A K&H összeállítása szerint a pénzintézet lakossági ügyfelei a Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay és Xiaomi Pay fizetési lehetőségekkel az egy évvel korábbihoz képest 250 százalékkal több tranzakciót bonyolítottak le. A tranzakciókhoz köthető forgalom eközben 271 százalékkal nőtt. Az okoseszközös fizetések területén a következő időszakban újabb kiugró növekedésre lehet számítani.
Tavaly decemberben az érintésmentes fizetési megoldásokkal végzett tranzakciók száma átlépte a havi 3,1 milliót. A K&H-nak 640 ezer digitálisan aktív ügyfele van, a mobilbankját pedig 520 ezren használják aktívan. Az ügyfelek 88 százaléka valamilyen digitális csatornán - internetbankon, mobilapplikáción - keresztül intézi az ügyeit. A mobilbankos bejelentkezések száma elérte a havi 8,4 milliót. 2022-ben az új számlák 44 százaléka nyílt online. Folyamatosan nő az érintésmentes fizetések száma is, az összes kártyás fizetés 20 százalékát tette ki az okostelefonos és okosórás fizetés, 25 milliárd forint értékben.
A Google Pay-tranzakciók számánál az egy évvel korábbihoz képest 3,6-szoros volt a növekedés, ezzel párhuzamosan a költések összegénél több mint négyszeres volt a bővülés. Az Apple Pay-fizetések esetében a tranzakciószám megduplázódott, a forgalom pedig 131 százalékkal nőtt. Bár a Garmin Pay-nél a volumen alacsonyabb, de mind a tranzakciószám, mind a vásárlások összege kiemelkedően magas, tizenegyszeres bővüléssel zárta a múlt évet.
A bank adózás utáni nyeresége 10 százalékkal, 67,6 milliárd forintra csökkent 2022-ben. A bank működési bevétele 42 százalékkal 285 milliárd forintra nőtt, mérlegfőösszege 5585 milliárd forint, saját tőkéje 421 milliárd forint volt 2022 végén. A K&H országszerte 195 lakossági ügyfélpontot működtet, és csoportszinten 1,6 millió ügyfélnek kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A cégcsoport 2300 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít folyamatos tevékenységet.
(MTI)