4p

Minden korábbi rekordot megdöntött az Emirates.

Az Emirates Group közzétette a 2023. április 1. és 2024. március 31. közötti pénzügyi évének gazdálkodási adatait. A cégcsoport minden területen rekordárbevételt és -nyereséget ért el, amelynek köszönhetően az Emirates Group 1,1 milliárd dollár osztalékot fizet tulajdonosának, az Investment Corporation of Dubai-nak. 

A vállalatcsoporton belül az Emirates Airline 4,7 milliárd dolláros, újabb rekordnyereségről számolt be, amely 63 százalékos növekedés a tavalyi 2,9 milliárd dollárhoz képest. A légitársaság bevételei 13 százalékkal, 33 milliárd dollárra emelkedtek, köszönhetően a forgalomnövekedésnek, a megnövelt szállítási kapacitásoknak és a hálózatbővítésnek. A légitársaság kapacitása ötödével, 57,7 milliárd tonnakilométerre (ATKM) nőtt, és ezzel megközelítette a járvány előtti szintet.

Szállították az eredményeket
Szállították az eredményeket
Fotó: Emirates

A cégcsoport földi kiszolgálásra szakosodott leányvállalata, a dnata 400 millió dollár nyereséget jelentett, amely szintén jelentősen javult a 90 millió dollár nyereséghez képest. A bevételek 29 százalékkal nőttek, és új rekordot értek el 5,2 milliárd dollár értékben. 

A vállalat több milliárd dolláros repülőgépflotta- és kabinfelújítási programot hajt végre, új vendéglátó-, teherszállítási és földi kiszolgálási létesítményeket épít, továbbá rendelkezik a személyzet létszámbővítését és képzését segítő programmal, valamint átfogó fenntarthatósági programmal. Mindezekbe a most zárult pénzügyi évben már 2,4 milliárd dollárt fektetett be a vállalat.

Csoportszinten az alkalmazotti létszám tizedével, 112 406 főre nőtt, ami a valaha volt legnagyobb létszám a cég történetében, és az Emirates tovább folytatja toborzó tevékenységét világszerte, köztük Magyarországon is, ahol ügyfélszolgálati központot is működtet. 

A fenntarthatóság az év során kiemelt helyet kapott a fejlesztésekben. Tavaly az Emirates új beszállítói és partnerségi megállapodásokat írt alá a fenntartható légiüzemanyagok (SAF) beszerzésére, melyeket Dubajban, Amszterdamban és Szingapúrban használt. A légitársaság végrehajtotta az első demonstrációs repülését A380-as óriásgépen, amely 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használt az egyik hajtóműben. Az Emirates 200 millió dolláros pénzügyi alapot hozott létre a fosszilis tüzelőanyagok hatásának a kereskedelmi repülésben való csökkentésére összpontosító K+F projektek támogatására. 

2023-24-ben az Emirates együttesen 2,4 milliárd dollárt fektetett be új repülőgépek vásárlásába, új létesítmények építésébe, berendezések beszerzésébe, valamint vállalatokba és a legújabb technológiák fejlesztésébe, hogy ezekkel is támogassa növekedési terveit.

Az Emirates teljes utas- és teherszállítási kapacitása 2023-24-ben 20 százalékkal, 57,7 milliárd tonnakilométerre nőtt, és ezzel közel a járvány előtti szintre állt vissza. A légitársaság újraindította a Tokió-Haneda járatokat, 29 célállomással bővítette hálózatát, és új napi járatokat indított a kanadai Montréalba. Az Emirates emellett 11 új légitársasági partnerrel kötött codeshare és interline megállapodásokat. 2024. március 31-ig az Emirates hálózata hat kontinens 151 célállomását foglalja magában, beleértve 10 olyan várost, amelyeket kizárólag a teherszállító flotta szolgál ki. 

Az Emirates idén még több városba hozta el népszerű A380-as óriásgépét és az új Prémium Turistaosztályát, mivel a 2 milliárd dolláros kabinfelújítási program keretében további 16, felújított repülőgépet állítottak forgalomba. 2024. március 31-ig az Emirates A380-as repülőgépe 49 célállomásra közlekedett, és 15 útvonalon lehetett foglalni Prémium Turistaosztályra. A flotta teljes állománya március végén 260 repülőgép volt, melyek átlagéletkora 10,1 év. 

Az Emirates rendelésállománya most 310 repülőgépet számlál, miután a 2023-as Dubai Airshow-n bejelentették, hogy további 110 darab Boeing 777-es, 787-es és Airbus A350-es repülőgépet vásárolhatnak összesen 58 milliárd dollár értékben. Ezek az új generációs, széles törzsű repülőgépek a régebbi repülőgépeket váltják majd fel.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Ritka kellemetlen hír érkezett Németországból
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 13:13
Ezért vannak bajban a cégek.
Makro / Külgazdaság MNB-botrány: újabb részletek derültek ki
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 12:49
Több ezer német lakást vásárolt a jegybanki alapítvány lengyel cége tavaly.
Makro / Külgazdaság Hihetetlen, hogy mennyit költ a kormány az adósságok kamataira
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 12:05
2726 milliárd forintot fizetett az állam az év első hét hónapjában az adóssága kamataira.
Makro / Külgazdaság Akár olcsóbb is lehetne a tankolás szombattól
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 10:58
A nagykereskedelmi ár biztos csökken.
Makro / Külgazdaság Megígérték a bankok, hogy mindenki visszakapja a pénzét
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 10:09
Hiba volt duplán levonni a pénzt.
Makro / Külgazdaság Sokkoló adat érkezett a magyar inflációról
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 08:30
4 százalék felett maradt az infláció.
Makro / Külgazdaság Türelmetlenek a németek a vámmegállapodás miatt
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 7. 14:16
Az amerikai-európai vámmegállapodás mielőbbi életbe léptetését sürgeti a német autóipar szakmai képviselete.
Makro / Külgazdaság Szomorkodhat a magyar gazdaság: rossz hírek érkeztek
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 7. 13:23
Júniusban csökkent a német ipari termelés.
Makro / Külgazdaság Trump száz százalékos vámot vetne ki a chipekre és félvezetőkre
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 7. 07:22
Donald Trump amerikai elnök szerdán bejelentette, hogy az Egyesült Államok „körülbelül 100 százalékos” vámot vet ki az importált félvezető chipekre, hozzátéve, hogy a chipgyártók elkerülhetik a vámot, ha befektetnek az amerikai gyártásba.
Makro / Külgazdaság Milorad Dodik elhagyta Budapestet, nem maradt itt politikai menekültként – derült ki a Kormányinfón
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 6. 18:01
A boszniai Szerb Köztársaság volt elnöke, Milorad Dodik elhagyta Magyarországot, nem kapott politikai menekült státuszt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG