3p
Kormányrendelet jelölheti ki az körgyűrű északnyugati szakaszának nyomvonalát.
Ahogy arról a Privátbankár beszámolt, az új szakaszon két alagút és egy völgyhíd is lenne. Részletek >>

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a kormányzati honlapon társadalmi véleményeztetés céljából közzétette az M0 10. és 11. főút közti szakaszának kijelöléséről szóló kormányrendelet tervezetét. A tárca a körgyűrű északnyugati folytatását Budakalász, Üröm, Pilisborosjenő, Solymár és Budapest közigazgatási területein haladva javasolja megépíteni - közölte a tárca a Privátbankárral.

Az M0 Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, amelyen a tranzitforgalom szinte teljes egészében áthalad, és amelyet az országon belüli forgalom jelentős része is érint. Áteresztőképességének növelése ezért meghatározó eleme lehet a közlekedési feltételek javításának, a versenyképesség fokozásának. A 10. sz. főút bekapcsolásával a körgyűrű minden, a fővárosba vezető főutat gyorsforgalmi úttal kötne össze. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne a fővárost az Almásfüzitő - Esztergom – Dorog – Pilisvörösvár vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól.

Föld alatt és felett akár százmilliárdért

A nyomvonalat a rendelet elfogadása után a helyi önkormányzat köteles települési rendezési tervében feltüntetni, és nem dönthet beépítésre szánt területté nyilvánításról. A tervezet a kijelölt területek beazonosíthatóságát a gyorsforgalmi út tengelye pontjainak EOV és GPS-koordináták szerinti megadásával és egy megfelelő részletezettségű térképmelléklet közzétételével segíti.

A szakasz elkészültének egyik akadálya a megfelelő nyomvonal kijelölése volt. A jogerős környezetvédelmi engedély szerint a mintegy 8 kilométeres autóút több mint fele a felszín alatt vezetne. Így megoldható, hogy a beruházás ne érintsen lakott területeket, ne igényeljen a természeti kincsek állapotát és a kilátást rontó felszíni műtárgyakat, és ne zárja el a fővárost a Pilisből érkező friss levegőtől a légszennyezettség növekedését okozva. A szükségszerű megoldás miatt a beruházás megvalósítása akár százmilliárd forintos nagyságrendű költséggel is járhat.

2017-ben kezdhetik a munkát

A hazai közlekedéspolitika sikereként könyvelhető el, hogy Brüsszel elfogadta a teljes M0 transzeurópai közlekedési hálózatba (TEN-T), azon belül is a maghálózatba emelését szorgalmazó magyar javaslatot. A kedvező besorolás javítja a kivitelezés uniós forrásokból való támogathatóságának esélyét. A tervezett ütemezés szerint a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnének meg.

Az elmúlt évek komoly eredményeket hoztak az M0 fejlesztésében. A körgyűrű részben új nyomvonalon megépített déli szakaszának bővítése véget vetett a mindennapos forgalmi dugóknak. Az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatott beruházás utolsó ütemét idén augusztusban adták át a közlekedőknek. Az M7-M5 közötti részén jelentősen mérséklődött a torlódások és a balesetek kialakulásának veszélye, csökkent a menetidő. Az autósok így több mint 75 km hosszan, folyamatosan haladhatnak a körgyűrű megépült, M1 és 11 sz. főút közötti szakaszán.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Vannak kockázatai és mellékhatásai a 3 százalékos lakáshitelnek?
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 4. 18:58
A múlt héten a kormány végre rögzítette a nyilvánvalóan választási célzattal összeállított új, államilag támogatott, mindössze 3 százalékos kamatozású lakáshitel felvételének kondícióit. De vajon mindenki, aki él e lehetőséggel, tisztában van azzal, hosszabb távon milyen végkimenetelek lehetnek? Erről is elmondta a véleményét főszerkesztőnk, Csabai Károly a Trend FM hétfő délelőtti adásában.
Makro / Külgazdaság Azért az eurót bevezetett országokban sem minden fenékig tejfel
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 4. 12:37
Augusztusban váratlanul romlott a Sentix euróövezeti befektetői hangulatindexe.
Makro / Külgazdaság A háború felé tolja a világot a „békepárti” Donald Trump
Káncz Csaba | 2025. augusztus 4. 10:11
A Nobel-békedíjra áhítozó Trump intézkedései az 1945 utáni kereskedelmi rend megsemmisítését jelentik. Márpedig az 1930-as évek rámutattak, hogy egy olyan világgazdasági rend, amelyben minden ország vámokkal igyekezett védeni és előmozdítani nemzeti érdekeit, elkerülhetetlenül katonai konfliktusokhoz vezet. Káncz Csaba jegyzete.
Makro / Külgazdaság Kijöttek az új üzemanyagárak – ennyiért tankolhatunk keddtől
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 4. 09:18
A kutaknak most nincs okuk változtatni, a nagykereskedelmi árak ugyanis a hétfői szinteken maradnak.
Makro / Külgazdaság Ez lett Trump nagy fenyegetőzéséből
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 4. 06:09
Az Egyesült Államok meghosszabbíthatja az átmeneti kereskedelmi megállapodást Kínával.
Makro / Külgazdaság Kecskeméten lesz a legnagyobb magyarországi autógyár
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 3. 17:24
Szijjártó Péter nagy bejelentést tett a Hungaroringen.
Makro / Külgazdaság Itt a döntés, szeptembertől sokkal több olaj lesz a piacon
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 3. 16:43
Nem félnek az áreséstől.
Makro / Külgazdaság Váratlan fordulat: megzuhanhat az olajár?
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 3. 15:19
Jelentősen növelhetik a kitermelést.
Makro / Külgazdaság India fityiszt mutat Trumpnak, kitartanak az orosz olaj mellett
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 3. 10:22
Nem változtatnak a beszerzési politikán a büntetővám árnyékában sem.
Makro / Külgazdaság A nagy amerikai-uniós-orosz LNG-játszma: ki lőheti lábon saját magát?
Litván Dániel | 2025. augusztus 3. 05:58
A semmiből futott fel gigászi léptékűre az amerikai LNG-export Európába. De az unió csak blöffölt a további vállalásokkal, Trump pedig az egész üzletágat veszélybe sodorhatja – Oroszország pedig vár.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG