1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A banki szolgáltatások közül az ügyfelek messze a hitelkártyákkal kapcsolatban a legelégedetlenebbek. A bankkártyáknál sem jobb a helyzet, bár kevesebb a panasz
A banki szolgáltatások közül az ügyfelek messze a hitelkártyákkal kapcsolatban a legelégedetlenebbek. A PSZÁF adatai szerint a 2009. évi tetőzést követően ugyan folyamatosan folyamatosan csökken a bankokkal kapcsolatos panaszok száma, a hitelkártyák arányát nézve emelkedés volt tapasztalható - hangzott el az IIR Hungary által szervezett Kártyapiac 2011 konferencián.

A kedden kezdődött és csütörtökig tartó Kártyapiac 2011 konferencián Lukácsi Zoltán a Magyar Cetelem Bank Ügyfél és Telemarketing Üzletágának vezetője "Elégedettek-e a hitelkártyás ügyfelek, hogyan alakulnak a panaszkezelési trendek?" címmel tartott előadást.

Bevezetőjében elmondta, sajnos a bankkártyákkal kapcsolatban nem a legjobb véleménnyel vannak az ügyfelek. A válság, illetve a bankellenes közhangulat hatására a hazai fogyasztók elégedettsége jelentősen csökkent, ami egyébként még mindig 10-30 százalékkal magasabb, mint Nyugat-Európában. Hozzátette: a hitelkártyák elégedettségi indexe a legalacsonyabb a banki szolgáltatások küzül, a magyar lakosság alacsony pénzügyi ismeretei miatt. pl a lakáshitelnél az ügyfél tudja, hogy amit fizet, annak valami célja van, a hitelkártyák később felmerülő költségeit, ezzel szemben nehezen dolgozzák fel.

A PSZÁF adatai szerint a 2009. év harmadik negyedévi tetőzést követően folyamatosan csökken a panaszok száma, azonban a hitelkártya panaszok aránya emelkedett.

Ha valaki a PSZÁF-nál panaszkodik, akkor már vagy nem hisz a saját bankjában, vagy kimerítette minden lehetőségét az adott banknál és még a PSZÁF-hoz is elmegy - mondta Lukácsi Zoltán. A panaszok középpontjában a rossz minőségű szolgáltatás és a tájékoztatás hiányossága áll. Lukácsi kiemelte, hogy a Cetelemhez érkező panaszok kétharmada a hitelkártyákkal kapcsolatos. 

Mit tudunk és mit nem a hitelkártyákról?

A Cetelem felmérése szerint az ügyfelek harmada használja gyakran, fele ritkán a kártyáját. Az ügyfelek 60 százaléka nem ismeri a kártya díjait, költségeit. A kártyához kapcsolódó egyéb szolgáltatásokról a megkérdezettek fele nem tudott - foglalta össze a tapasztalatokat Lukácsi és hozzátette: szükséges, hogy sokkal intenzívebben kommunikáljunk az ügyfelekkel, mert ha nem tesszük, akkor feleslegesen végzünk egy csomó plusz szolgáltatást.

A hazai piacon, amikor hitelkártyákról beszélünk, akkor az első, amivel foglalkozni szoktak, az a kártya éves díja - mondta a szakember, majd hozzátette, bízik benne, hogy előbb utóbb Magyarországon is összehasonlítják az ügyfelek a szolgáltatók összes jellemzőjét, nem csak egyet-egyet.

Összefoglalva Lukácsi Zoltán elmondta: akkor tudjuk növelni az elégedettséget, ha olyan hitelkártyákat kínálunk, amely megfelel az ügyfelek kártyahasználati szokásainak, felhívjuk a fogyasztók figyelmét a kártya által nyújtott előnyökre.

Privátbankár - Acsai N. Ferenc

Címkék: Pénzügyi szektor
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Bajban az elfoglalt családok, ahol beteg egy idős hozzátartozó
Natív tartalom | 2024. november 21. 10:53
Ki ne ismerne olyan családot, amely bajba került egy idősebb hozzátartozó váratlan betegsége miatt? Most egy merőben új lehetőség segítheti az idősgondozói ellátást Magyarországon. Huszár Viktóriával a Golden Palace Göd Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk.
Pénzügyi szektor Terjeszkedik a Rotschild, ez az új célpont
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 08:47
A gazdagokra ugranak.
Pénzügyi szektor Mérföldkövet ért el a K&H Bank
Privátbankár.hu | 2024. november 18. 14:32
A pénzintézet ügyfeleinek száma 2024 szeptember végére átlépte az egymilliót
Pénzügyi szektor Szoboszlai Dominik menedzsere megerősítette a hírt
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 16:09
Lapcsoportunk megkeresésére, miszerint megszűnik Szoboszlai Dominik e-sporttal foglalkozó cége, Esterházy Mátyás sportmenedzser, üzletember az alábbi választ adta. 
Pénzügyi szektor Még inkább bevásárolta magát az MBH Bank a Fundamentába
Privátbankár.hu | 2024. november 11. 18:35
Több hónapos együttműködés után.
Pénzügyi szektor Választhatnak a magyar autósok: 32 800 vagy 46 600 forint?
Privátbankár.hu | 2024. november 11. 11:24
A november 2-án kezdődött év végi kgfb-kampány első hetében a személygépkocsival rendelkező ügyfelek 32 800 forintos átlagdíjon kötöttek új szerződést, miközben biztosítójuk átlagosan 46 600 forintos díjat ajánlott számukra – közölte az Insura.hu biztosításközvetítő. 
Pénzügyi szektor Lehúzza a rolót Szoboszlai Dominik cége
Privátbankár.hu | 2024. november 8. 16:04
Utolsó napjait éli a nagy reményekkel indult DomiNation Esport Kft., amelyet 2021-ben alapított a Liverpool magyar futballistája.
Pénzügyi szektor A Covid óta másodszor csökkentett kamatot a Bank of England
Privátbankár.hu | 2024. november 7. 14:37
A várakozásoknak megfelelően negyed százalékponttal 4,75 százalékra csökkentette alapkamatát a Bank of England.
Pénzügyi szektor Ön UniCredit-ügyfél? Akkor most elégedetten dörzsölheti a tenyerét
Privátbankár.hu | 2024. november 6. 17:21
Újabb rekorddal zárta a harmadik negyedévet a bankcsoport.
Pénzügyi szektor Elfogyott a türelem, alaposan megleckéztetné a bankokat a svájci kormány
Privátbankár.hu | 2024. november 6. 15:07
Ahogy az korábban kiszivárgott a médiába, a svájci kormány bekeményít az ország nagybankjaival szemben azt követően, hogy egyiküket tavaly az adófizetők pénzét betolva kellett kivakarni a csődből.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG