3p
Kormányrendelet jelölheti ki az körgyűrű északnyugati szakaszának nyomvonalát.
Ahogy arról a Privátbankár beszámolt, az új szakaszon két alagút és egy völgyhíd is lenne. Részletek >>

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a kormányzati honlapon társadalmi véleményeztetés céljából közzétette az M0 10. és 11. főút közti szakaszának kijelöléséről szóló kormányrendelet tervezetét. A tárca a körgyűrű északnyugati folytatását Budakalász, Üröm, Pilisborosjenő, Solymár és Budapest közigazgatási területein haladva javasolja megépíteni - közölte a tárca a Privátbankárral.

Az M0 Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, amelyen a tranzitforgalom szinte teljes egészében áthalad, és amelyet az országon belüli forgalom jelentős része is érint. Áteresztőképességének növelése ezért meghatározó eleme lehet a közlekedési feltételek javításának, a versenyképesség fokozásának. A 10. sz. főút bekapcsolásával a körgyűrű minden, a fővárosba vezető főutat gyorsforgalmi úttal kötne össze. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne a fővárost az Almásfüzitő - Esztergom – Dorog – Pilisvörösvár vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól.

Föld alatt és felett akár százmilliárdért

A nyomvonalat a rendelet elfogadása után a helyi önkormányzat köteles települési rendezési tervében feltüntetni, és nem dönthet beépítésre szánt területté nyilvánításról. A tervezet a kijelölt területek beazonosíthatóságát a gyorsforgalmi út tengelye pontjainak EOV és GPS-koordináták szerinti megadásával és egy megfelelő részletezettségű térképmelléklet közzétételével segíti.

A szakasz elkészültének egyik akadálya a megfelelő nyomvonal kijelölése volt. A jogerős környezetvédelmi engedély szerint a mintegy 8 kilométeres autóút több mint fele a felszín alatt vezetne. Így megoldható, hogy a beruházás ne érintsen lakott területeket, ne igényeljen a természeti kincsek állapotát és a kilátást rontó felszíni műtárgyakat, és ne zárja el a fővárost a Pilisből érkező friss levegőtől a légszennyezettség növekedését okozva. A szükségszerű megoldás miatt a beruházás megvalósítása akár százmilliárd forintos nagyságrendű költséggel is járhat.

2017-ben kezdhetik a munkát

A hazai közlekedéspolitika sikereként könyvelhető el, hogy Brüsszel elfogadta a teljes M0 transzeurópai közlekedési hálózatba (TEN-T), azon belül is a maghálózatba emelését szorgalmazó magyar javaslatot. A kedvező besorolás javítja a kivitelezés uniós forrásokból való támogathatóságának esélyét. A tervezett ütemezés szerint a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnének meg.

Az elmúlt évek komoly eredményeket hoztak az M0 fejlesztésében. A körgyűrű részben új nyomvonalon megépített déli szakaszának bővítése véget vetett a mindennapos forgalmi dugóknak. Az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatott beruházás utolsó ütemét idén augusztusban adták át a közlekedőknek. Az M7-M5 közötti részén jelentősen mérséklődött a torlódások és a balesetek kialakulásának veszélye, csökkent a menetidő. Az autósok így több mint 75 km hosszan, folyamatosan haladhatnak a körgyűrű megépült, M1 és 11 sz. főút közötti szakaszán.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Kamatot vágott a Fed
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 20:16
Megtörtént az amerikai kamatdöntés.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktorék óriási hitelt vennének fel?
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 19:53
Jelentős összegről lehet szó. 
Makro / Külgazdaság Bemondták az elemzők, ennyit érhet a forint két év múlva
Imre Lőrinc | 2025. december 10. 15:45
Az MBH Bank lefelé módosította az idei évi GDP-növekedési előrejelzését. A korábbi 0,8 százalék helyett már csak 0,4 százalékos bővülésre számít a pénzintézet, ami jövőre 2,8 százalékra gyorsulhat fel. Az infláció kedvezőbben alakulhat az év elején vártnál, és bár számos kockázat övezi a fogyasztói árindexet, a relatív erős forint ellensúlyozhatja a negatív hatásokat.
Makro / Külgazdaság Bokros Lajos megszólal – itt nézheti élőben a Klasszis Klub Live-ot
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 15:17
A közgazdász, a Horn-kormány 1995-96 közötti pénzügyminisztere fél 4-től a Klasszis Média YouTube-csatornáján válaszol a mi és olvasóink, nézőink kérdéseire.
Makro / Külgazdaság Zelenszkij örömteli hírt kapott
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 13:59
Tovább mérséklődött az ukrán infláció emelkedésének üteme.
Makro / Külgazdaság Trump árgus szemekkel figyelheti az amerikai munkaerőpiacot
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 13:31
Beszédes adatokat tettek közzé.
Makro / Külgazdaság Egyre valószínűbb, hogy komoly adóemelés jön a választások után
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 12:05
Jelentősen növekszik a költségvetési hiány, miközben ugrásszerű növekedésre aligha lehet számítani.
Makro / Külgazdaság Kínában 21 havi csúcsra gyorsult az infláció – no de ennyire?
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 10:15
Kínában az elemzők által várttal összhangban 21 havi csúcsra gyorsult az infláció novemberben.
Makro / Külgazdaság Benyúlással előzné az Orbán-kormányt Brüsszel
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 09:01
Akár már a jövő hétre kicsavarhatnák Orbán Viktor kezéből az egyik legerősebb fegyverét. 
Makro / Külgazdaság Mindenképpen szükség lesz jövőre megszorításokra? Ön is kérdezheti élőben Bokros Lajost
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 07:51
A közgazdász, a Horn-kormány 1995-96 közötti pénzügyminisztere fél 4-től a Klasszis Média YouTube-csatornáján válaszol a mi és olvasóink, nézőink kérdéseire.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG