Tavaly tavasszal jelentette be Gulyás Gergely, hogy 3 év múlva már csak elektromos buszok állhatnak forgalomba. Azt is közölte akkor, hogy kormány a környezetvédelmi célok elérése érdekében 3000 busz beszerzését támogatja. Úgy tűnik, hogy a célegyenesbe fordult az autóbuszpark megújítása, a Volánbusz közleménye szerint ugyanis 2022-ig összesen 3200 új jármű beszerzésére kap lehetőséget a tavaly október óta országos szolgáltatást nyújtó Volánbusz.
A beruházási hitel felvételéről szóló megállapodást Dávid Ilona, a Volán Buszpark Kft. ügyvezetője és Lilyana Pavlova, az Európai Beruházási Bank (EBB) alelnöke írta alá Budapesten. A Volánbusz Zrt. flottakezelő cégeként működő társaság a forrást korszerű, környezetbarát, biztonságos és kényelmes autóbuszok beszerzésére fordítja, összhangban Magyarország nemzeti autóbusz-stratégiájában megfogalmazott célokkal. A mostani az EBB által jóváhagyott hitel első részlete; a teljes, 47 milliárd forintos keretből összesen 3200 új jármű beszerzésére kap lehetőséget a tavaly október óta országosan, hatékonyabb, integrált rendszerben működő Volánbusz.
Dávid Ilona, a Volán Buszpark Kft. ügyvezetője, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója illetve Lilyana Pavlova, az Európai Beruházási Bank (EBB) alelnöke alírják a hitelszerződést |
A beruházások hozzájárulnak a Zöld Magyarország Program és a tisztább közösségi közlekedés fejlesztéséről szóló kormányzati szándék megvalósításához. Az új autóbuszok egy része alternatív meghajtású lesz, a dízelüzemű járműveket pedig korszerű, EURO 6 besorolású motorral szerelik fel. Ez utóbbiak jóval kisebb mértékben terhelik környezetünket, mint az általuk kiváltandó, korábbi technológiát alkalmazó típusok. Mindennek köszönhetően a Volánbusz működése energiahatékonyabbá és fenntarthatóbbá válik, akár 38 százalékkal csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás mértéke az elkövetkező négy évben.
A társaság vezetője, Dávid Ilona emlékeztetett arra is, hogy a 2019-ben megkezdett fejlesztési projekt keretében a Volánbusz 6500 darabos járműállományának 60 százalékát lecserélik, és ezzel 8,99 évre szállítják le autóbuszaik átlagéletkorát. A középtávú célok még merészebbek, hiszen 2031 végéig 5,73 évre kívánják leszorítani ezt az értéket.