1p

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tulajdonos General Motors közölte, hogy nincs napirenden az Opel német autógyártó társaság értékesítése.

Állítólag a párizsi vezetés az Opel felvásárlására biztatja a PSA Peugeot-Citroën konszernt. A veszteséges Opel amerikai tulajdonosa és az ugyancsak súlyos problémákkal küzdő PSA Peugeot-Citroën között szoros a kapcsolat. A tavaly kötött stratégiai megállapodás szerint egyesítik az Opel és a két francia márka beszerzéseit, és közösen fejlesztenek majd modelleket. A GM azonban ennél mélyebb együttműködésre nem törekszik, és nem kíván megválni európai érdekeltségétől. "Az Opel nem eladó" - mondta Steve Grisky, a GM alelnöke, aki egyben az Opel felügyelőbizottsági elnöke is. Hozzátette: az Opel finanszírozása a következő több mint 5 évre biztosított.

Steve Girsky a németországi Eisenachban nyilatkozott, ahol ünnepélyesen megkezdték az Adam nevű városi kisautó modell sorozatgyártását. Az új kocsi a válságból való kilábalás, "az áttörés jelképe" - mondta Thomas Sedran, az Opel igazgatótanácsának alelnöke. A modelloffenzíva részeként tavaly év végén debütált az Opel Mokka városi terepjáró, amelyre már több mint 60 ezer megrendelés érkezett, az idén tavasszal pedig megjelenik a Cascada nevű kabrió.

Thomas Sedran szerint az Adamra eddig 16 ezer előrendelést vettek fel, és meglehet, hogy a szakmai előrejelzésekben szereplő évi 50 ezer darabnál többet kell majd gyártani az eisenachi üzemben. A 3,7 méter hosszúságú kocsi a legkisebb Opel-modell. Elsősorban fiataloknak szánják, és sokat várnak tőle egyebek között az olasz piacon.

Az igazgatótanácsi elnök egy korábbi lapinterjúban kifejtette, hogy a kínálat bővítése mellett az export révén igyekeznek kikapaszkodni a válságból. Külön értékesítési koncepciót dolgoznak ki például a kínai piacra, ahol az utóbbi időszakban évente csupán 5 ezer autót adtak el. A török, az orosz, az észak-afrikai és az ausztrál piacon is növelni akarják az Opel részesedését, Európában pedig hosszabb távon a második számú autógyártó pozícióját kívánják megszerezni.

Ágazati becslések szerint az Opel a tavalyi első félévben minden egyes eladott kocsi után 940 euró veszteséget szenvedett el. Szakértők régóta hangoztatott véleménye szerint a válság egyik fő oka éppen az, hogy a tulajdonos GM Európára korlátozza a márkát, mert attól tart, hogy a nagy feltörekvő piacokon a csoporthoz tartozó más márkák rovására nyerne teret.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Ha dízeles az autója, van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 11:15
Dráguló gázolaj, stagnáló benzinár.
Makro / Külgazdaság Itt van Bod Péter Ákos válasza arra, hogy miért nem érezzük a bérek növekedését
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 10:45
Ha csak a hivatalos számokat nézzük, akkor örülhetünk, hiszen az inflációt jóval meghaladó mértékben emelkednek a keresetek. De akkor miért érzik sokan ennek az ellenkezőjét? 
Makro / Külgazdaság Plusz szabadnap is jár az euró bevezetése mellé
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 08:50
Két plusz szabadnapot ad a bolgár kormány az euró zökkenőmentes bevezetése céljából.
Makro / Külgazdaság Évtizedes válság, 2030-ig szóló, borús jóslat érkezett az IMF-től
Privátbankár.hu | 2025. november 20. 08:15
A világ húsz legnagyobb gazdaságának (G20) középtávú növekedési kilátásai 2030-ra a 2009-es pénzügyi válság óta nem látott mélypontra süllyednek – derül ki a Nemzetközi Valutaalap (IMF) a G20-ak számára készített jelentéséből.
Makro / Külgazdaság Az oroszok hajlandóak eladni a Szerbiai Kőolajipari Vállalatban lévő részesedésüket
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 17:13
Az orosz tulajdonos hajlandó eladni 56,15 százalékos részesedését a Szerbiai Kőolajipari Vállalatból (NIS) – jelentette be Dubravka Djedovic Handanovic szerb energiaügyi miniszter szerdán.
Makro / Külgazdaság Váratlan meglepetés az Egyesült Államokban
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 16:55
Az amerikai külkereskedelmi hiány az elemzők által vártnál jelentősebben csökkent augusztusban – derült ki az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán közzétett adataiból.
Makro / Külgazdaság Hónapok óta nem mozdul az inflációs ráta a szomszédunkban
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 15:19
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előző havival megegyezően 4,0 százalék volt októberben – derült ki az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich – STAT) szerdán közzétett adataiból.
Makro / Külgazdaság Megint bezsebelt 30 milliárdot az Orbán-kormány
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 13:44
Pedig csak 20 milliárdot akartak volna.
Makro / Külgazdaság Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot? Petschnig Mária Zitát erről is kérdezzük a Klasszis Klub Live-ban
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 12:58
A Pénzügykutató Zrt. tudományos főmunkatársa november 26-án, szerdán délután 15 óra 30 perckor lesz a vendége a Klasszis Média egyórás élő adásának. Amelyben szokás szerint nemcsak mi kérdezünk, hanem ezt olvasóink is megtehetik, akár előzetesen, akár a Klasszis Média YouTube-csatornáján, illetve az Mfor és a Privátbankár Facebook-oldalán közvetített adás során.
Makro / Külgazdaság Csütörtöktől megint drágul a tankolás
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 12:02
Nem jöttek jó hírek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG