4p
A bankok ígérik: az ügyfelek minden elszámolással kapcsolatos kérdésére választ tudnak majd adni az ügyfélszolgálatos kollégák, akiket hónapokon át készítettek fel erre a feladatra. A bankok a következő napoktól számítanak rohamra.
Bankoktól kapott elszámolási és forintosítási tájékoztatók. MTI Fotó: Balázs Attila

Mindenhol többen vannak, pedig még most jön a java

Az elszámolásban érintett bankok kivétel nélkül megélénkült ügyfélérdeklődésről számoltak be – az ügyfelek egye nagyobb számban érdeklődnek az elszámolólevelekkel, pontosabban azok tartalmával kapcsolatban a bankfiókokban és az interneten is. Ugyanakkor – miként arra a Budapest Banknál fel is hívták a figyelmet - a jelzáloghiteles értesítő levelek zöme az elmúlt hét végén került postára, így az ügyfelek csak a napokban kapják kézhez az értesítőket.

Igazán komoly rohamra épp ezért a következő napoktól lehet számítani. Kóstolót persze már kapott belőle a BB is, hiszen a cégcsoporthoz tartozó Budapest Autó már kiküldte a leveleket, s ott már jelentősen nőtt az érdeklődők száma. A társaság tapasztalatai szerint ugyanakkor az ügyfélmegkeresések túlnyomórészt telefonon, vagy írásban (e-mail, posta) érkeznek. Az elmúlt hét második felében, illetve a hét első napján jelentős érdeklődést tapasztaltak a CIB Lízing és a CIB Ingatlanlízing központi ügyfélszolgálatán és nagyobb CIB fiókokban is – jelezte a CIB. Némileg emelkedett az érdeklődő ügyfelek száma a K&H Telecenternél és a fiókokban - jelezték a K&H-nál is.

Ügyfélszolgálatos munkatárs kerestetik

Telefonon könnyebb

Az érintett pénzintézetek a személyes érdeklődés, illetve a telefonos ügyfélszolgálatra történő betelefonálás után nem csak általánosságban, hanem az adott ügyfél konkrét adatai alapján tudnak segítséget nyújtani az ügyfeleknek. A pénzintézetek elsősorban a telefonos ügyfélszolgálatokat ajánlják, ahol sorban állás nélkül lehet választ kapni az elszámolással kapcsolatos konkrét kérdésekre.

A pénzintézetek igyekeznek felkészülni a várható rohamra. Az OTP Banknál arról számoltak be, hogy a hálózat működtetésével foglalkozó szakemberek folyamatosan monitorozzák az ügyfélszolgálatok működését és igény esetén azonnal intézkednek a szükséges kapacitások megnöveléséről.

A CIB-nél a fiókokba és az ügyfélszolgálatokra plusz munkaerőt vettek fel az elmúlt időszakban, hogy a megnövekedő ügyfélforgalmat felkészülten fogadják. A Budapest Banknál is 90 új munkavállaló dolgozik az elszámolással kapcsolatos feladatok végrehajtásán és átcsoportosításokat is végrehajtottak. A jelzálog- és személyi hiteles ügyfeleket valamennyi bankfiókban kiszolgálják, az autóhiteles ügyfelek számára Budapesten új ügyfélközpontot alakítottak ki, ahol kizárólag az autófinanszírozási szerződéssel rendelkező ügyfelek elszámolással kapcsolatos kiszolgálása zajlik. Emellett országosan 5 olyan pontot hoztak létre, ahol készpénzben is felvehető lesz a visszatérítés összege.

A BB-nél a telefonos ügyfélszolgálat erőforrásainak megerősítését átcsoportosítással oldották meg, a kifizetéssel kapcsolatos feladatokhoz pedig bővítettük a megfelelő csoportok létszámát. A K&H Bank Telecenterében csak az elszámolási célra szolgáló telefonszámot hoztak létre annak érdekében, hogy ügyfeleik részletes, erre a témára vonatkozó különleges kérdéseit is a lehető legpontosabban és leggyorsabban meg tudják válaszolni. Az érdeklődő ügyfeleknek a bankfióki munkatársak is felhívják figyelmüket a K&H Telecenterben működő ezen speciális egységre és elérhetőségére.

Kiképzik a kollégákat

A bankok bíznak abban, hogy minden kérdésre adekvát választ tudnak adni munkatársaik. Mint arra az OTP-nél figyelmeztettek: az ügyfélkiszolgálással foglalkozó kollégák felkészítése már hónapokkal ezelőtt megkezdődött annak érdekében, hogy minél gördülékenyebben folyjon a kérdések megválaszolása, az igényelt információk átadása. A Budapest Banknál a fióki tanácsadók és a panaszkezelésen dolgozók több napos – vizsgával záruló - képzésen vettek részt az elszámolás törvényi hátteréről, módszertanáról, és az elszámolási értesítők tartalmáról. Munkájukat írásos anyagok, magyarázó ábrák is segítik mondták el a banknál.

A CIB-nél és a K&H-nál arról számoltak be, hogy az elszámolási törvény megjelenése óta folyamatosan tájékoztató/oktatóanyagokat, az elszámolásról szóló tájékoztatók, illetve a részletes elszámolás kapcsán felmerülő kérdések megválaszolására külön anyagokat (GYIK dokumentumokat) is készítettek a munkatársak részére.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Bő hatezren gondolták úgy, hogy az államnál gyűjtenek pluszpénzt nyugdíjra
Privátbankár.hu | 2025. december 13. 10:46
Jelenleg 6 154 személy rendelkezik kincstári NYESZ-számlával. Az egy főre jutó átlagos számlaérték megközelítőleg 1 millió forint – tudta meg a Grantis a Magyar Államkincstártól.
Személyes pénzügyek Mostantól nem kell, hogy legyen nálunk egy kis apró
Privátbankár.hu | 2025. december 13. 09:43
A digitalizáció az adventi időszakban sem áll meg: ahogyan a mindennapi életben, úgy az adományozásban is az elektronikus fizetési megoldások veszik át a készpénz szerepét.
Személyes pénzügyek Kijózanodás a munkáshitelből?
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 07:41
Csak a konstrukció indulásának első hónapjában, 2025 januárjában szerződtek le kevesebb munkáshitelre a magyarok, mint októberben.
Személyes pénzügyek Ezek a diákok értenek a legjobban a pénzügyekhez – megvannak a Pénzügyi Junior Klasszisok
Privátbankár.hu | 2025. december 11. 18:27
Egy győri csapat nyerte meg a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! versenyt. Az ország minden pontjából érkeztek csapatok a pénzügyi tudatossági verseny döntőjére, a legjobb 4 közé a győrieken kívül ceglédi, székesfehérvári és békéscsabai diákok jutottak be.
Személyes pénzügyek „Az öngondoskodás nem luxus, hanem megoldás a lakáscélok elérésére”
PR | 2025. december 11. 16:09
A lakáspiac aktuális kihívásaira és a finanszírozási termékek iránti növekvő keresletre reagál megújult termékével a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. Az új Otthontervező Lakásszámla egyszerre kínál rugalmas megtakarítási lehetőséget és kedvezményes hitelt, akár 35 %-os bónusszal (EBKM: 3,83-3,90%)1, vagy akár 3,5 %-os hitelkamattal (referencia THM Kamatbónusszal 5,04-5,31%)2,3. Jakabfalvy Dóra, a Fundamenta üzleti divíziójának ügyvezetője szerint a konstrukció célja, hogy ügyfeleik az öngondoskodás útjára lépve, kiszámítható feltételek mellett valósíthassák meg lakáscéljaikat.
Személyes pénzügyek TBSZ vagy NYESZ? Segítünk választani!
PR | 2025. december 11. 15:36
Az OTP Bank szakértőivel, Fabriczki Ritával és Varga Cintiával beszélgetünk arról, hogyan hozhatunk okos döntést a Tartós Befektetési Számla és a Nyugdíj Előtakarékossági Számla között. Bemutatjuk a számlanyitás előtti legfontosabb tudnivalókról, és bemutatjuk, hogyan építhetünk stabil pénzügyi jövőt tudatos tervezéssel.
Személyes pénzügyek Érdemes lesz átnézni a januárban érkező bankszámla-díjértesítőket
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 07:45
Díjemelés jöhet 2026 júniusa után, mivel a bankok önkéntes moratóriuma a lakossági számlák díjainak befagyasztására lejár.
Személyes pénzügyek Hiánypótló kalkulátorokkal újít a Netrisk.hu
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 16:31
Belép a banki termékek piacára az online biztosításközvetítő Netrisk.hu, az oldalon a személyi kölcsönöket és Otthon Start konstrukciókat már össze lehet hasonlítani, és hamarosan elindul a jelzáloghitel- és a bankszámla-összehasonlító kalkulátor is – mondta a Netrisk csoport Ausztriáért és Magyarországért felelős regionális ügyvezetője a társaság keddi budapesti sajtóbeszélgetésén.
Személyes pénzügyek Munkáshitel: nagyobb a füstje mint a lángja?
Privátbankár.hu | 2025. december 5. 14:20
Nagy várakozás övezte a kamatmentes munkáshitelt, ám hamar kiderült: a kezdeti lelkesedés után a kereslet meredeken zuhant, a bankok pedig mostanra kiszálltak a fiatalokért folyó versenyből,
Személyes pénzügyek Új autósapp segít spórolni a kötelezőn
Natív tartalom | 2025. december 2. 15:16
Megéri jól vezetni a Drivello-val – az UNION új okosappja díjazza a felelősségteljes vezetést, a felhasználók kedvezményt kaphatnak a kötelező biztosításuk díjából.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG