2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar diplomácia az e-üzemanyagoknak szeretett volna kivételt kiharcolni, de nem jött össze, teljes tiltás jön 2035-től.

Az Európai Parlament és a 27 uniós tagállam megállapodásra jutott a belsőégésű motorral hajtott új autók értékesítésének 2035-től való betiltásáról. Ezt a cseh uniós elnökség jelentette be tegnap este. A tervezet már tavaly nyár óta napirenden volt, azonban a nagy európai autógyártók, illetve több ország is igyekezett kivételeket, engedményeket kiharcolni.

Ez azonban nem sikerült, a tárgyalások tegnapi, utolsó fordulója után ugyanis az a megállapodás született, hogy 2035-től az egész EU területén betiltják a belső égésű motorral hajtott új autók értékesítését. A tiltás nem érinti az akkor már forgalomba helyezett benzin- és dízelüzemű autókat, viszont sem plug-in híbridek, sem a sportautók nem kaptak mentességet alóla, így 13 év múlva már ilyeneket sem lehet majd árulni az uniós tagállamokban.

„Európa a nulla károsanyag-kibocsátású közlekedésre való átállást támogatja”

– mondta Frans Timmermans, az EU zöld megállapodásért felelős vezetője a négy órán át tartó tárgyalások után.

Orbán Viktor az Audi győri gyárában 2020-ban. Fotó: MTI fotó / Koszticsák Szilárd
Orbán Viktor az Audi győri gyárában 2020-ban. Fotó: MTI fotó / Koszticsák Szilárd

A döntést, illetve az idáig vezető tárgyalásokat ismertető cikkében a Politico arról ír, hogy a plug-in hibridekért leginkább Franciaország, a sportautókért elsősorban Olaszország lobbizott. A legfájóbban viszont a német autóipart érintheti a teljes átállás, ezért például a BMW és a Volkswagen is megpróbált több engedményt kiharcolni, például későbbi átállást, alternatív és szintetikus üzemanyagok engedélyezését kérve a döntéshozóktól.

Múlt héten a Politico értesülései szerint a tárgyalásokon résztvevő magyar diplomaták még egy utolsó rohamot indítottak olasz, román és szlovák kollégáik támogatásával azért, hogy a vízből és szén-dioxidból előállított e-üzemanyagok mégis mentesüljenek a tiltás alól, de a többi ország képviselői ezt a javaslatot is visszautasították.

Magyarország ipari termelésében hatalmas súlyt képviselnek a külföldi autógyártó cégek, amelyek hazai üzemeikben jelenleg elsősorban belsőégésű motorokat, illetve ilyenekkel szerelt modelleket gyártanak. Kérdés, hogy mennyire fogja érinteni e cégek magyarországi működését a most elfogadott, teljes tiltást hozó tervezet.

 

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Tényleg ennyire jól élünk? Friss állami adat érkezett
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 08:47
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss közlése szerint a szeptemberi reálbérek 9,2 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál.
Makro / Külgazdaság Sokkolhatja a közvéleményt az állami hivatal közlése
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 08:30
A beruházások ugyanis a harmadik negyedévben is éves szinten két számjeggyel zuhantak.
Makro / Külgazdaság Jó hírt kapott a magyarok pénztárcája: ennyivel emelkedik a minimálbér!
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 16:49
Három évre előre megkötötték a bérmegállapodást.
Makro / Külgazdaság Magyar Péter jobb lenne a gazdaságnak, mint Orbán Viktor? A Klasszis Klub Live-ban Felcsuti Péterrel beszélgetünk
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:48
A közgazdász, bankár november 28-án, csütörtökön 15 óra 30 perckor lesz élő adásunk vendége. Felcsuti Péterrel átbeszéljük, mi a legfőbb baja az idén a tavalyihoz hasonlóan ismét recesszióba zuhant hazai gazdaságnak, kitérve egyebek mellett arra, hogyan lehetséges az, bár az Európai Unióban messze a legtöbb támogatást az Orbán-kormány adja a gazdaság szereplőinek, mégis szinte alig van mutató, amelyben ne lennénk tökutolsók. Vajon ezen változtathat-e egy kormányváltás, Magyar Péter kvázi megváltó is lehet, vagy csak leváltó – ha egyáltalán? Az élőben zajló stúdióbeszélgetésre ingyenesen lehet regisztrálni, majd azt online követni és kérdéseket feltenni.
Makro / Külgazdaság Ha ti úgy, mi is úgy – visszavágnak az oroszok egy másik fronton
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 07:05
Csak ugyanazt teszik, mint a „barátságtalan” nyugati országok, állítják.
Makro / Külgazdaság Íme Kína megelőző csapása, borult a forgatókönyv
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 14:16
Donald Trump, az Egyesült Államok megválasztott elnöke arra készül, hogy kormánya újabb büntetővámokat vezet az amerikai–kínai kereskedelemben. A rombolást azonban mintha Kína vette volna a kezébe.
Makro / Külgazdaság Újabb lesújtó hírt emésztgethet Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:01
Sztrájk miatt akadozhat az autógyártás a Volkswagennél, ami láttán a növekedési álmait nagyrészt erre az ágazatra építő nemzetgazdasági miniszter bosszankodhat.
Makro / Külgazdaság Alig vánszorog az unió gazdasága, de mi még annak is csak a hátát látjuk
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 11:09
A magyar bruttó hazai termék a III. negyedévben és az elmúlt egy évben is csökkent, ezzel a sereghajtók közé tartozunk az Európai Unióban. Mind a Visegrádi Négyekhez tartozó társaink, mind Ausztria és Románia jóval jobb teljesítményt tud felmutatni.
Makro / Külgazdaság Baj van a briteknél, de így is szívesen cserélnénk velük
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 09:14
A vártnál magasabb októberi infláció is csak 2,3 százalékot jelent, szemben a magyar 3,2-vel.
Makro / Külgazdaság Nocsak, mire is jó a munkáshitel!
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 08:36
A money.hu és a Használtautó.hu szakértői megnézték, hogy a 4 millió forint milyen, akár egyszerűbb teherszállításra is alkalmas használt járművekre lehet elég.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG