„A banki különadó miatt jövőre több, akár 5-6 lízingcég is kivonulhat a piacról és egy friss felmérésünk szerint ez akár a piaci szereplők több mint felénél okozhat tőkeproblémát. Reméljük, hogy 2011-ben a szövetség erőteljesebben tudja képviselni a szektor érdekeit a kormányzattal folytatott tárgyalások során.”- hangsúlyozza a közleményben Dunavölgyi Mária, a Lízingszövetség elnöke. „A különböző lízingpiaci szegmensek közül jövőre a legnagyobb mértékű növekedést a lakossági használt autó vásárlások piacán várjuk, a legkisebbet pedig az építőgépek területén” – tette hozzá az elnök.
A lízingpiaci szegmensek
A gépek és berendezések finanszírozásában 2010 harmadik negyedévében a kihelyezések alig maradtak el az előző negyedévhez képest; 16 milliárd forintot finanszíroztak augusztus-október időszakban. A flottafinanszírozásban gyakorlatilag megszűnt a hitelben történő kihelyezés, és enyhén növekedett a pénzügyi lízing aránya.
A haszongépjármű szegmensben már látszik némi élénkülés a piacon, a szerződések száma megközelíti az egy évvel ezelőtti szintet, és a kihelyezés is „csak” 10 százalékkal marad el a 2009 Q3-tól. A kihelyezések értéke 19 milliárd forintot tett ki. Az új haszonjárművek értékesítése 2009-hez képest öt, a használtaké pedig 80 százalékkal nőtt.
Az autófinanszírozásban 2009 első kilenc hónapjához képest az év eddig eltelt időszakában 30 százalékos a visszaesés a kihelyezéseknél; a finanszírozott összeg 20 milliárd forint volt az elmúlt negyedévben. A szerződésszám kisebb mértékben, 40 százalékkal esett vissza 2009Q3-hoz képest. Nőtt azonban a céges autók aránya az új szerződéseknél és ezzel Magyarország meghaladta az uniós közel 50 százalék átlagot - olvasható a Lízingszövetség közleményében.
Privátbankár