A globális munkaerő közel 6 százalékát le fogja építeni a Nestlé következő két évben – írja a Guardian. A (többek között) a KitKat, a Nescafé, a Häagen-Dazs és a Purina márkák svájci központú gyártója közölte, hogy 12 ezer fehérgalléros szakembert és 4000 gyártási és ellátási láncban dolgozót fog elküldeni.
„A világ változik, és a Nestlé-nek még gyorsabban kell változnia” – mondta Philipp Navratil, a vállalat új vezérigazgatója. „Ehhez olyan nehéz, de szükséges döntéseket is meg kell hoznunk, mint a létszámcsökkentés a következő két évben. Ezt tisztelettel és átláthatósággal fogjuk végrehajtani.” Azt is bejelentette, hogy felgyorsítja elődjének költségmegtakarítási tervének végrehajtását.
Navratil múlt hónapban váltotta Laurent Freixe-t, az előző, elbocsátott cégvezetőt. Freixe bukását az okozta, hogy nem hozta nyilvánosságra egy beosztottjával folytatott romantikus kapcsolatát.
A cég így 2027-ig 3 milliárd svájci frank megtakarítást kíván elérni. Erre szüksége is van, hiszen 2025 első kilenc hónapjában 1,9 százalékos éves szinten mért bevételcsökkenést jelentett, bár saját értékelése szerint ez elsősorban a 5,4 százalékos negatív devizaárfolyam-hatásnak köszönhető, miközben organikus alapon az értékesítés 3,3 százalékkal nőtt - írja a Telex.