Ana Pastor spanyol közlekedési miniszter a bejelentéskor utalt arra, hogy az eddigi ajánlatok elmaradtak a várakozásoktól. A privatizációt még az előző, szocialista kormány hirdette meg, és ötmilliárd eurót remélt a magánosítástól. A december eleje óta hivatalban lévő jobbközép kormány azonban felülvizsgálja a korábbi privatizációs terveket, és esetleg az egész légiközlekedési rendszerbe von be külföldi tőkét, nemcsak reptereket privatizál.
A madridi Barajas és a barcelonai El Prat repülőterek iránt több vezető üzemeltető is érdeklődött, köztük a német Fraport, a londoni Heathrow-t üzemeltető BAA többségi tulajdonosa, a Ferrovial, a francia Aeroports de Paris, a Siemens AG egyik leánya alkotta csoport. A spanyol kormány 2006-ban 6,2 milliárd eurós beruházást hajtott végre a madridi, míg 2009-ben 1,2 milliárd euró értékben fejlesztett a barcelonai repülőtéren.