Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt |
A Magyar Energetikai és Közmű-Szabályozási Hivatal készített felmérést mintegy 7200 lakossági és 2400 nem lakossági felhasználó körében arról, hogy pontosan mennyire elégedettek a villamos energia hálózat elosztóinak és a vezetékrendszerek tulajdonosainak és üzemeltetőinek a munkájával. A felmérésből kiderült, hogy az elosztókkal kapcsolatban (azon szolgáltatók, akik magát a villamos energiát juttatják a fogyasztókhoz) a felhasználók fontosnak tartják a villamosenergia-ellátás folyamatosságát. Ebben nem volt különösebb eltérés a megelőző évekhez képest: rövid üzemszünetet a megkérdezettek 39 százaléka, hosszabb üzemszünetet 31 százaléka, hálózati hibát 9 százaléka észlelt. Feszültségingadozást is hasonló arányban - 19 százalék - tapasztaltak, mint egy évvel korábban.
A felmérés alapján hálózati hibát a válaszolók 9,3 százaléka érzékelt 2017-ben, ugyanakkor a hibát észlelők 58 százaléka ezt nem jelentette be. A válaszadók 98 százaléka összességében jónak minősítette a szerelők munkáját, és csak 2 százalékuk volt elégedetlen. A megkérdezett lakossági fogyasztók mintegy 5,3 százalékának volt az elosztói engedélyest érintő ügyintézési tapasztalata. A műszaki ügyintézésben érintett személyek hasonló mértékű elégedettségről számolnak be, mint az egy évvel korábban megkérdezettek. A közvilágítással a megkérdezettek 91 százaléka elégedett, míg a fogyasztásmérés megbízhatósága 99 százalékosra emelkedett az előző felméréshez képest.