően a jogellenes cselekmény elkövetésének helye szerinti állam hatósága megküldi a jogellenes cselekmény elkövetéséről szóló értesítést a jármű üzemben tartójának, amelyben tájékoztatja a jogellenes cselekmény részleteiről, a megfizetendő pénzbüntetés összegéről, a határokon átnyúló banki átutalásokat a lehető leginkább megkönnyítő fizetési módról, valamint a jogorvoslati lehetőségekről.
   
A jogkövetkezmény nyomon követése a jogellenes cselekmény kezelésének második fázisa. Mivel a téma az Európai Parlament és a tagállami kormányokat képviselő Tanács úgynevezett együttdöntési eljárása alá esik, a javaslat ügyében egyetértésre kell jutniuk a közlekedési minisztereknek is, és amennyiben a Tanács szövegjavaslata nem teljesen egyezik a parlamenti indítványával, akkor a két uniós intézmény illetékesei igyekeznek összebékíteni az álláspontokat. Ha sikerül kompromisszumra jutniuk, a parlamentnek második olvasatban is meg kell szavaznia a szöveget. Közlekedési miniszteri tanácsülés októberben esedékes.

Mostantól nincs kibúvó: nem számít, ki vezetett
Anyós, mobil, bombázó: mi vonja el a figyelmünket?
A trükközés vége: fizetnek a buszsávban surranók
Motorokkal a gyorshajtás ellen
Jön az új KRESZ! Mi változik?
Minden autópálya-bliccelőt utolérnek

MTI

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Világszerte vizsgálják az Air India Boeingjének vesztét okozó kapcsolókat
Privátbankár.hu | 2025. július 15. 13:33
Számos légitársaság ellenőrzi, hogy minden rendben van-e a Boeingek üzemanyagkapcsolóival
Makro / Külgazdaság Van itt uniós pénz: 70 milliárd kamatmentes hitelre pályázhatnak a magyar cégek
Privátbankár.hu | 2025. július 15. 12:59
Módosítottak a kiíráson, új célokra is lehet igényelni a hitelprogram forrásaiból.
Makro / Külgazdaság Vágni vagy nem vágni – a Fed vezetői sem tudják
Privátbankár.hu | 2025. július 15. 10:26
Erős a politikai nyomás, a Fed-et vezető testület pedig megosztott.
Makro / Külgazdaság Romániában már megtörtént az itthon is nagyon várt fordulat
Privátbankár.hu | 2025. július 15. 09:28
Egy éve először mértek ilyet.
Makro / Külgazdaság Hiába tért magához a magyar autóipar, az összkép lesújtó
Privátbankár.hu | 2025. július 15. 08:33
Vannak életjeleket mutató szektorok, de második ránézésre sem tudott sok biztatót mondani a KSH a magyar iparról.
Makro / Külgazdaság Itt az újabb fordulat: Trump megint meggondolta magát
Privátbankár.hu | 2025. július 15. 07:53
Három hónappal a tiltás után újra szabad az út az Nvidiának.
Makro / Külgazdaság Mégis, mi folyik Kínában?
Privátbankár.hu | 2025. július 15. 06:42
Nem nagyon viselte meg a gazdaságot az eddigi vámháborúzás.
Makro / Külgazdaság Trump vámjai alatt liheg az EU – már keresik a megoldást
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:09
Augusztus 1-ig halasztják a viszontvámokat.
Makro / Külgazdaság Trumpra hangoltuk magunkat – nem volt könnyű dolgunk
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 15:06
A Trend FM hétfő délelőtti műsorában főszerkesztőnk, Csabai Károly az újabb vámháborús bejelentések apropóján megpróbált valamilyen logikát kiolvasni az amerikai elnök első féléves ténykedéséből.
Makro / Külgazdaság Nehéz elhinni, de talán nem drágul tovább a tankolás
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 12:49
Kedden is kitart az átlagár.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG