Ötödik alkalommal rendezte meg a K&H a főiskolai és egyetemi hallgatók országos online bankszimulációs versenyét. A K&H diákkupára 285 csapat jelentkezett az ország különböző egyetemeiről és főiskoláiról. Az idei verseny központi témája a hitelkihelyezés, a jó hitelportfólió összeállítása volt. A döntőből a Budapesti Corvinus Egyetem két diákjából és egy ELTE-s közgazdász hallgatóból álló csapat került ki győztesen, akik Brüsszelbe, a KBC bank és biztosítási csoport központjába látogathatnak el.
Az 5. K&H diákkupa 850 versenyzője egy virtuális kereskedelmi bank vezetőiként hoztak döntéseket termékbevezetésről, kötvénykibocsátásról, az osztalék mértékről. A cél az volt, hogy az online szimulációs verseny során a legeredményesebb bankot hozzák létre. A selejtezők és elődöntők után a döntőben tíz, egyetemistákból álló csapat vett részt. Már személyesen, egy közösen elkészített prezentációban kellett ismertetniük számításokkal alátámasztott elképzeléseiket a fogyasztói megtakarítások alakulásáról az aktuális jegybanki kamatok tükrében.
A győztes csapat |
Pályázatnak is jó lehet
„A K&H diákkupa verseny jóval több, mint egy játék, a csapatok teljesítményét a valóságos bankok eredményességi indexe alapján értékelte a K&H munkatársaiból álló szakmai zsűri. Az idei verseny központi témája a hitelkihelyezés, a jó hitelportfólió összeállítása volt. A zsűri elismeréssel szólt a kreatív, újító jellegű megoldásokról, amelyek a diákoktól érkeztek. A résztvevők előtt az sem titok, hogy sikeres szereplésükkel megalapozhatják karrierjüket a K&H Csoportnál, ahol nyitottak vagyunk az újszerű ötleteken és megközelítéseken alapuló folyamatos megújulásra. Akik nem a Banknál vagy a pénzügyi szektorban képzelik el a jövőjüket, azoknak a K&H diákkupán való részvétel önálló életkezdésük okos pénzügyi döntéseinek meghozatalában segíthet” – mondta el Végh József, a K&H Csoport HR igazgatója.
A K&H a versenyben résztvevő minden csapatot díjazott, tabletet, elektronikai szaküzletben beváltható utalványt, Feldobox élménydobozt nyertek a résztvevők. A K&H diákkupán résztvevő diákok a szakmai tapasztalatokon túl azt emelték ki, hogy a versenyre való felkészülés, a selejtezők és elődöntők gyors döntéseket igénylő szimulációs helyzetei hasznos tapasztalatot jelentettek számukra a közös munka megszervezésében, a felelősségi körök és döntési mechanizmusok kialakításában.