3p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Lufthansa fapados leányvállalata, a Germanwings vesztett gépet, a francia hatóságok 148 halottról beszélnek. Az Airbus A320 Barcelonából tartott Düsseldorfba, a szerencsétlenség a francia Alpok felett történt.

Hivatalos információ

A Germanwings Facebookon hivatalosan is elismerte a katasztrófát, 150 áldozata van a szerencsétlenségnek. Létrehoztak egy információs számot az áldozatok családjának és barátainak, itt előzetes regisztráció után lehet érdeklődni: 0800 11 33 55 77

Amit eddig tudunk

Az Airbus A320 Barcelonából tartott Düsseldorfba, a szerencsétlenség a francia Alpok felett történt.

A DGAC repülési felügyelet információi szerint a gép Barcelonnette várostól nem messze, a francia Nizza üdülővárostól körülbelül 100 kilométerre zuhant le.

A flightradar24.com adatai szerint a repülőgép utolsó ismert helyzete helyi idő szerint 10.40-kor volt. A járat fél óra késéssel, 10 órakor indult el Barcelonából, 40 perccel a felszállás után tűnt el.

Az adatok szerint mintegy 3-4000 láb percenkénti rátával süllyedt, majd 6800 láb (2000 méter) magasságban tűnt el a radarképernyőről.

Az Airbus A320 a fapados légitársaságok „kedvence”, a legtöbb európai Wizz Air  járatot is ilyen repülő teljesíti.

Közben a Germanwingstől annyi nyilatkozat érkezett, hogy nem tudják pontosan mi okozta a szerencsétlenséget. A lezuhant gép 24 éves, és kezdetben a Lufthansánál szolgált.

Megszólalt a Lufthansa

A befektetők is reagáltak a katasztrófára, nagyot estek a Lufthansa részvényei

Carsten Spohr Lufthansa vezér a Twitteren kommentálta az esetet: „Még nem tudjuk, hogy pontosan mi történt a 4U 9525-ös járattal. A legmélyebb részvétem az utasok és a személyzet hozzátartozóinak és barátainak. Ha beigazolódnak a félelmeink, ez egy nagyon sötét nap a Lufthansa számára. Reménykedünk benne, hogy találunk túlélőket.”

Francois Hollande francia elnök szintén nyilatkozott az esettel kapcsolatban, mint mondta, a roncs egy nagyon nehezen megközelíthető területen van, ezért feltételezik, hogy az esetnek nincsenek túlélői. Az áldozatok körülbelül fele német.

A Reuters információi szerint az illetékes francia hatóságok elindultak a helyszínre, hamarosan megkezdhetik a mentést. A roncs a Méolans-Revel nevű, gyakorlatilag lakatlan területre zuhant. Bejelöltük a térképen:

27 éve zuhant le az első A320-as

1988-ban az Air France 296-os járata volt az első Airbus A320-as, amely lezuhant: egy légishow keretében 33 méter magasságban kellett volna átrepülnie a futópálya fölött kiengedett futóművel, ám túl alacsonyan közelítette meg a pályát, hozzáért a fák csúcsához, a futópálya végén a földbe csapódott. Hárman haltak meg a balesetben a Wikipedia összefoglalója szerint.

Veszélyes hely a repülőknek?

Egyébként ez a terület repülési szempontból mindenképpen veszélyes, 1961-ben egy brit járat a mostani katasztrófa helyszínétől nem messze zuhant le. Akkor a baleset lehetséges indokaként azt nevezték meg, hogy a mágneses mezők megzavarták a használt iránytűt

A Germanwings a Lufthansa-csoport diszkont leányvállalata, 1997-ben az Eurowings divíziójaként alapították, majd 2002-től önálló cégként működik.

A kölni székhelyű társaság Köln-Bonnból, Hamburgból, Berlinből, Dortmundból és Düsseldorfból üzemeltet német belföldi és nemzetközi járatokat, köztük Budapestre is.

A Lufthansa a frankfurti és müncheni járatait leszámítva az összes járat üzemeltetését 2013-ban átadta a Germanwingsnek.

A cégnek 81 gépes flottája van, a gépek átlagos életkora 9,2 év. A társaságnak eddig egyetlen gépével sem történt légi katasztrófa. (MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Köhintett a francia ipar, csak be ne rekedjen!
Privátbankár.hu | 2024. november 5. 16:01
Szeptemberben szezonális és naptári kiigazítással 0,9 százalékkal, május óta először csökkent az előző havihoz képest a francia ipari termelés az augusztusi 1,1 százalékos havi bővülés után.
Makro / Külgazdaság Magyarországot is elérheti a kenyérpirítós Trump-csapás
Buksza blog | 2024. november 5. 12:44
Ha komolyan lehetn venni Donald Trump vámemelési ígéretét, amivel az elnökválasztás előtt kampányolt – ami nála erősen kérdéses –, akkor látványos vereséget kellene szenvednie a szavazáson.
Makro / Külgazdaság Erre az adatra sem lehet büszke az Orbán-kormány
Privátbankár.hu | 2024. november 5. 08:32
2024. szeptemberben az export euróban számított értéke 5,0 százalékkal, az importé 4,0 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest. A termék-külkereskedelmi egyenleg 187 millió euróval romlott. 
Makro / Külgazdaság Csak Magyarországon és Romániában elérhetetlen a Covid-vakcina
Privátbankár.hu | 2024. november 5. 08:16
A Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ roppant későn, október 11-én írt ki közbeszerzést a Covid-vakcinákra. Bár szakértők szerint már igazi járvány van, körképünkből mégis az derül ki, hogy az Európai Unióban kizárólag nálunk és keleti szomszédunknál nincs elérhető koronavírus-oltóanyag.
Makro / Külgazdaság Trump győzelme vagy az adók emelése számít a magyar autósoknak?
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 15:58
A keddi amerikai elnökválasztás a gazdaság számos területére hatással lehet. Az ugyan túlzott egyszerűsítésnek tűnik, hogy Donald Trump győzelme egyértelműen kedvez az olajiparnak, míg Kamala Harris megválasztása a megújulóenergia-ágazat számára fontos. Ugyanakkor az tény, hogy a korábbi elnök visszatérése esetén a környezetvédelmi kérdések háttérbe szorulhatnak, és a fosszilis energiahordozók kivezetése lassabb lehet. Mindez az olajárakra is hatással lehet, de a magyar autósok számára rövid távon ennél is fontosabb lehet, hogy a költségvetés problémái miatt egyes adók, így például az üzemanyagokat terhelő jövedéki adó infláció követő lehet. Egyebek mellett ezekről a témákról is beszélt a Trend FM hétfő délelőtti adásában kollégánk, Király Béla.
Makro / Külgazdaság Pogátsa Zoltán: Nincs apokalipszis, de az sem igaz, hogy minden rendben lenne a magyar gazdaságban
Csabai Károly | 2024. november 4. 15:11
A közgazdásszal, szociológussal, a Soproni Egyetem docensével a lapcsoportunk által működtetett Klasszis Klub Live-ban beszélgettünk. Annak apropóján, hogy a magyar gazdaság 2023 után az idén is recesszióba zuhant, a GDP két egymást követő negyedévben csökkent. Szóba került a kis- és középvállalkozások támogatása, a felfüggesztett uniós pénzek, az oktatás és az egészségügy helyzete, a minimálbér emelése, valamint az, mennyire jó ötlet a nyugdíjpénztárakban lévő összegek beforgatása lakáscélokra. A Klasszis Klub 4. évfolyamának 62. adását most meg-, illetve visszanézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.
Makro / Külgazdaság Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül? Erről is kérdezzük Vitézy Dávidot a Klasszis Klub Live-ban
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 14:26
A közgazdász, közlekedési és városmobilitási szakértő, az októberben megalakult új Fővárosi Közgyűlés tagja november 13-án, szerdán 16 óra 30 perckor lesz élő adásunk vendége. A rendszerváltás óta talán még soha nem voltak annyira kiegyenlítettek a politikai erőviszonyok Budapesten, mint a most kezdődött ötéves ciklusban. Az azonos szavazati aránnyal rendelkező Fidesz és a Tisza Párt mellett a többiek jelenthetik a mérleg nyelvét. Köztük a háromfős Podmaniczky Mozgalom, élén Vitézy Dáviddal. A frakcióvezetővel szokás szerint élőben zajló stúdióbeszélgetésre ingyenesen lehet regisztrálni, majd azt online követni és kérdéseket feltenni.
Makro / Külgazdaság Saját bányacége lett Orbán Viktor unokaöccsének is
Vég Márton | 2024. november 4. 13:12
Ezúttal a miniszterelnök unokaöccse látta elérkezettnek a pillanatot arra, hogy egy saját bányacéget rakjon össze. 
Makro / Külgazdaság A romániai Ford nem kér a magyar akkumulátorokból, csinál magának
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 12:25
Saját magának gyárt majd akkumulátorokat a romániai Ford-üzem. 
Makro / Külgazdaság Ötössel kezdődhet a benzinár?
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 10:44
A benzin olcsóbb, a gázolaj drágább lehet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG