4p

A szektorban nincs extraprofit, a reklámadó pedig az egész gazdaságra káros hatásokkal lesz a szakmai szervezet szerint.

Lapunkhoz eljuttatott közleményük szerint a Magyar Reklámszövetség és társszervezetei aggasztónak tartják a reklámadó visszavezetését.  Mint írják, továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók már önmagukban rontják a reklámipar teljesítményét. A reklámipar a gazdaság multiplikátoraként bizonyítottan a gazdaságot erősíti, annak visszafogása kontraproduktívan hat a gazdasági stabilzációra, a gazdasági fejlődésre és GDP-re.

A reklámipar érti, hogy a magyar gazdaság nehéz helyzetben van és szeretne részt vállani a kihívások megoldásában, de a reklámipar egyhangú szakmai véleménye szerint a reklámadó éppen a kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hat:

  • A reklámszektorban nincs extraprofit, így a különadók bevezetésének azon indoklása, hogy "extraprofit"-ra vonatkozik a reklámadó szempontjából nem releváns: A 2021-es hazai médiatorta mérete nominális értéken a COVID-válságot követően még mindig nem érte el a 2019-es szintet (0,2 százalékkal csökkent 2019-hez képest).
  • A gyengülő gazdasági környezetben és az új vállalati különadók mellett bejelentett reklámadó a hazai médiaszereplők profitabilitását negatívba taszíthatja:
    A legnagyobb hirdetői szektorokra kivetetett extra profit adók (bank-, gyógyszer-, energia-, távközlési iparágak és kereskedelmi láncok stb.), illetve az általános dekunjukturális helyzet, az elszabaduló infláció és a bizonytalan piaci kilátások biztosan a hirdetési büdzsék jelentős csökkenését eredményezik, csökkentve az amúgy sem erős pénzügyi eredményeket felmutató reklámipar megadóztatható árbevételeit, vagyis az extraprofitot nem termelő kommunikációs iparág többszörösen szenvedi el a tervezett intézkedések káros hatását.
  • A reklámadó a COVID-válságból éppen talpra álló és az orosz-ukrán háború miatt újabb gazdasági válságba csöppenő tartalomelőállítással foglalkozó hazai médiavállalatokat minden bizonnyal még előnytelenebbül érinti majd, mint a globális hirdetési platformokat (pl. közösségi médiát).
  • A reklámadó nemcsak a kommunikációs iparágra, hanem a teljes magyar gazdaságra káros hatással bír, mivel a reklám a gazdaság motorjának hajtóereje: Ahogy az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya egyértelműen kimutatta: minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez.

A Magyar Reklámszövetség a kommunikációs iparág más szakmai szervezeteivel együtt 2014 óta, a reklámadó koncepciójának felmerülésének kezdetétől egységesen fejezte ki tiltakozását a különadóval szemben. 2019-ben, a reklámadó felfüggesztésekor üdvözöltük a kormány döntését és reményünket fejeztük ki arra vonatkozóan, hogy a felfüggesztési időszak végeztével a reklámadó végérvényesen kivezetésre kerül.

Az MRSZ és társszervezetei most is - ahogy korábban is jelezték - elkötelezettek a magyar gazdaság stabilitásának előre mozdításában és a magyar piacon működő médiavállalatok, kreatív ügynökségek, hirdetők, piackutatók stb. számára az azonos versenyfeltételek megteremtésében és nyitottak a kormánnyal való együttműködésre, szakmai egyeztetésre, hogy támogassák ezen jogalkotói célokat:

A közlemény aláírói:

Magyar Reklámszövetség, MRSZ OOH (Közterület) Szövetség, Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség, Interactive Advertising Bureau Hungary, Magyar Lapkiadók Egyesülete, Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, IAA Reklám Világszövetség Magyar Tagozat

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Az európai kiskereskedelem úgy csökkent, hogy mégis nőtt
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 17:01
Az előző hónaphoz képest szeptemberben csökkent, éves összevetésben nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben.
Makro / Külgazdaság Kiderült, milyen üzleteket kötne Orbán Viktor Donald Trumppal?
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 13:11
Amerikai rakétákat gyártanának Magyarországon?
Makro / Külgazdaság Már megint bezsákolt 108 milliárdot az Orbán-kormány
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 12:44
És még többet is ajánlottak, de megint drágult a finanszírozás.
Makro / Külgazdaság Akár 200 millió is lehet a tét, már lehet előregisztrálni
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 11:11
Csütörtöktől már lehet előregisztrálni a Demján Sándor 1+1 program második ütemére.
Makro / Külgazdaság Súlyos figyelmeztetés érkezett a Nvidia vezérétől MI-ügyben
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 10:48
Trump Kína kezébe adja a győzelmet? 
Makro / Külgazdaság Végre ujjal mutogathatunk Romániára – itt egy friss adat
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 10:06
Már a második hónapja esik a kiskereskedelmi forgalom keleti szomszédunknál.
Makro / Külgazdaság Együtt szállt fapadosra Orbán Viktor és Szijjártó Péter
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 09:08
Irány Washington!
Makro / Külgazdaság 1661 milliárdot költöttünk, de mire?
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 08:46
Friss adatok a magyar kiskereskedelemi forgalomról.
Makro / Külgazdaság Csak első látásra jött jó hír a magyar iparról
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 08:31
Munkanaphatástól megtisztítva már megint csökkent a termelés tavalyhoz képest.
Makro / Külgazdaság Amerikai gázt hoznának Szlovákiába és Ukrajnába
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 08:11
Folynak a tárgyalások.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG