A képeslapok mintegy 50 százalékát a karácsonyi, húsvéti időszakban adják postára, ezen belül az ünnepeket érintő képeslap forgalom nagyobb része jellemzően a karácsonyi és az újévi, kisebb része a húsvéti időszakban jelenik meg. Konkrét adatok nem állnak rendelkezésre, márcsak azért sem, mert a posta tapasztalata szerint a feladók a képeslapot jellemzően borítékba helyezik, így a képeslap-forgalom nem különíthető el a levélforgalomtól.
A Magyar Posta Zrt. szerint a képeslap-forgalomcsökkenés oka elsősorban a lakossági levelezési szokásainak megváltozása, az elektronikus helyettesítő eszközök használatának elterjedése, az interneten keresztüli képeslap-küldés, a mobiltelefonon küldött üzenetek és képek számának felszökése.
Az elmúlt években a posta marketing akciókkal hívta fel a figyelmet a kézzel írott képeslap személyesebb jellegére. A képeslapok feladását azzal is ösztönzik, hogy a szolgáltatást kedvező áron nyújtják, például 2011-ben nem módosították a levelezőlapok kézbesítési díját. Ezen kívül több bevásárlóközpontba is kitelepült a posta, hogy személyes, fényképpel ellátott képeslapot készítsenek az érdeklődőknek. Az Anyák Napja alkalmából tavaly ingyen lehetett képeslapot feladni, és ezt a lehetőséget idén is kínálják a nagyobb posták felvevő ablakainál.
MTI