Az e-jegyrendszeréhez kapcsolódó beléptetőkapuk a Deák Ferenc téri metróállomás Sütő utcai kijáratánál Budapesten 2017. augusztus 30-án. (Forrás: MTI Fotó, Balogh Zoltán) |
Az Azonnali írt arról csütörtökön több forrásra hivatkozva, hogy szerződést bontott az elektronikus jegyrendszert szállító céggel a BKK, ezzel gyakorlatilag beláthatatlan távolságba került a több milliárd forintos projekt befejezése.
A hírt nem sokkal később Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes is megerősítette.
Bagdy szerint a BKK igazgatósága november 21-én egyhangú szavazással, azonnali határidővel felmondta az elektronikus jegyrendszer kiépítésére és üzemeltetésére kötött szerződést. Az elektronikus jegyrendszer kialakítására a BKK szerződött, és a közlekedési központ menedzselte a projektet, az azzal kapcsolatos problémákról sem Tarlós István főpolgármesternek, sem neki nem voltak információi. Annak indoka, hogy a BKK felmondta a szerződést, "a szállító megfelelő bankgarancia nyújtásával kapcsolatos szerződésszegése" volt. A fővárost nem érte anyagi kár - közölte Bagdy.
Hosszú vívódás után bontották fel a szerződést
Tarlós Istán által jegyzett pénteki sajtóközleményében azt írja: a Fővárosi Önkormányzat eredetileg valóban kötött egy finanszírozási szerződést az EBRD-vel, de ez a szerződés továbbra is érvényben van. A BKK pedig teljesen önállóan kötött 2014-ben egy másik szerződést, kivitelezői szerződést egy szállítóval. Több határidő-módosítást követően ez utóbbi szerződést bontotta fel végül a minap, hosszú vívódást követően a BKK igazgatósága.
Tarlós szerint a BKK részéről a kivitelezési bonyodalom súlyának elhúzódó téves értelmezése, illetve szofisztikus magyarázatai folytán mára semmiképp sem indokolható időveszteség következményeként az illetékes, BKK-t felügyelő főpolgármester-helyettes feladata a jövőben a városüzemeltetésre korlátozódik.
A fejlesztések közvetlen felügyeletével ezután Bagdy Gábor főpolgármester-helyettest bízza meg Tarlós, ezzel együtt kezdeményezte a BKK vezérigazgatójának e pozícióból való felmentését - olvasható a közleményben.