Növekedési ütem csökkenése ide vagy oda, azért amikor egy közel másfél milliárd lakosú országban 35 évi szüntelen növekedés után már kialakul egy kis jólét, egy ügyes áruházlánc már nagyot tud tarolni. Ezt tette az Alibaba is, immár 7. éve hirdettek meg egy ilyen naphoz kötött kedvezményes vásárlási időszakot, és a gigantikus ország lakossága boldogan rakta tele virtuális bevásárlókosarait.
Már az első 90 percben 5 milliárd dollár volt a forgalom, vagyis tényleg ott ültek a monitorok előtt egérrel a kézben, bankkártyaszám előkészítve, hogy vegyék, amit értek. Teljes siker, a tavalyi egész napos 9,3 milliárdot könnyedén túllépték.
A kínai lassulás amúgy sem mutatkozik a fogyasztásban: a kiskereskedelmi eladások októberben 11 százalékkal nőttek a szeptemberi 10,9 százalék után.