1p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A banki szolgáltatások közül az ügyfelek messze a hitelkártyákkal kapcsolatban a legelégedetlenebbek. A bankkártyáknál sem jobb a helyzet, bár kevesebb a panasz
A banki szolgáltatások közül az ügyfelek messze a hitelkártyákkal kapcsolatban a legelégedetlenebbek. A PSZÁF adatai szerint a 2009. évi tetőzést követően ugyan folyamatosan folyamatosan csökken a bankokkal kapcsolatos panaszok száma, a hitelkártyák arányát nézve emelkedés volt tapasztalható - hangzott el az IIR Hungary által szervezett Kártyapiac 2011 konferencián.

A kedden kezdődött és csütörtökig tartó Kártyapiac 2011 konferencián Lukácsi Zoltán a Magyar Cetelem Bank Ügyfél és Telemarketing Üzletágának vezetője "Elégedettek-e a hitelkártyás ügyfelek, hogyan alakulnak a panaszkezelési trendek?" címmel tartott előadást.

Bevezetőjében elmondta, sajnos a bankkártyákkal kapcsolatban nem a legjobb véleménnyel vannak az ügyfelek. A válság, illetve a bankellenes közhangulat hatására a hazai fogyasztók elégedettsége jelentősen csökkent, ami egyébként még mindig 10-30 százalékkal magasabb, mint Nyugat-Európában. Hozzátette: a hitelkártyák elégedettségi indexe a legalacsonyabb a banki szolgáltatások küzül, a magyar lakosság alacsony pénzügyi ismeretei miatt. pl a lakáshitelnél az ügyfél tudja, hogy amit fizet, annak valami célja van, a hitelkártyák később felmerülő költségeit, ezzel szemben nehezen dolgozzák fel.

A PSZÁF adatai szerint a 2009. év harmadik negyedévi tetőzést követően folyamatosan csökken a panaszok száma, azonban a hitelkártya panaszok aránya emelkedett.

Ha valaki a PSZÁF-nál panaszkodik, akkor már vagy nem hisz a saját bankjában, vagy kimerítette minden lehetőségét az adott banknál és még a PSZÁF-hoz is elmegy - mondta Lukácsi Zoltán. A panaszok középpontjában a rossz minőségű szolgáltatás és a tájékoztatás hiányossága áll. Lukácsi kiemelte, hogy a Cetelemhez érkező panaszok kétharmada a hitelkártyákkal kapcsolatos. 

Mit tudunk és mit nem a hitelkártyákról?

A Cetelem felmérése szerint az ügyfelek harmada használja gyakran, fele ritkán a kártyáját. Az ügyfelek 60 százaléka nem ismeri a kártya díjait, költségeit. A kártyához kapcsolódó egyéb szolgáltatásokról a megkérdezettek fele nem tudott - foglalta össze a tapasztalatokat Lukácsi és hozzátette: szükséges, hogy sokkal intenzívebben kommunikáljunk az ügyfelekkel, mert ha nem tesszük, akkor feleslegesen végzünk egy csomó plusz szolgáltatást.

A hazai piacon, amikor hitelkártyákról beszélünk, akkor az első, amivel foglalkozni szoktak, az a kártya éves díja - mondta a szakember, majd hozzátette, bízik benne, hogy előbb utóbb Magyarországon is összehasonlítják az ügyfelek a szolgáltatók összes jellemzőjét, nem csak egyet-egyet.

Összefoglalva Lukácsi Zoltán elmondta: akkor tudjuk növelni az elégedettséget, ha olyan hitelkártyákat kínálunk, amely megfelel az ügyfelek kártyahasználati szokásainak, felhívjuk a fogyasztók figyelmét a kártya által nyújtott előnyökre.

Privátbankár - Acsai N. Ferenc

Címkék: Pénzügyi szektor

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Itt az OTP Bank bejelentése, erre kell figyelniük az ügyfeleknek
Privátbankár.hu | 2025. április 17. 11:50
Fejlesztések miatt több szolgáltatás is szünetel az OTP Banknál tavasszal.
Pénzügyi szektor Bevásárolt Moldovában a legnagyobb romániai bank
Privátbankár.hu | 2025. április 11. 16:31
Moldova Köztársaságban terjeszkedik a legnagyobb romániai bank, a Banca Transilvania – írja az economica.net a pénzintézet közleménye alapján.
Pénzügyi szektor Milliárdos kiesést kell lenyelnie a magyar bankoknak
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 14:20
Új becslés készült a banki díjak csökkentésének, befagyasztásának költségeiről.
Pénzügyi szektor Túlteljesített a Gránit Bank
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 07:31
2024 végén már több mint 226 ezer ügyfélszámlát vezetett a bank.
Pénzügyi szektor Rangos elismerést kapott az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. március 31. 14:03
Két kategóriában is első helyen végzett és díjat szerzett az MBH Bank privátbanki üzletága a nemzetközi Euromoney Private Banking Awards idei díjkiosztóján Londonban. A rangos elismeréseket a hitelintézet az „Év Magyarországi Privátbankja Utódlástervezésben”, valamint az „Év Magyarországi Privátbankja Diszkrecionális Portfóliókezelés” kategóriában nyerte el. A hitelintézet privátbanki üzletága harmadik alkalommal tudhatja magáénak az Euromoney elismerését, hiszen 2022 és 2024 után ismét felkerült a díjazottak listájára.
Pénzügyi szektor Hatalmas változás jöhet az MBH Banknál
Privátbankár.hu | 2025. március 27. 10:21
Egyelőre nem erősítették meg a felek.
Pénzügyi szektor Brüsszeli bank itteni leányára csapott le az MNB
Privátbankár.hu | 2025. március 24. 10:29
Tízmillió forintos bírságot kell befizetnie a KBC százszázalékos tulajdonában lévő K&H-nak.
Pénzügyi szektor Lázár János bejelentette az ATM-cunamit
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 15:29
Hipersebességgel szórná tele készpénzautomatákkal az országot a kormány. 
Pénzügyi szektor Budapest a nemzetközi biztosítási világ fókuszában
Privátbankár.hu | 2025. március 19. 20:08
A Brokerslink világszervezet szakemberei Magyarországon találkoztak a Hungarikum Alkusz szervezésében.
Pénzügyi szektor Külföldi biztosítókat hoz helyzetbe a túladóztatás Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. március 4. 10:30
A hazai biztosítók bevételei nemcsak az inflációnak, hanem a növekvő szerződésszámnak köszönhetően is emelkednek – a szektor azonban komoly adóterheket nyög, abban bíznak, hogy legalább a különadót jövőre már tényleg kivezetik. Ellenkező esetben a külföldi szolgáltatók további teret nyerhetnek a hazaiak kárára.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG