3p
Kormányrendelet jelölheti ki az körgyűrű északnyugati szakaszának nyomvonalát.
Ahogy arról a Privátbankár beszámolt, az új szakaszon két alagút és egy völgyhíd is lenne. Részletek >>

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a kormányzati honlapon társadalmi véleményeztetés céljából közzétette az M0 10. és 11. főút közti szakaszának kijelöléséről szóló kormányrendelet tervezetét. A tárca a körgyűrű északnyugati folytatását Budakalász, Üröm, Pilisborosjenő, Solymár és Budapest közigazgatási területein haladva javasolja megépíteni - közölte a tárca a Privátbankárral.

Az M0 Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, amelyen a tranzitforgalom szinte teljes egészében áthalad, és amelyet az országon belüli forgalom jelentős része is érint. Áteresztőképességének növelése ezért meghatározó eleme lehet a közlekedési feltételek javításának, a versenyképesség fokozásának. A 10. sz. főút bekapcsolásával a körgyűrű minden, a fővárosba vezető főutat gyorsforgalmi úttal kötne össze. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne a fővárost az Almásfüzitő - Esztergom – Dorog – Pilisvörösvár vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól.

Föld alatt és felett akár százmilliárdért

A nyomvonalat a rendelet elfogadása után a helyi önkormányzat köteles települési rendezési tervében feltüntetni, és nem dönthet beépítésre szánt területté nyilvánításról. A tervezet a kijelölt területek beazonosíthatóságát a gyorsforgalmi út tengelye pontjainak EOV és GPS-koordináták szerinti megadásával és egy megfelelő részletezettségű térképmelléklet közzétételével segíti.

A szakasz elkészültének egyik akadálya a megfelelő nyomvonal kijelölése volt. A jogerős környezetvédelmi engedély szerint a mintegy 8 kilométeres autóút több mint fele a felszín alatt vezetne. Így megoldható, hogy a beruházás ne érintsen lakott területeket, ne igényeljen a természeti kincsek állapotát és a kilátást rontó felszíni műtárgyakat, és ne zárja el a fővárost a Pilisből érkező friss levegőtől a légszennyezettség növekedését okozva. A szükségszerű megoldás miatt a beruházás megvalósítása akár százmilliárd forintos nagyságrendű költséggel is járhat.

2017-ben kezdhetik a munkát

A hazai közlekedéspolitika sikereként könyvelhető el, hogy Brüsszel elfogadta a teljes M0 transzeurópai közlekedési hálózatba (TEN-T), azon belül is a maghálózatba emelését szorgalmazó magyar javaslatot. A kedvező besorolás javítja a kivitelezés uniós forrásokból való támogathatóságának esélyét. A tervezett ütemezés szerint a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnének meg.

Az elmúlt évek komoly eredményeket hoztak az M0 fejlesztésében. A körgyűrű részben új nyomvonalon megépített déli szakaszának bővítése véget vetett a mindennapos forgalmi dugóknak. Az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatott beruházás utolsó ütemét idén augusztusban adták át a közlekedőknek. Az M7-M5 közötti részén jelentősen mérséklődött a torlódások és a balesetek kialakulásának veszélye, csökkent a menetidő. Az autósok így több mint 75 km hosszan, folyamatosan haladhatnak a körgyűrű megépült, M1 és 11 sz. főút közötti szakaszán.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Akkumulátorpályázat: nem csak a nyertesek fognak jól járni
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 19:32
A jövő év elején 100 milliárdos keretösszeggel hirdet a kormány energiatárolók létesítését segítő lakossági pályázatot. A Trend FM reggeli műsorában az energiatárolási kérdések voltak napirenden.
Makro / Külgazdaság Kellemetlen hír érkezett a német gazdaságról
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 18:48
Nőttek a nagykereskedelmi árak.
Makro / Külgazdaság Újabb pofont kever le Oroszországnak Európa
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 15:15
Itt van a szankciók újabb köre.
Makro / Külgazdaság India győzött, Japán vesztett: így teljesítettek a legnagyobb gazdaságok
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 12:25
Vegyesen szerepeltek a G20 országok gazdaságai 2025 harmadik negyedévében.
Makro / Külgazdaság Kedden döntenek Varga Mihályék: olyasmi történhet, amire hat éve nem volt példa
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 11:35
Várhatóan nem születik meglepetés, és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) monetáris tanácsa keddi ülésén is változatlan szinten tartja az alapkamatot.
Makro / Külgazdaság Powell már vágja a centit, újabb hajmeresztő nyilatkozat Trumptól
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 11:20
Bár néhány napja kamatot vágott a Fed, ez Donald Trumpnak nem elég.
Makro / Külgazdaság Kell majd a tele tank karácsonyra, ezek az árak várnak ránk a kutakon
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 11:00
Mindkét üzemanyagtípus ára változatlan marad holnaptól.
Makro / Külgazdaság Tényleg kemény csatába indul Brüsszelben Orbán Viktor – de most váratlanul sokan állhatnak mellé
Litván Dániel | 2025. december 15. 10:19
Hirtelen egész sokan lettek Orbán Viktor szövetségesei az orosz vagyon „ellopása” ügyében. De még nem elegen. Sorsdöntő napok következnek Brüsszelben.
Makro / Külgazdaság Reagált az Államadósság Kezelő Központ a jövő évi gigahitelre
Imre Lőrinc | 2025. december 15. 08:50
Az Államadósság Kezelő Központ a jövő évi finanszírozási tervvel kapcsolatos kérdésekre válaszolt.
Makro / Külgazdaság Itt az orosz bosszú – Magyarországon is megérezzük?
Privátbankár.hu | 2025. december 14. 15:06
Itt a válasz az orosz olajat szállító tankerek elleni támadásokra. Rácz András szerint globális következményeik lehetnek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG