4p
Egy friss kutatás szerint az internetezők jelentős része továbbra is személyesen szereti intézni banki, biztosítási ügyeit - nem nagyon értünk a pénzügyekhez, nem akarunk hülyeséget csinálni, inkább megkérdezzük az ügyintézőt, az a biztos.

A GfK Digital Connected Consumer 2013. évi kutatás eredményei szerint minden ötödik hazai internetező szokott banki ajánlatokat összehasonlítani a neten, minden negyedik pedig biztosításokkal kapcsolatban teszi ugyanezt.

Az összehasonlításra még jó az internet is

Az adatok fényében látszik, hogy a hazai internetezők többsége továbbra is a személyes csatornákat preferálja, ha pénzügyi témában kell ügyeket intéznie. Banki területen leginkább az információszerzés, információkeresés esetén nyitottak az ügyfelek az online csatornák iránt. Bankszámlatermék esetén minden harmadik, hiteligénylés vagy megtakarítási termékhez kapcsolódó tájékozódásra minden negyedik internetező keresné fel leginkább valamely banki vagy összehasonlító oldalt, esetleg okostelefonos alkalmazást.

Ha már csinálni is kell valamit, inkább sorszámot húzunk

A banki termékek igénylését ennél lényegesen kevesebben szeretnék még online végezni, így a direkt csatornák szerepe még alacsonyabb a szerződési szakaszban. Legnagyobb arányban bankszámlát szeretnének továbbra is a bankfiókban nyitni (tízből legalább heten), de hiteligénylés esetén is az internetezők kétharmada preferálná az ügyintéző személyes közreműködésével.

Előnyben részesített ügyintézési csatornák a banki szolgáltatások esetén a 15-59 éves internetezők körében, 2013 (az adatok százalékban kifejezve). Forrás: Digital Connected Consumer 2013, GfK

 

A befektetési alapok, értékpapírok vásárlása, illetve betétlekötés esetén látjuk a legnagyobb nyitottságot az internet alapú csatornák iránt, de ezeknél a tranzakcióknál is csak az internetezők ötöde-hatoda nyitott az online kötésre.

Az a baj, hogy nem nagyon értünk a pénzügyekhez

Bacher János, a GfK pénzügyi kutatásokért felelős ügyfélkapcsolati igazgatója szerint ennek legfontosabb oka, hogy az ügyfelek továbbra is igénylik a személyes tájékoztatást. Ez összefüggésben van a magyar lakosság alacsony szintű pénzügyi ismereteivel, sokan igénylik a termékek bemutatását, az előnyök kiemelését.

Emellett sokan félnek attól, hogy olyan hibát vétenek online szerződéskötéskor, amely számukra később jelentős anyagi veszteséget okozhat. Még az olyan interneten könnyen és gyorsan elvégezhető, gyakorlatilag rutinjellegű tranzakciókat sem szívesen végeznék sokan online, mint a betétlekötés vagy a befektetési alapok vásárlása.

A kötelező biztosítás rászoktat az internetre

A biztosítási termékekhez kötődő online ügyintézési csatornák iránt nyitottabbak az internetezők, de az egyes biztosítási termékek között jelentős különbségek láthatók. Az életbiztosításokkal kapcsolatban információt az internetezők harmada már leginkább az interneten keresztül szeret keresni, ez pedig felértékeli az olyan oldalakat, amelyek az ügyfél számára egyszerűen és érthető módon mutatják be e viszonylag bonyolult termékekre vonatkozó ajánlatokat.

A gépjármű-biztosítások terén a legmagasabb az online kötést preferálók aránya: az internetezők több mint harmada az online csatornát választja (azonos arányban a biztosítók oldalán vagy az összehasonlító oldalakon) – ez sokak számára már ismert és begyakorolt kötési mód. Hasonlóan magas az online preferencia az utasbiztosítások esetében is.

Az előnyben részesített ügyintézési csatornák biztosítási szolgáltatások esetén a 15-59 éves internetezők körében, 2013 (az adatok százalékban kifejezve). Forrás: Digital Connected Consumer 2013, GfK

 

 

A személyes ügyfélszolgálaton történő kötéshez az ügyfelek a lakás- és életbiztosításokkal kapcsolatban ragaszkodnak legnagyobb arányban: tízből négyen a biztosító személyes ügyfélszolgálatán szeretnék aláírni lakás- vagy életbiztosításukat, 8 százalék pedig inkább független, pénzügyi tanácsadó közvetítésével.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Rangos elismerést kapott az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. március 31. 14:03
Két kategóriában is első helyen végzett és díjat szerzett az MBH Bank privátbanki üzletága a nemzetközi Euromoney Private Banking Awards idei díjkiosztóján Londonban. A rangos elismeréseket a hitelintézet az „Év Magyarországi Privátbankja Utódlástervezésben”, valamint az „Év Magyarországi Privátbankja Diszkrecionális Portfóliókezelés” kategóriában nyerte el. A hitelintézet privátbanki üzletága harmadik alkalommal tudhatja magáénak az Euromoney elismerését, hiszen 2022 és 2024 után ismét felkerült a díjazottak listájára.
Pénzügyi szektor Hatalmas változás jöhet az MBH Banknál
Privátbankár.hu | 2025. március 27. 10:21
Egyelőre nem erősítették meg a felek.
Pénzügyi szektor Brüsszeli bank itteni leányára csapott le az MNB
Privátbankár.hu | 2025. március 24. 10:29
Tízmillió forintos bírságot kell befizetnie a KBC százszázalékos tulajdonában lévő K&H-nak.
Pénzügyi szektor Lázár János bejelentette az ATM-cunamit
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 15:29
Hipersebességgel szórná tele készpénzautomatákkal az országot a kormány. 
Pénzügyi szektor Budapest a nemzetközi biztosítási világ fókuszában
Privátbankár.hu | 2025. március 19. 20:08
A Brokerslink világszervezet szakemberei Magyarországon találkoztak a Hungarikum Alkusz szervezésében.
Pénzügyi szektor Külföldi biztosítókat hoz helyzetbe a túladóztatás Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. március 4. 10:30
A hazai biztosítók bevételei nemcsak az inflációnak, hanem a növekvő szerződésszámnak köszönhetően is emelkednek – a szektor azonban komoly adóterheket nyög, abban bíznak, hogy legalább a különadót jövőre már tényleg kivezetik. Ellenkező esetben a külföldi szolgáltatók további teret nyerhetnek a hazaiak kárára.
Pénzügyi szektor Egészen döbbenetes hibát vétett egy bank – csak perceken múlt
Privátbankár.hu | 2025. február 28. 14:56
Majdnem egy félelmetes összegű utalás landolt egy ügyfél számláján.
Pénzügyi szektor Véget ért a Matolcsy-éra a jegybankban, búcsúzott az elnök
Privátbankár.hu | 2025. február 27. 18:01
A jegybank elnöke egy az intézmény elmúlt 12 évét összegző könyv bemutatóján vett búcsút beosztottjaitól, és a pénzpiac meghatározó szereplőitől.
Pénzügyi szektor Már a győri sportlétesítményeket is a Fidesz őrző-védő cége biztosítja
Privátbankár.hu | 2025. február 26. 15:21
A Győr Projekt Kft., amely nemrégiben az Őrült nők ketrece című előadása miatt került kellemetlen helyzetbe, a Valton-Sec Kft. ajánlatára rábólintott.
Pénzügyi szektor Komoly elismerést kapott az OTP – Csányi Sándor mosolyoghat
Privátbankár.hu | 2025. február 14. 07:41
Az év bankjának választották.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG