3p

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az otthoni kávézásra havonta átlagosan 3 ezer forintot költenek a magyarok a Costa Coffee és a GKI Digital közös, kávézási szokásokat felmérő kutatásában, amelyben 2700 embert kérdeztek meg, közülük több mint kétezren rendszeres kávéfogyasztók. A válaszadók 28 százaléka ennél is többet, 3-5 ezer forint költ kávézásra, míg 5 ezer forint feletti összeget csak minden tizedik válaszadó.

A felmérés szerint sokan kávéznak a munkahelyükön, ők havonta legfeljebb 3 ezer forintot költenek erre, míg a válaszadók több mint fele nem fizet a munkahelyi kávéért, azt a munkaadója biztosítja számára. Elviteles kávéra a válaszadók 15 százaléka 3 ezer forintnál magasabb összeget költ havi szinten és minden ötödik fővárosi szintén legalább 3 ezer forintot költ havonta útközbeni kávéfogyasztásra.

A megkérdezettek 60 százaléka ugyancsak 3 ezer forint körül szánna arra, hogy kávézóban fogyassza el kedvenc feketéjét: egy espresso-ért átlagosan 482 forintot, míg latte, vagy cappuccino italokért 694 forintot hajlandók fizetni a válaszadók. A kávé alapanyagát főként szupermarketekben (47 százalék) és hipermarketekben (36 százalék), illetve diszkont üzletekben (34 százalék) vásárolják. A válaszadók közel ötöde kávéra specializálódott webáruházban, míg tizede online szupermarketben vásárolja meg a kávét.

A kávét fogyasztók márkahűek: a vásárlók közel fele általában a megszokott márkát választja, de fenntartja, hogy szívesen kipróbál esetleg mást is, ha megtetszik neki egy-egy új kávé. Minden ötödik válaszadó néhány kedvenc márka közül választ, míg 34 százalék mindig a megszokott márkát választja. A tapasztalatok szerint a magyar kávépiac növekedésének a motorja a szemes és a kapszulás kávé: a felmérés szerint a válaszadók kétharmada vásárol szemes vagy kapszulás kávét, míg közel fele vesz őrölt kávét is. 

Minden második embernél a korábbi tapasztalat, a kóstolás a döntő. Fotó: depositphotos
Minden második embernél a korábbi tapasztalat, a kóstolás a döntő. Fotó: depositphotos

A kávévásárlás fő szempontja minden második embernél a korábbi tapasztalat, a kóstolás, de a válaszadók harmada a márkát, az árát és a kávé erősségét is a választási kritériumok közé sorolta. A fenntarthatósági szempontokat a kávéivók 80 százaléka tartja fontosnak, és a fogyasztók 7 százaléka a kávé vásárlásakor is szem előtt tartja ezt.

A kutatásból kiderült az is, hogy a háztartások javarésze több mint két típusú kávéfőzővel rendelkezik - szinte egyformán népszerű a kotyogós (38 százalék) és a kapszulás (37 százalék) kávéfőző. A főző vásárlásakor minden második válaszadó számára a legfontosabb szempontnak az bizonyult, hogy finom kávét lehessen készíteni otthon is, valamint, hogy gyorsan, jó minőségű kávé készüljön. Az ár ebben az esetben nem döntő tényező: mindössze 7 százalékuk mondta, hogy az eszközt az alacsony ára miatt választotta.

A felmérés 2021 márciusában készült, a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a GKI Digital készítette.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Fed: nem okoztak meglepetést az amerikai fogyasztói inflációs adatok
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 17:12
Novemberben stagnáltak a fogyasztók inflációs várakozásai az előző havihoz képest az Egyesült Államokban a Federal Reserve (Fed) New York-i részlege által készített Survey Of Consumer Expectations havi felmérésének adatai szerint.
Makro / Külgazdaság Tagadja Donald Trump, hogy Orbán Viktor pénzügyi védőpajzsot kapott volna tőle
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 14:15
Az amerikai elnök szerint nem állapodtak meg semmiféle esetleges pénzügyi mentőcsomagról.
Makro / Külgazdaság Érdekes döntést hozott Trump a kínai chipeladásokkal kapcsolatban
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 12:59
Kedvező döntést hozott Trump az Nvidia számára. 
Makro / Külgazdaság Ez lehet Orbán Viktorék következő húzása az áremelkedés megállítására?
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 12:11
Ezekkel a termékekkel bővülhetne az árrésstop.
Makro / Külgazdaság Fontos bejelentést tett Szijjártó Péter a Török Áramlatról
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 11:36
Magyarországra költözik a Török Áramlatot üzemeltető vállalat Hollandiából, ezzel a földgázvezeték működése továbbra is biztosított lesz minden jogi és pénzügyi támadás ellenére – jelentette be a tárca közlése szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Moszkvában.
Makro / Külgazdaság Nagy Márton most joggal büszkélkedhet
Csabai Károly | 2025. december 9. 08:30
Viszonylag nagyot csökkent az infláció novemberben.
Makro / Külgazdaság Erről tárgyalt ma Orbán Viktor a török elnökkel
Imre Lőrinc | 2025. december 8. 17:55
A cél, hogy a jövőben 10 milliárd dollárra emelkedjen a magyar-török kereskedelmi forgalom értéke.
Makro / Külgazdaság Még mindig Németország Európa betege, ami nekünk is nagyon rossz hír
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 17:00
Az elemzők által vártnál jelentősebben erősödött a Sentix GmbH gazdaságkutató intézet euróövezeti befektetői hangulatindexe decemberben. A németországi befektetői bizalom alakulását tükröző konjunktúraindex ugyanakkor csökkent.
Makro / Külgazdaság 26 az 1 ellen: nem hazudtolta meg magát a magyar kormány
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 15:30
Hétfőn az európai uniós kormányok képviselői megszavazták az Európai Védelmi Ipari Programot (EDIP-et) létrehozó rendeletet – közölte az EU miniszteri Tanácsa.
Makro / Külgazdaság Nem a sertésmájas fogja helyrebillenteni a magyar gazdaságot
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 14:45
Az árrésstop kiterjesztésével végre elérte a kormány, hogy letörje az élelmiszer-nagybevásárlás árát – ehhez az kellett, hogy bő három évtizeddel a rendszerváltás után a családi kosár fele nem piaci logika alapján árazódik. Erről és a választási kampányüzenetekről is volt szó a Trend FM reggeli műsorában, ahol munkatársunk volt a vendég.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG