Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Miért állhatott be a Tisza és a Fidesz közötti különbség?
Ki nyerhet az adók körüli politikai viharon?
Mi lesz az átláthatósági törvényből?

Online Klasszis Klub élőben Somogyi Zoltánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves szociológust!

2025. szeptember 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A dízelbotrány után az autógyártók úgy döntöttek: nem pepecselnek a kisebb motorral felszerelt modellekkel és beszüntetik a gyártásukat.

Meglepő következményekkel járt a Volkswagen dízelbotrányát követően (erről cikkeinket itt találja) az emissziós tesztek szigorítása: az autógyárak nagyobb motorok fejlesztésébe fogtak. Miután az autógyárak a károsanyag-kibocsátási előírások teljesítése érdekében már évtizedeket fordítottak egyre kisebb lökettérfogatú motorok fejlesztésére, a valós használati paramétereket a korábbinál jobban modellező emissziós tesztek bevezetése feltárta ezek hátrányait.

Ezeknek az autóknak befellegzett

A Reuters hírügynökséget tájékoztató szakmai források szerint a General Motors (GM), a Renault és a Volkswagen is egyaránt arra készül, hogy az elkövetkező három évben vagy megszüntesse legnépszerűbb kis benzin és dízel motorjaik gyártását, vagy növelje azok lökettérfogatát. Példájukat minden bizonnyal a többi autógyár is követi majd.

"A motorok lökettérfogatának csökkentésére alkalmazott technológia nem egyeztethető össze az emissziós előírások teljesítésével" - mondta Alain Raposo, a Renault-Nissan hajtáslánc technológiai igazgatója a Párizsi Autószalonon, megjegyezve, hogy "lassan elérjük a zsugorítás (downsizing) technológiai határait".

A Volkswagen, a Renault és a GM érdekeltsége, az Opel nem nyilatkozott a motorokra vonatkozó konkrét terveiről. Szakmai forrásokból azonban úgy tudni, hogy a GM 2019-es modellfrissítésében már megválik az 1,2 literes dízel motoroktól. A VW 1,4 literes háromhengeres dízel motorját négyhengeres 1,6 literes motorokkal váltja fel, a Renault pedig 10 százalékkal növeli annak az 1,6 literes dízel motornak a lökettérfogatát, ami 2011-ben váltotta fel a modellpalettán az 1,9 literes motort.

Kimatekozták

Az Európai Unió egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírásaival a motorok lökettérfogatának csökkentésével igyekeztek lépést tartani az autógyárak, turbófeltöltéssel pótolva a teljesítmény így bekövetkező csökkenését. A VW Golf kategóriájú kompakt osztályban így általánossá váltak az egy liternél kisebb lökettérfogatú három hengeres motorok, sőt, egyes Fiat modellek már kéthengeres motorral futnak.

Ezek a mini-motorok laboratóriumi körülmények között, tesztpadon, irreálisan kímélő feltételek mellett könnyedén tudták teljesíteni a károsanyag-kibocsátási paramétereket. Az autógyárak, a hatóságok és a környezetvédő szervezetek persze mind pontosan tudták, hogy valós használati feltételek mellett a szén-dioxid és a nitrogén-oxid kibocsátás is jóval magasabb a teszteredményeknél, a diszkrepancia feloldása érdekében azonban nem tettek semmit.

Szigorodó szabályok évről-évre

Ezeknek az időknek azonban vége. A jövő évtől kezdődően az új autó modellek nitrogén-oxid kibocsátását már közúti körülmények között tesztelik majd és 2019-től már minden autónak meg kell felelnie a kibocsátási követelményeknek. Két évvel később pedig az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás megállapítására is bevezetik a majd valós használati körülményeket jobban modellező nemzetközi mérési szabványt.

Szakértők azon a véleményen vannak, hogy a szigorodó tesztek gyakorlatilag megszüntetik az 1,5 liter lökettérfogatnál kisebb dízel és 1,2 liternél kisebb benzin motorok létjogosultságát. Más részről a nagyobb motorok megnehezítik majd a szén-dioxid-kibocsátás csökkentési célok elérését, ami viszont az elektromos és hibrid autók bevezetését teszi még égetőbb szükségszerűséggé.

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 28890 28840 29100 +1,01% 0 0 12 929 043 750 HUF 2025-09-18 17:09:43
MOL 2796 2796 2830 -0,50% 0 0 868 236 440 HUF 2025-09-18 17:05:26
MTELEKOM 1852 1848 1872 -0,86% 0 0 247 308 388 HUF 2025-09-18 17:08:13
RICHTER 9870 9820 10000 0,00% 0 0 2 734 537 640 HUF 2025-09-18 17:05:39
OPUS 534 534 548 -1,11% 0 0 75 546 213 HUF 2025-09-18 17:05:11
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru Nehéz megszokni, hogy milyen erős a forint
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 19. 06:56
Alig változott péntek reggelre a forint árfolyama.
Részvény / Deviza / Áru Lélegzetelállító, amit a forint művel
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 18:23
Napközben 388 forint alá is ment az euró. 
Részvény / Deviza / Áru Köszönetet mondhat az OTP-nek a pesti tőzsde
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 17:48
Gyengélkedik a börze. 
Részvény / Deviza / Áru Visszatér a 400 feletti euró? Újabb elemzők adtak választ
Eidenpenz József | 2025. szeptember 18. 15:21
A kamattartás és a javuló gazdaság ellenére gyengülő pályára állhat a forint, és 2025-től 400 feletti euróárfolyammal búcsúzhat a hazai fizetőeszköz. Az idei szerény bővülést követően 2026-ban már 2,8 százalékkal növekedhet a GDP az Equilor szerint, de ezt sok bizonytalanság fenyegeti. Melyik állampapír lesz a nyerő?
Részvény / Deviza / Áru Eddig csak a Magyar Telekomnak nincs jó napja 
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 14:58
A többi vezető részvény pluszban a pesti börzén. 
Részvény / Deviza / Áru Állvahagyták Budapestet a nyugat-európaiak
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 09:43
Itt gyengülés, ott erősödés.
Részvény / Deviza / Áru Távolodik a lélektani határtól a forint
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 07:19
Csütörtök reggeli árfolyamok.
Részvény / Deviza / Áru Nem esett túl jól a tőzsdének a kamatvágás
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 06:41
A három fontos indexből kettő is esett szerdán.
Részvény / Deviza / Áru Szívfájdalmakat okozott a forint
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 18:37
Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben szerdán kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
Részvény / Deviza / Áru Mindenki Amerikát figyeli – rossz napon van túl az OTP
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 18:22
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 529,9 pontos, 0,53 százalékos csökkenéssel, 99 347,92 ponton zárt szerdán.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG