A tartományban a vasárnap és hétfőn lezúdult özönvízszerű eső miatt áradások és földcsuszamlások keletkeztek, amelyek emberek ezreit zárták el a külvilágtól. A Mike Farnworth miniszterelnök-helyettes által egy tájékoztatón bejelentett rendeletek szerint egyes területeken, köztük a Vancouver-szigeten, december 1-jéig a benzinkutaknál esetenként 30 liter üzemanyagot lehet vásárolni. A súlyosan érintett autópályákon tilosak lesznek a nem létfontosságú utazások - írja az atv.hu.
"Ezek a rendeletek segítenek fenntartani a kereskedelmi forgalmat, stabilizálni az ellátási láncokat és biztosítani, hogy mindenki biztonságban hazaérjen" - mondta Farnworth.
A vasárnap kezdődött viharok miatt le kellett zárni a Trans Mountain csővezetéket, és a természeti katasztrófa miatt akadozik a forgalom két létfontosságú kelet-nyugati vasútvonalon, amelyek Kanada legforgalmasabb kikötőjébe, Vancouverbe vezetnek, akadályozva az üzemanyag- és áruszállítást.
Farnworth elmondta, hogy a tartomány a szövetségi kormánnyal együttműködve alternatív módon, többek között teherautókon és uszályokon keresztül az Egyesült Államokból vagy a szomszédos Albertából importál üzemanyagot.
"Bármilyen előre nem látható probléma esetén a jelenlegi becsléseink szerint a szolgáltatás a hét közepére áll helyre" - mondta Salem Woodrow tartományi szóvivő egy e-mailben.
A Trans Mountain vezetéken, amely napi 300 ezer hordó nyersolajat juttat Alberta tartományból a csendes-óceáni partvidékre, derűlátó vélemények szerint a jövő hét végére valamilyen formában újraindulhat a szállítás. A helyi vasúttársaság közölte, hogy az érintett vasúti hálózat helyreállítása várhatóan még legalább a jövő hétig tart.
A Vancouvertől keletre fekvő Abbotsford városában a vízszivattyúk még mindig működnek, ám ha meghibásodnak, a hatóságok szerint mind a 160 000 lakosnak el kell hagynia a várost.
A katasztrófa minden idők legköltségesebb természeti katasztrófája lesz Kanadában. A vasúti leállások miatt az áruexportőrök a Vancouverből érkező szállítmányok átirányítására kényszerültek, ami megmutatta a kanadai ellátási láncok éghajlatváltozással szembeni sebezhetőségét.