A felügyelet mindkét társaságnál az összesen 30 intézményt érintő témavizsgálata során talált problémákat, amely a Magatartási Kódex rendelkezéseinek alkalmazását tekintette át - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. A kódexben foglalt rendelkezések be nem tartása egyúttal a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény megsértését is jelenti - hívják fel rá a figyelmet.
A felügyelet megállapítja: a HSBC Credit Zrt. késedelmesen fizető ügyfeleinek küldött fizetési emlékeztető és felszólító leveleiben nem közölte a hátralékos törlesztőösszeg mértékét tőke és ügyleti kamat szerinti bontásban. A társaság az első ügyfélértesítéseket követő többi fizetési felszólításában nem hívta fel az ügyfelek figyelmét a számukra folyamatosan növekvő kamatteherre, a felszólító levelekben pedig nem szerepeltek teljes körűen az egyes várható jogkövetkezmények sem.
Mint arról szerdán beszámoltunk, a PSZÁF 2 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OTP Bankra. A felügyelet akkor úgy tájékoztatott: ez az első alkalom, hogy a felügyelet egyedi ügyfélpanasz nyomán indított fogyasztóvédelmi eljárásban bírságot szab ki e hitelintézetre a Magatartási Kódexben vállaltak megsértése miatt. Részletek>> |
A közlemény szerint az Erste Leasing Zrt. 2010 januárja óta nem írta elő a Magatartási Kódexben foglaltak betartását a szolgáltatásnyújtásában részt vevő ügynökeivel, megbízottaival kötött szerződéseiben, illetve ennek kapcsán nem módosította fennálló megállapodásait. A Magatartási Kódex viszont előírja, hogy a dokumentumot aláíró pénzügyi intézményeknek az ügynökeikkel és megbízottaikkal kötött szerződésben is kötelezniük kell e partnereiket a kódexben foglaltak betartására.
Privátbankár