1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár a magyar banki piac még nem indult el a direkt üzleti modell irányába, a külföldi tapasztalatokból kiindulva már csak idő kérdése, hogy hazánkban is megjelenjenek a kizárólag internetes és telefonos csatornát használó direkt bankok. Az ügyfelek válaszai alapján komoly lehetőségeket rejt a hazai banki piac az esetleges új szereplők számára - derült ki a GfK Retail Banking Monitor kutatásából.

A biztosítási piacon megjelenő internetes alkuszok és direkt biztosítók komoly kihívások elé állították a hagyományos biztosítókat, a termékek és az árak könnyű összehasonlítása pedig drámai árversenyt alakított ki több termék esetében – az ügyfelek örömére. A banki piac – ha nem is ilyen szintű átalakítás előtt áll – hasonló folyamatokkal kell, hogy szembenézzen a közeljövőben, mert a direkt bankok várhatóan hazánkban is megjelennek.

Alacsonyabb díjak, kedvezőbb kamatok

A direkt bankok, miközben hagyományos banki szolgáltatásokat nyújtanak, nem rendelkeznek hagyományos bankfiók hálózattal, az ügyfelek online banki felületen vagy telefonos ügyfélszolgálat segítségével intézhetik banki ügyeiket. Cserébe a direkt bank alacsonyabb díjakat és kedvezőbb kamatokat kínál ügyfeleinek.

 

 

A régió számos országában indult már el a folyamat a banki piacon: Ausztriában, Szlovákiában illetve Lengyelországban több éve működnek sikeresen direkt banki modellre épülő banki szolgáltatások. E bankok első körben az ügyfélszerzésre koncentrálnak, könnyen átlátható, egyszerű és alacsony díjú termékportfolióval próbálják megnyerni maguknak az ügyfeleket azzal a céllal, hogy direktbanki kapcsolat alakítsanak ki.

A második szakaszban – piaci jelenlétük erősödésével, amikor az ügyfelek már rutinszerűen használják a szolgáltatásaikat – igyekeznek a fő banki pozíciót betölteni ügyfeleknél. A modell sikerét mutatja, hogy a GfK adatai szerint az osztrák net-bankoló ügyfelek legalább harmada kapcsolatban áll valamely direkt bankkal, Szlovákiában pedig 6 százalékot is meghaladja arányuk.

Magyarországon még nem indultak el, de már beszélnek róla

Az utóbbi egy évben több hír is szárnyra kelt állami vagy piaci hátterű magyar direkt bank elindulásáról, de a tényleges működés terén még egy bank sem ajánlja szolgáltatásait az ügyfeleknek. Persze kérdés, hogy a magyar piac mennyire készült fel hasonló modell adaptálására, a hazai ügyfelek mennyire lennének nyitottak egy internetes bank ajánlatára.

A GfK Retail Banking Monitor kutatás témába vágó adatai azt mutatják, hogy komoly potenciált rejt a hazai piac az új banki modell számára. A direkt bank működési modelljét elviekben megismerve, a hazai banki ügyfelek 10 százaléka válaszolta azt, hogy megbízna egy előnyös feltételeket kínáló direkt banki szolgáltatóban.

Nyitottak rá a magyarok

Előnyös ajánlat esetén a banki ügyfelek 8 százaléka nyitott arra, hogy igénybe vegye egy ilyen direkt bank szolgáltatását, ami nagyjából 490 ezer potenciális ügyfelet jelent. Amennyiben egy direkt bank piacra lépésével a potenciális piac negyedét mozgósítani tudná, az is 120 ezer banki ügyfelet jelentene, ami komoly piaci részt jelent a hazai piacon.

A kutatás alapján az ügyfelek leginkább alacsonyabb számlavezetési díjat, gyors és egyszerű ügyintézést igényelnek egy ilyen banktól, sokak számára pedig jelentősen növelné a bizalmat, ha a direkt bank mögött egy ismert, stabil és nagy banki szereplő állna. Ezek teljesülése esetén és kedvező tapasztalatok alapján az sem elképzelhetetlen középtávon, hogy az ügyfelek elsőszámú szolgáltatójuknak válasszák a direkt bankot – a hazai banki ügyfelek 6 százaléka válaszolta ezt a felmérésben.

Leginkább számlavezetést és bankkártyát vennének igénybe első körben az ügyfelek a banktól, de pozitív tapasztalatok esetén további banki termékek iránt is érdeklődnek az ügyfelek, sőt, sokan akár biztosításokat is kötnének.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor „A készpénz szerepét újra kell gondolni”
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 17:51
A pénzügyi szektor meghatározó szerepet vállal a gazdaság növelésében, működtetésében és a közterhek viselésében, közölte a Magyar Bankszövetség pénteken.
Pénzügyi szektor Egyre több Mol-kúton lesz bankautomata – belehúz az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 13:12
Az MBH Bank és a Mol stratégiai partnerség keretében tovább bővíti a hitelintézet országos ATM-hálózatát. Az együttműködés első szakaszában az MBH Bank 55 Mol-töltőállomáson helyez el új ATM-eket. Az 55 ATM-ből 42 már üzemel is. 
Pénzügyi szektor Brokerslink konferencia Budapesten – Hová tart a nemzetközi biztosítási piac?
Natív tartalom | 2025. május 8. 07:32
A Klasszis Podcast legújabb epizódjában a biztosítási piac ez évi egyik legfontosabb eseményéről beszélgetünk.
Pénzügyi szektor Jöhet az újabb árbefagyasztás, megszólalt Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2025. május 6. 09:43
Ezúttal a biztosítási területen.
Pénzügyi szektor Hatalmas bejelentést tett az Erste
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 10:15
Az Erste célpontja a Santander lengyel érdekeltsége.
Pénzügyi szektor Befektetési szolgáltatók: a szó elszáll, de írásnak kell maradnia
Dr. Jónás Dorottya | 2025. május 1. 16:51
A befektetési vállalkozásoknak több kommunikációs csatorna is rendelkezésre áll, hogy szolgáltatásnyújtás céljából kapcsolatba lépjenek ügyfeleikkel. Bármelyiket is választják, kötelezően rögzíteniük kell az elhangzott szolgáltatási információkat, akár telefonon, akár szóban vagy elektronikus üzenetváltás során került sor a kommunikációra. Minderről nyilvántartást kell vezetniük az MNB esetleges későbbi ellenőrzése érdekében. A cél, hogy később is alá tudják támasztani, hogy milyen szempontok alapján nyújtottak szolgáltatásokat, adtak tanácsot az ügyfeleknek.
Pénzügyi szektor Gránit Bank: Rekordév növekedéssel, nemzetközi terjeszkedéssel és történelmi IPO-val
Privátbankár.hu | 2025. április 30. 19:39
A pénzintézet közgyűlése elsöprő részvényesi részvétel mellett egyhangú szavazással elfogadta a bank és a bankcsoport 2024. évi üzleti jelentését.
Pénzügyi szektor Orbán Viktor szerint az OTP is nyer majd a háború lezárásával
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 14:31
A miniszterelnök a hatalmas magyar nemzetgazdaság kiemelkedő szereplőjének, ékkövének nevezte az OTP Bankot annak rendes éves közgyűlésén pénteken Budapesten.
Pénzügyi szektor Újabb részletek derültek ki az OTP vezérigazgató-váltásáról
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 12:56
Csányi Péter arra számít, hogy vezérigazgatóként hozzá tud járulni a hatékony működéshez szükséges még gyorsabb és még jobb minőségű döntéshozatalhoz.
Pénzügyi szektor Tizenötmillió forintra bírságolta az MBH Bankot a jegybank
Privátbankár.hu | 2025. április 23. 10:52
A pénzintézet a január végi határidőig nem küldte meg minden ügyfelének a bankszámlához kapcsolódó egyéni éves díjkimutatást.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG