Hamar vált, aki elégedetlen
A vállalati szegmensben nagyon hasonlóak az alapvető termékek és szolgáltatások a piacon, emellett nagyon sok a szereplő is. Dénes Zoltán, a Citi Magyarország vállalati üzletágának értékesítési igazgatója szerint éppen ezért akkor tud eredményesen működni egy bank ebben az ügyfélszegmensben, ha valamilyen módon meg tudja különböztetni magát a versenytársaitól, valamilyen területen többet, jobbat tud nyújtani.
A hosszú távú partnerség, az együttműködés mélysége, a magas színvonalú szakmai kiszolgálás mind-mind azon fontos tényezők közé tartoznak, ahol lehetőség kínálkozik erre. A szakember kiemelte, hogy tisztában vannak vele, ha ilyen szempontokból nem elégedett egy vállalkozás, viszonylag hamar új bankot fog keresni magának.
Hogyan válasszunk bankot?
Amikor egy vállalkozás bankot választ magának, a szempontok között élen jár az, hogy hosszú távon eredményesen működő bankról legyen szó, erős háttérrel és likviditással, amely már bizonyított a piacon a vállalati szegmensben. A termék- és szolgáltatáskínálat szintén olyan tényező, amit feltétlenül érdemes feltérképezni a bankválasztás előtt. Minderről a mai digitális világban már könnyen és gyorsan találhatók információk az interneten, kifizetődő, ha erre egy kis időt szánunk. – mondta el Dénes, aki hozzátette, hogy mindezt követheti a részletesebb ismerkedés a bankkal: a vállalati kapcsolattartás rendszerének és módjának, az online banki felület funkcióinak és működésének, valamint a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül elérhető szolgáltatások és támogatás, illetve ezek színvonalának feltérképezése.
Érintettség esetén a finanszírozási és devizakockázat-kezelési megoldások elérhetőségére is figyelmet kell fordítani. Mindezt közvetlenül a banknak feltett kérdésekkel, ajánlatkéréseken keresztül lehet a legegyszerűbben megtudni, és természetesen kiváló segítség lehet a döntéshozatalban, ha valamelyik üzleti partner vagy ismerős személyes tapasztalat alapján ajánl egy-egy pénzügyi intézményt.