Ha nem muszáj, nem megyünk bankfiókba
A fejlesztést az indokolja, hogy minden 10. ügyfél - főleg a 30 évnél fiatalabbak - már kizárólag a digitális megoldásokat választják pénzügyeik intézésére egy felmérés szerint, és 40 százalék körüli azok aránya, akik hagyományos és digitális csatornákon keresztül is bankolnak. A rutinfeladatok intézése miatt, mint az átutalás vagy az egyenleglekérdezés, ma már egyre kevesebben mennek be a bankfiókba. Ehelyett kényelmesen, otthonról vagy út közben a mobil eszközeiken intézik pénzügyeiket az ügyfelek. Ezt sok esetben a bankok kedvező tarifákkal is honorálják.
Már elnavigálnak az ATM-hez
A közlemény idézi Bába Ágnest, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettesét, aki elmondta: a bank 2013-ban indította el ingyenesen letölthető mobilbank alkalmazását, mely navigációval kiegészített ATM-, fiók- és széfkereső szolgáltatással jár együtt. Az applikációt 68 százalékban Androidos készüléken használják az ügyfelek, 32 százalékuk pedig iPhone-on használja az alkalmazást - tette hozzá.