A bank adózás utáni eredménye 48 százalékkal, 31 milliárd forintra csökkent 2022 első három negyedévében, a tavalyi év azonos időszakában elért 59 milliárd forinthoz képest. A csökkenést elsősorban az okozta, hogy a K&H Bank és Biztosító 55 milliárd forintnyi plusz költséget számolt el a válság hatását enyhítendő, a háztartásokat és vállalkozásokat segítő intézkedések miatt - közölte a bank.
A K&H Biztosító nettó eredménye is 1,8 milliárd forintra csökkent 2022 első háromnegyed évében, a tavalyi esztendő azonos időszakában elért 4,8 milliárd forinthoz képest. A bank teljes hitelállománya 24 százalékkal, betétállománya pedig 14 százalékkal nőtt egy év alatt. A K&H teljes hitelállománya 2562 milliárd forintra nőtt. A 2022 első háromnegyed évében nyújtott új (lakossági és vállalati) hitelek volumene elérte az 517 milliárd forintot.
Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója kijelentette: „Az első háromnegyed év bevételeinek hajtóereje elsősorban a hitel- és betétállomány, valamint a tranzakciós volumenek növekedése volt. Az eredményeinket viszont jelentősen terhelték a kormányintézkedések, melyek célja az, hogy a háztartásokat és vállalkozásokat védjék a válság hatásától. Ezek az intézkedések 55 milliárd forintnyi plusz költséget jelentettek számunkra.
Lakossági ügyfeleink száma 2022-ben elérte a 782 ezret; közülük 530 ezernek a jövedelme is rendszeresen a K&H-hoz érkezik. Innovatív fejlesztéseinknek köszönhetően megérkezett Kate, új személyes digitális asszisztensünk, aki novembertől áll ügyfeleink rendelkezésre a K&H mobilbankjában. A digitális átalakulás mellett a fenntarthatóság is fókuszban marad: konkrét, mérhető célokat határoztunk meg a jövőbeli széndioxid-kibocsátásunk csökkentésére. A KBC október elején kiadott klíma jelentésében megfogalmaztuk az éghajlatváltozással kapcsolatos, a következő évekre vonatkozó csoportszintű víziónkat és ambícióinkat a hitelezés és vagyonkezelés terén.”
„A nagy kkv-kat is magában foglaló vállalati hitelportfoliónk egy év alatt 35 százalékkal bővült. A kkv-k által mutatott erős kereslet után a vállalati oldalon is aktív részvételt láttunk az államilag támogatott kedvezményes hitelprogramokban. A K&H a lakossági és vállalati hitelezés terén is javítani tudta piaci pozícióját a harmadik negyedévben: a vállalati hiteleknél a teljes portfólióból 9.4 százalékos a részesedésünk, lakossági területen az új folyósításoknál 13 százalék"- mondta Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.
A K&H Széchenyi Kártya Go! programban leszerződött volumenünk 70 milliárd forint fölött zárt, de a K&H Széchenyi Kártya MAX termékeket tekintve is ígéretes számokat várunk. A lakossági hitelállományunk egy év alatt 10%-kal növekedett, az újonnan folyósított hitelek volumenének alakulásánál már megmutatkozik a piaci kereslet csökkenése. Az MNB zöld jelzáloghitel-programjából 12%-kal részesedünk; a megkötött szerződések összértéke 35,4 milliárd forint. Emellett augusztusban a K&H lépett először piacra új, zöld lakáshitel-konstrukcióval azok számára, akik csökkenteni kívánják energiafogyasztásukat. Ez a hitel nem csak új lakásépítés, hanem lakásfelújítás céljára is igényelhető. Az új babaváró hitelek volumene 2022 első háromnegyed évében elérte a 45 milliárd forintot, míg a K&H piaci részesedése a 2021-es 11,8%-ról 13,6%-ra emelkedett. Termékskálánkat hozzáigazítottuk a magas infláció jellemezte új gazdasági helyzethez, így a befektetések területén tőkevédett és garantált hozamú alapokat is kínálunk ügyfeleinknek” –
A K&H-nak 635 ezer digitálisan aktív ügyfele van, a mobilbankját pedig 492 ezren használják aktívan. Az aktív digitális bankkártyák száma 120 ezer. A K&H a teljes körű online számlanyitás szolgáltatás 2021 februári bevezetése óta 50 ezer számlát nyitott ilyen módon. Augusztusban az Apple, a Google, a Xiaomi és a Garmin Pay fizetési rendszerekkel végzett tranzakciók száma átlépte a havi hárommilliót. Idén szeptember végéig több mint százezer virtuális tömegközlekedési jegy került értékesítésre a K&H+ szolgáltatás keretein belül. Ez jelentős, 45%-os növekedés az egy évvel korábbi időszakhoz képest.