Korántsem biztos, hogy a bankok eljárnak majd azokkal szemben, akik több banknál is bejelentették igényüket az ingyenes készpénzfelvételre – járt utána a Privátbankár.hu hírének a Népszava.
Mint megírtuk, a törvényi szabályozásnak megfelelően elindult a díjmentes készpénzfelvételt lehetővé tevő nyilatkozatok Központi Nyilvántartása, amellyel elvben kiszűrhetőek a rendszerből azok az ügyfelek, akik úgy tették meg nyilatkozatukat, hogy azt megelőzően egy másik banknál is nyilatkoztak a díjmentes készpénzfelvétel lehetőségéről.
Privátbankár-vélemény Egyrészt az ügyek csekély száma okán messze nem olyan szintű a kieső összeg, amelyről ne mondhatnának le minden további nélkül a bankok, s minden bizonnyal akadnak olyan ügyfelek is, akik a szabályozás nem pontos ismerete miatt "éltek vissza" az átmeneti helyzettel. E téren akár nagyvonalúak is lehetnek a pénzintézetek, ám ezt a "kegyességüket" épp úgy nem értékeli majd a közvélemény, mint bármely eddigi lépésüket. E tekintetben tehát érdemes lenne a zavarosban halászók "megbüntetése" - így idézőjelben. Mert nem hisszük, hogy büntetés lenne az, ha valaki a jogosulatlanul igénybe vett összeget visszautalja. Vagy ha igen, akkor a jövőben pl. a NAV se számítson fel késedelmi kamatot a nem időben befizetett összeg után - merthogy ezt most a bankoknak megtiltották. |
A fenitek miatt a következő időszakban több ügyfél is értesítésre számíthat számlavezető bankjától, amelyben figyelmeztetik: megszűnik az ingyenes készpénzfelvételi lehetősége, mivel egyszerre több pénzintézetnél is élt ezzel a lehetőséggel. (A lehetőség csak ott marad meg, ahol az ügyfél elsőként regisztrált.) Eddig senki nem volt tisztában azzal, hogy ugyanazon ügyfél esetleg több több, ingyenes készpénzfelvétre jogosító nyilatkozattal rendelkezik.
Bár az érvénytelen nyilatkozattal rendelkező ügyfelek esetében a vonatkozó törvény értelmében a bank jogosult a korábban díjmentesnek minősített készpénzfelvételek díjait (mindenféle egyéb költség, pl. kamat nélkül) utólagosan felszámítani, a Népszavának nyilatkozó bankok egyelőre mérlegelik, élnek-e ezzel a lehetőséggel. Ezt közölte az OTP és a Budapest Bank is, utóbbiak hozzátették, kevés az ilyen ügyfeleik száma. A CIB Bank ugyanakkor a Népszava értesülései szerint nem fogja kiróni az ügyfelekre az általuk jogosulatlanul megspórolt költségeket.