4p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Minden korábbi rekordot megdöntött az Emirates.

Az Emirates Group közzétette a 2023. április 1. és 2024. március 31. közötti pénzügyi évének gazdálkodási adatait. A cégcsoport minden területen rekordárbevételt és -nyereséget ért el, amelynek köszönhetően az Emirates Group 1,1 milliárd dollár osztalékot fizet tulajdonosának, az Investment Corporation of Dubai-nak. 

A vállalatcsoporton belül az Emirates Airline 4,7 milliárd dolláros, újabb rekordnyereségről számolt be, amely 63 százalékos növekedés a tavalyi 2,9 milliárd dollárhoz képest. A légitársaság bevételei 13 százalékkal, 33 milliárd dollárra emelkedtek, köszönhetően a forgalomnövekedésnek, a megnövelt szállítási kapacitásoknak és a hálózatbővítésnek. A légitársaság kapacitása ötödével, 57,7 milliárd tonnakilométerre (ATKM) nőtt, és ezzel megközelítette a járvány előtti szintet.

Szállították az eredményeket
Szállították az eredményeket
Fotó: Emirates

A cégcsoport földi kiszolgálásra szakosodott leányvállalata, a dnata 400 millió dollár nyereséget jelentett, amely szintén jelentősen javult a 90 millió dollár nyereséghez képest. A bevételek 29 százalékkal nőttek, és új rekordot értek el 5,2 milliárd dollár értékben. 

A vállalat több milliárd dolláros repülőgépflotta- és kabinfelújítási programot hajt végre, új vendéglátó-, teherszállítási és földi kiszolgálási létesítményeket épít, továbbá rendelkezik a személyzet létszámbővítését és képzését segítő programmal, valamint átfogó fenntarthatósági programmal. Mindezekbe a most zárult pénzügyi évben már 2,4 milliárd dollárt fektetett be a vállalat.

Csoportszinten az alkalmazotti létszám tizedével, 112 406 főre nőtt, ami a valaha volt legnagyobb létszám a cég történetében, és az Emirates tovább folytatja toborzó tevékenységét világszerte, köztük Magyarországon is, ahol ügyfélszolgálati központot is működtet. 

A fenntarthatóság az év során kiemelt helyet kapott a fejlesztésekben. Tavaly az Emirates új beszállítói és partnerségi megállapodásokat írt alá a fenntartható légiüzemanyagok (SAF) beszerzésére, melyeket Dubajban, Amszterdamban és Szingapúrban használt. A légitársaság végrehajtotta az első demonstrációs repülését A380-as óriásgépen, amely 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használt az egyik hajtóműben. Az Emirates 200 millió dolláros pénzügyi alapot hozott létre a fosszilis tüzelőanyagok hatásának a kereskedelmi repülésben való csökkentésére összpontosító K+F projektek támogatására. 

2023-24-ben az Emirates együttesen 2,4 milliárd dollárt fektetett be új repülőgépek vásárlásába, új létesítmények építésébe, berendezések beszerzésébe, valamint vállalatokba és a legújabb technológiák fejlesztésébe, hogy ezekkel is támogassa növekedési terveit.

Az Emirates teljes utas- és teherszállítási kapacitása 2023-24-ben 20 százalékkal, 57,7 milliárd tonnakilométerre nőtt, és ezzel közel a járvány előtti szintre állt vissza. A légitársaság újraindította a Tokió-Haneda járatokat, 29 célállomással bővítette hálózatát, és új napi járatokat indított a kanadai Montréalba. Az Emirates emellett 11 új légitársasági partnerrel kötött codeshare és interline megállapodásokat. 2024. március 31-ig az Emirates hálózata hat kontinens 151 célállomását foglalja magában, beleértve 10 olyan várost, amelyeket kizárólag a teherszállító flotta szolgál ki. 

Az Emirates idén még több városba hozta el népszerű A380-as óriásgépét és az új Prémium Turistaosztályát, mivel a 2 milliárd dolláros kabinfelújítási program keretében további 16, felújított repülőgépet állítottak forgalomba. 2024. március 31-ig az Emirates A380-as repülőgépe 49 célállomásra közlekedett, és 15 útvonalon lehetett foglalni Prémium Turistaosztályra. A flotta teljes állománya március végén 260 repülőgép volt, melyek átlagéletkora 10,1 év. 

Az Emirates rendelésállománya most 310 repülőgépet számlál, miután a 2023-as Dubai Airshow-n bejelentették, hogy további 110 darab Boeing 777-es, 787-es és Airbus A350-es repülőgépet vásárolhatnak összesen 58 milliárd dollár értékben. Ezek az új generációs, széles törzsű repülőgépek a régebbi repülőgépeket váltják majd fel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Még Matolcsy György sem tudja, mikor lesz ennek vége
Privátbankár.hu | 2024. október 22. 17:26
Egységes döntést hozott a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa keddi döntésén a kamattartásról, más opció fel sem merült. A jelenlegi kamatszintet akár hosszabb időtávon is vállalja a jegybank a hazai kamatfelár relatív növekedésének ódiumával együtt. Kamatemelésről szó sincs, és nem indokolt a forintárfolyamba történő beavatkozás sem. A Monetáris Tanács döntését kedden Kandrács Csaba, a jegybank alelnöke indokolta.
Makro / Külgazdaság Intézkedtek Matolcsy Györgyék, ez mindenkit érint
Privátbankár.hu | 2024. október 22. 14:00
Az előzetes várakozásoknak megfelelően nem változtatott a jegybanki alapkamat mértékén a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa.
Makro / Külgazdaság A cseppfolyós orosz gáznak már nincs szaga?
Privátbankár.hu | 2024. október 22. 13:44
Oroszország szerepe az Európai Unió cseppfolyósított földgáz piacán növekszik, annak ellenére, hogy a gazdasági blokk igyekszik az orosz gáztól szabadulni.
Makro / Külgazdaság Kiderült, hogy még többe került a Nemzeti Összefogás Hídja
Privátbankár.hu | 2024. október 22. 11:40
Félmilliárd forinttal drágult a világ leghosszabb kötélhídjaként aposztrofált sátoraljaújhelyi Nemzeti Összetartozás Hídja. Így már 4,57 milliárd forintba kerül az adófizetőknek. 
Makro / Külgazdaság Varga Mihály fáradhatatlan, mindig talál valami pozitívumot a magyar gazdaságban
Privátbankár.hu | 2024. október 22. 10:33
A japán R&I hitelminősítő megerősítette Magyarország befektetésre ajánlott besorolását stabil kilátások mellett - mondta keddi videóüzenetében a pénzügyminiszter.
Makro / Külgazdaság Korai káröröm a kormány német iparkritikája?
Privátbankár.hu | 2024. október 22. 10:07
A magyar iparszerkezetben nem ment végbe szerkezetátalakulás, a németekkel szemben el sem kezdődött a politikaváltás - írja lapcsoportunk, a Klasszis Média állandó szerzője, Bod Péter Ákos.
Makro / Külgazdaság Forrongó BRICS-csúcstalálkozó kezdődik kedden a háborúk árnyékában
Káncz Csaba | 2024. október 22. 09:32
A BRICS folyamatos terjeszkedése egy olyan időszakban történik, amikor a széttöredezettség erői felemelkedőben vannak, és a multilateralizmus formális struktúrái folyamatosan gyengülnek. Ez a problémamegoldás központi elemévé tette az informális csoportosulásokat. Káncz Csaba jegyzete.
Makro / Külgazdaság KSH: kiderült, hogy mennyi a nettó átlagkereset
Privátbankár.hu | 2024. október 22. 08:32
2024 augusztusában a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 628 800, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 433 100 forint volt - közölte a KSH.
Makro / Külgazdaság Miért lett drágább a lakás Kolozsváron, mint Bukarestben?
Bózsó Péter | 2024. október 21. 19:42
A kolozsvári ingatlan egész Románia viszonyítási pontja lett, nem feltétlenül pozitív értelemben. Sokan "indokolatlanul magasnak" tartják az árakat.
Makro / Külgazdaság Mit forgatnak a fejükben Matolcsy Györgyék?
Privátbankár.hu | 2024. október 21. 15:29
Erről is beszélt a Trend FM hétfő délelőtti műsorában főszerkesztőnk, Csabai Károly. Annak apropóján, hogy kedden a Magyar Nemzeti Bank monetáris tanácsa kamatdöntő ülést tart. Hogy változhat-e a most 6,5 százalékos jegybanki alapkamat, az is kiderül az adásból, amelyet - ha netán lemaradt volna róla - most visszahallgathat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG