A múlt év végéig több mint százötvenezer panaszt nyújtottak be az ügyfelek a bankokhoz és a lízingcégekhez az elszámolások miatt. A hiteladósok fellépése sokszor nem vezetett eredményre, ezért az érintettek egytizede békéltető testület elé vitte ügyét - írja pénteki számában a Magyar Idők.
Rosszul számoltak?
Kardos-Nagy Tünde, a Pénzügyi Békéltető Testület szóvivője a lapnak elmondta, hogy március közepéig 16 ezer ügy futott be hozzájuk. Az esetek döntő többségében az ügyfelek amiatt fordultak a testülethez, mert megítélésük szerint a hitelintézet, a pénzügyi szolgáltató helytelenül számolt el velük.
A szóvivő közölte, a testület az ügyek legtöbbjét megvizsgálta és lezárta, a beadványok majdnem kilencven százalékában már megszületett a határozat. Százhúsz esetben egyezség jött létre a bank és az ügyfél között, 260 alkalommal pedig a pénzügyi intézményt kötelezte bizonyos lépésekre a békéltető testület. Hozzátette: az eljárások legnagyobb része, 13 700 ügy megszűnt, mert a felek nem tettek eleget a hiánypótlási felhívásnak.
Több elszámolási eljárás folytatódni fog még, a békéltető testület döntését ugyanis bíróság előtt támadhatják meg az érintettek. Az ítélkező fórumok elé eddig 1700 ügy került.