A Mol-csoport első csehországi Mol töltőállomásának átadása Prágában 2015. május 5-én. A csoport tulajdonában lévő Lukoil és a Slovnaft benzinkutak folyamatos márkanévváltásának eredményeként további, mintegy 80 benzinkút megnyitását tervezi idén a magyar olajipari vállalat a cseh piacon. MTI Fotó: Illyés Tibor |
A Mol-csoport feldolgozás és kereskedelem (downstream) üzletága kapta a Legjobb Downstream díjat a World Petroleum Economist Awardson - közölte a magyar olajipari vállalat.
A zsűri értékelésében kiemelte a Mol egyértelmű, jól megfogalmazott üzleti stratégiájának végrehajtását, az üzleti célok elérését, a munkatársak fejlesztése iránti elkötelezettségét és az innovatív üzleti megoldások alkalmazását.
A Mol-csoport downstream üzletága 2015-ben eddigi legjobb eredményét, 1,65 milliárd dollár tiszta EBITDA-t (kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti eredmény) ért el, készpénztermelése pedig több mint 1 milliárd dollár volt.
Az EBITDA csaknem fele az olajkonszern belső hatékonyságnövelő programjainak volt köszönhető.