Július 1-jéig kell beszereltetniük az étel- és italautomatákat üzemeltető vállalkozásoknak az automata felügyeleti egységet a gépeikbe, amelyen keresztül az adóhivatal nyomon követheti az automaták forgalmát.
A határidő lejárta után a hivatal megvizsgálja, hogy kapcsolatban van-e az informatikai rendszerével minden korábban regisztrált automata - hívja fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Csak ezzel működhetnek a gépek
A hatóság szerint a kezelőszemélyzet nélküli étel- és italautomaták július 1-je után csak automata felügyeleti egységgel (AFE) üzemeltethetők.
A beépített egységen keresztül az automata online forgalmi adatokat továbbít a NAV-hoz, így azonnal látják az automaták bevételét. A NAV szerint a rendszer az automata üzemeltetőjének is jó, hiszen a bevételek alakulása mellett az is kontrollálható, hogy mikor kell feltölteni a készüléket.
120 ezer forint támogatást lehetett igényelni
Az AFE beszerzéséhez az állam vissza nem térítendő támogatást nyújtott a berendezések üzemeltetőinek. A támogatás felügyeleti egységenként 120 ezer forint, amely magában foglalja az AFE árát és a telepítéssel összefüggő valamennyi díjat és költséget. Az AFE beszereléséről, működtetéséről és összekötéséről a NAV informatikai rendszerével a felügyeleti szolgáltató, a Magyar Posta gondoskodik.