Közzétette IV. negyedéves gyorsjelentését a 4iG Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján. A magyar informatikai nagyvállalat fejlődési lendülete az év végéig töretlen volt, ennek köszönhetően kiemelkedő üzleti sikereket jelentett az IFRS szerinti konszolidált beszámolójában. A cégcsoport értékesítési árbevétele 2020 végén meghaladta az 57,3 milliárd forintot, EBITDA-ja pedig 5,05 milliárd forintra növekedett.
A 4iG menedzsmentje diverzifikált, platform- és gyártófüggetlen termék- és szolgáltatási portfólió kialakítására törekszik annak érdekében, hogy biztosítsa a cégcsoport folyamatos üzleti eredményességét a főbb stratégiai iparágakban. A 4iG legfontosabb megbízásai a logisztika, az oktatás, a gyógyszeripar, az egészségügy, valamint a járműipar és légi személyszállítás, a bankszektor és pénzügyi tanácsadás területéről származtak, de további jelentős eredményeket ért el a társaság a licensz- és eszközbeszerzések, illetve az infrastruktúra-üzemeltetés és az IT biztonság területén.
A IV. negyedévben is megőrizte fejlődési dinamikáját a cégcsoport: minden korábbi időszakot meghaladó üzleti eredménnyel zárta 2020-at. Év végére a 4iG Nyrt. IFRS szerinti konszolidált értékesítési árbevétele 57,3 milliárd forint volt, amely 39%-kal több az előző évinél. A vállalatcsoport üzleti eredménymutatói szintén jelentősen javultak: az adózott eredmény 3,4 milliárd forint, amely 21%-kal haladja meg a 2019-est; EBITDA-ja pedig 5,05 milliárd forint, 24%-kal magasabb a 2019-ben elért, a pénzügyi és értékcsökkenési leírások előtti eredményénél.
A cégcsoportnál az IV. negyedévben végrehajtott akvizícióknak – INNObyte Zrt., DTSM Kft. – valamint az organikus fejlődésnek (+17%) köszönhetően jelentősen növekedett a munkavállalói létszám. A 4iG csoportnál a foglalkoztatottak száma 2020-ban mindösszesen 48%-kal növekedett, és december 31-én elérte a 924 főt. A már megvalósított, illetve a tervezett akvizíciók nagymértékben támogatják a vállalatcsoport eredménymutatóinak további javulását, az erőforrások nagyléptékű bővítését és a stratégiai célok megvalósítását.
A 4iG stratégiai célkitűzése, hogy a hazai technológiai vállalatok között az abszolút első helyre kerüljön, és emellett meghatározó pozíciókat építsen ki a távközlési piacon is. Ebben partnere az Antenna Hungária Zrt. lesz, és a tervek szerint a társaságok közösen valósítják meg expanziós stratégiájukat ezen a területen.
A 4iG piaci pozíciói az elmúlt évben jelentősen megerősödtek, az eredmények és a jövőbeni üzleti kilátások egyaránt pozitívak, melyek alapján a társaság menedzsmentje 2021-re is további dinamikus növekedést prognosztizál. A cégcsoport teljesítette a 2020. évre kitűzött növekedési céljait, és 25 éves fennállásának legeredményes évét zárta.