4p

Minden korábbi rekordot megdöntött az Emirates.

Az Emirates Group közzétette a 2023. április 1. és 2024. március 31. közötti pénzügyi évének gazdálkodási adatait. A cégcsoport minden területen rekordárbevételt és -nyereséget ért el, amelynek köszönhetően az Emirates Group 1,1 milliárd dollár osztalékot fizet tulajdonosának, az Investment Corporation of Dubai-nak. 

A vállalatcsoporton belül az Emirates Airline 4,7 milliárd dolláros, újabb rekordnyereségről számolt be, amely 63 százalékos növekedés a tavalyi 2,9 milliárd dollárhoz képest. A légitársaság bevételei 13 százalékkal, 33 milliárd dollárra emelkedtek, köszönhetően a forgalomnövekedésnek, a megnövelt szállítási kapacitásoknak és a hálózatbővítésnek. A légitársaság kapacitása ötödével, 57,7 milliárd tonnakilométerre (ATKM) nőtt, és ezzel megközelítette a járvány előtti szintet.

Szállították az eredményeket
Szállították az eredményeket
Fotó: Emirates

A cégcsoport földi kiszolgálásra szakosodott leányvállalata, a dnata 400 millió dollár nyereséget jelentett, amely szintén jelentősen javult a 90 millió dollár nyereséghez képest. A bevételek 29 százalékkal nőttek, és új rekordot értek el 5,2 milliárd dollár értékben. 

A vállalat több milliárd dolláros repülőgépflotta- és kabinfelújítási programot hajt végre, új vendéglátó-, teherszállítási és földi kiszolgálási létesítményeket épít, továbbá rendelkezik a személyzet létszámbővítését és képzését segítő programmal, valamint átfogó fenntarthatósági programmal. Mindezekbe a most zárult pénzügyi évben már 2,4 milliárd dollárt fektetett be a vállalat.

Csoportszinten az alkalmazotti létszám tizedével, 112 406 főre nőtt, ami a valaha volt legnagyobb létszám a cég történetében, és az Emirates tovább folytatja toborzó tevékenységét világszerte, köztük Magyarországon is, ahol ügyfélszolgálati központot is működtet. 

A fenntarthatóság az év során kiemelt helyet kapott a fejlesztésekben. Tavaly az Emirates új beszállítói és partnerségi megállapodásokat írt alá a fenntartható légiüzemanyagok (SAF) beszerzésére, melyeket Dubajban, Amszterdamban és Szingapúrban használt. A légitársaság végrehajtotta az első demonstrációs repülését A380-as óriásgépen, amely 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használt az egyik hajtóműben. Az Emirates 200 millió dolláros pénzügyi alapot hozott létre a fosszilis tüzelőanyagok hatásának a kereskedelmi repülésben való csökkentésére összpontosító K+F projektek támogatására. 

2023-24-ben az Emirates együttesen 2,4 milliárd dollárt fektetett be új repülőgépek vásárlásába, új létesítmények építésébe, berendezések beszerzésébe, valamint vállalatokba és a legújabb technológiák fejlesztésébe, hogy ezekkel is támogassa növekedési terveit.

Az Emirates teljes utas- és teherszállítási kapacitása 2023-24-ben 20 százalékkal, 57,7 milliárd tonnakilométerre nőtt, és ezzel közel a járvány előtti szintre állt vissza. A légitársaság újraindította a Tokió-Haneda járatokat, 29 célállomással bővítette hálózatát, és új napi járatokat indított a kanadai Montréalba. Az Emirates emellett 11 új légitársasági partnerrel kötött codeshare és interline megállapodásokat. 2024. március 31-ig az Emirates hálózata hat kontinens 151 célállomását foglalja magában, beleértve 10 olyan várost, amelyeket kizárólag a teherszállító flotta szolgál ki. 

Az Emirates idén még több városba hozta el népszerű A380-as óriásgépét és az új Prémium Turistaosztályát, mivel a 2 milliárd dolláros kabinfelújítási program keretében további 16, felújított repülőgépet állítottak forgalomba. 2024. március 31-ig az Emirates A380-as repülőgépe 49 célállomásra közlekedett, és 15 útvonalon lehetett foglalni Prémium Turistaosztályra. A flotta teljes állománya március végén 260 repülőgép volt, melyek átlagéletkora 10,1 év. 

Az Emirates rendelésállománya most 310 repülőgépet számlál, miután a 2023-as Dubai Airshow-n bejelentették, hogy további 110 darab Boeing 777-es, 787-es és Airbus A350-es repülőgépet vásárolhatnak összesen 58 milliárd dollár értékben. Ezek az új generációs, széles törzsű repülőgépek a régebbi repülőgépeket váltják majd fel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Rohamoznak a török cégek Moszkvában, és nyernek is
Elek Lenke | 2024. szeptember 7. 17:31
A nyugati márkák kivonulása Oroszországból fellendítette a török textilipart.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor elárulta, Keletre vagy Nyugatra nyitna-e
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 7. 16:33
A kötcsei piknikre érkező Orbán Viktor elárulta, miről fog beszélni zárt körben, és válaszolt pár újságírói kérdésre is.
Makro / Külgazdaság Lehetett volna nagyobb áresés a kutakon?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 7. 13:17
Kisebb áresést láthattunk a hazai kutakon, pedig a nemzetközi tőzsdei árak alapján akár komolyabb csökkenés is lehetett volna. Tovább mérséklődhet az üzemanyagok ára a jövő héten.
Makro / Külgazdaság Ezt mondták Amerikában a magyar jenkötvényekről
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 7. 08:34
Befektetésre ajánlott, stabil kilátású osztályozással látta el a Moody’s a jenben kibocsátott 3 és 10 éves futamidejű magyar állampapírokat. Pozitívan értékelték az államháztartási konszolidációt, kockázat viszont a viharos EU-kapcsolat, illetve a részben felfüggesztett uniós pénzek kérdése.
Makro / Külgazdaság Brüsszelből a magyar kormánynak is üzentek Kínával kapcsolatban
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 6. 18:29
Már a belgák szerint is túl erős a függés az ázsiai óriástól.
Makro / Külgazdaság Csaba László: A NER vezető rétege bizonyos szempontból emlékeztet a kínai vezetőségre (videó)
Csabai Károly | 2024. szeptember 6. 15:06
Ezzel a közgazdász, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja a Klasszis Klubban arra utalt, hogy az Orbán-kormány hangosan hirdet bizonyos elveket, amelyeket nem feltétlenül vesz komolyan - elég csak a családpolitikájukra gondolni. A beszélgetés során Csaba László egyebek mellett elmondta, miért nem igaz az a kormányzati állítás, miszerint most már itt a fellendülés, minden jó lesz, minden mutató javul. Valamint azt is, hogy helyes-e az a megközelítés, miszerint a belső piac növekedése képes ellensúlyozni a külpiacok gyenge teljesítményét, s - látva a zsákutcába került európai gazdaságot - tudunk-e függetlenedni annak legerősebb tagjától, Németországtól. A Klasszis Klub 4. évfolyamának 58. adását most visszahallgathatja.
Makro / Külgazdaság Nagy ígéretet tett Szijjártó Péter
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 6. 11:32
Szijjártó Péter Kisinyovban tartott közös sajtótájékoztatót moldáv kollégájával, ahol szóba került Moldova európai Uniós csatlakozása is.
Makro / Külgazdaság Miért nem lő ki a magyar gazdaság?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 6. 10:45
Bod Péter Ákos elemezte a hazai gazdasági mutatók hátterét.
Makro / Külgazdaság Itt az újabb üzemanyagár-változás, ez mindenkit érint
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 6. 10:04
Ismét változik a benzin és a dízel nagykereskedelmi ára is.
Makro / Külgazdaság A lengyel jegybank idén már nem enyhít
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 6. 09:13
A lengyel jegybak szerint az infláció a jövő év elejéig még emelkedni fog, ezt követően lehetséges újabb alapkamatvágás.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG