4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A bankok ígérik: az ügyfelek minden elszámolással kapcsolatos kérdésére választ tudnak majd adni az ügyfélszolgálatos kollégák, akiket hónapokon át készítettek fel erre a feladatra. A bankok a következő napoktól számítanak rohamra.
Bankoktól kapott elszámolási és forintosítási tájékoztatók. MTI Fotó: Balázs Attila

Mindenhol többen vannak, pedig még most jön a java

Az elszámolásban érintett bankok kivétel nélkül megélénkült ügyfélérdeklődésről számoltak be – az ügyfelek egye nagyobb számban érdeklődnek az elszámolólevelekkel, pontosabban azok tartalmával kapcsolatban a bankfiókokban és az interneten is. Ugyanakkor – miként arra a Budapest Banknál fel is hívták a figyelmet - a jelzáloghiteles értesítő levelek zöme az elmúlt hét végén került postára, így az ügyfelek csak a napokban kapják kézhez az értesítőket.

Igazán komoly rohamra épp ezért a következő napoktól lehet számítani. Kóstolót persze már kapott belőle a BB is, hiszen a cégcsoporthoz tartozó Budapest Autó már kiküldte a leveleket, s ott már jelentősen nőtt az érdeklődők száma. A társaság tapasztalatai szerint ugyanakkor az ügyfélmegkeresések túlnyomórészt telefonon, vagy írásban (e-mail, posta) érkeznek. Az elmúlt hét második felében, illetve a hét első napján jelentős érdeklődést tapasztaltak a CIB Lízing és a CIB Ingatlanlízing központi ügyfélszolgálatán és nagyobb CIB fiókokban is – jelezte a CIB. Némileg emelkedett az érdeklődő ügyfelek száma a K&H Telecenternél és a fiókokban - jelezték a K&H-nál is.

Ügyfélszolgálatos munkatárs kerestetik

Telefonon könnyebb

Az érintett pénzintézetek a személyes érdeklődés, illetve a telefonos ügyfélszolgálatra történő betelefonálás után nem csak általánosságban, hanem az adott ügyfél konkrét adatai alapján tudnak segítséget nyújtani az ügyfeleknek. A pénzintézetek elsősorban a telefonos ügyfélszolgálatokat ajánlják, ahol sorban állás nélkül lehet választ kapni az elszámolással kapcsolatos konkrét kérdésekre.

A pénzintézetek igyekeznek felkészülni a várható rohamra. Az OTP Banknál arról számoltak be, hogy a hálózat működtetésével foglalkozó szakemberek folyamatosan monitorozzák az ügyfélszolgálatok működését és igény esetén azonnal intézkednek a szükséges kapacitások megnöveléséről.

A CIB-nél a fiókokba és az ügyfélszolgálatokra plusz munkaerőt vettek fel az elmúlt időszakban, hogy a megnövekedő ügyfélforgalmat felkészülten fogadják. A Budapest Banknál is 90 új munkavállaló dolgozik az elszámolással kapcsolatos feladatok végrehajtásán és átcsoportosításokat is végrehajtottak. A jelzálog- és személyi hiteles ügyfeleket valamennyi bankfiókban kiszolgálják, az autóhiteles ügyfelek számára Budapesten új ügyfélközpontot alakítottak ki, ahol kizárólag az autófinanszírozási szerződéssel rendelkező ügyfelek elszámolással kapcsolatos kiszolgálása zajlik. Emellett országosan 5 olyan pontot hoztak létre, ahol készpénzben is felvehető lesz a visszatérítés összege.

A BB-nél a telefonos ügyfélszolgálat erőforrásainak megerősítését átcsoportosítással oldották meg, a kifizetéssel kapcsolatos feladatokhoz pedig bővítettük a megfelelő csoportok létszámát. A K&H Bank Telecenterében csak az elszámolási célra szolgáló telefonszámot hoztak létre annak érdekében, hogy ügyfeleik részletes, erre a témára vonatkozó különleges kérdéseit is a lehető legpontosabban és leggyorsabban meg tudják válaszolni. Az érdeklődő ügyfeleknek a bankfióki munkatársak is felhívják figyelmüket a K&H Telecenterben működő ezen speciális egységre és elérhetőségére.

Kiképzik a kollégákat

A bankok bíznak abban, hogy minden kérdésre adekvát választ tudnak adni munkatársaik. Mint arra az OTP-nél figyelmeztettek: az ügyfélkiszolgálással foglalkozó kollégák felkészítése már hónapokkal ezelőtt megkezdődött annak érdekében, hogy minél gördülékenyebben folyjon a kérdések megválaszolása, az igényelt információk átadása. A Budapest Banknál a fióki tanácsadók és a panaszkezelésen dolgozók több napos – vizsgával záruló - képzésen vettek részt az elszámolás törvényi hátteréről, módszertanáról, és az elszámolási értesítők tartalmáról. Munkájukat írásos anyagok, magyarázó ábrák is segítik mondták el a banknál.

A CIB-nél és a K&H-nál arról számoltak be, hogy az elszámolási törvény megjelenése óta folyamatosan tájékoztató/oktatóanyagokat, az elszámolásról szóló tájékoztatók, illetve a részletes elszámolás kapcsán felmerülő kérdések megválaszolására külön anyagokat (GYIK dokumentumokat) is készítettek a munkatársak részére.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Jobb lehet jövőre a lakhatási támogatás a béremelésnél?
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 12:59
A munkaadóknak is érdemes utánaszámolniuk, hogy melyikkel tudják jobban megtartani dolgozóikat.
Személyes pénzügyek Az MBH Bank ezzel segíti az otthonteremtést jövőre
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 10:51
A bankcsoport elkezdte kidolgozni saját, legfeljebb 5 százalékos éves kamatozású, folyósítási és hitelbírálati díj nélküli jelzáloghitel-konstrukcióját.
Személyes pénzügyek Markánsan változott a lakásbérlés megítélése
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 10:16
Hatnak a magas lakásárak, de még mindig sokan pénzkidobásnak tartják a lakásbérlést.
Személyes pénzügyek Még mindig sokat keresnek a hazai brókerek az ügyfeleik aktivitásán
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 07:35
A befektetési szolgáltatóknak az idén is hatalmas profitot termelnek az ügyfelek, de ez elmaradhat a tavalyi csúcstól, aminek az egyik oka, hogy egy nagy piaci szereplő beolvadt ír anyacégébe.
Személyes pénzügyek A magyar idősekhez is elérkezett a luxus lehetősége
Natív tartalom | 2024. november 20. 11:54
Az idősek számára egy mindeddig páratlan lehetőség vált valóra Budapest közelében. Egy jól átgondolt koncepció alapján luxusnyugdíjasház nyílt Gödön. Az elképesztő álomról Huszár Viktóriával a Golden Palace Göd Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: teljes az országos döntő mezőnye!
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 10:39
Húsz csapat kvalifikálta magát sikeresen a Privátbankár.hu milliós összdíjazású pénzügyi tudatossági versenyének döntőjébe.
Személyes pénzügyek Reagált Nagy Márton kérésére a Bankszövetség: jöhet a kedvezményes hitel
Privátbankár.hu | 2024. november 18. 12:03
A kamatstopot viszont kivezetnék. 
Személyes pénzügyek Jön a munkáshitel: reszkessenek a személyi kölcsönök?
Privátbankár.hu | 2024. november 16. 13:42
A jövő év elejétől fiatalok tízezrei vehetik fel a munkáshitel névre keresztelt, legújabb támogatott kölcsönt. Mivel a konstrukció szabad felhasználású, elsősorban a személyi kölcsönöknek jelenthetne konkurenciát: ezzel együtt nem valószínű, hogy letarolná a piacot.
Személyes pénzügyek Ezt kérik most a nyugdíjasok az Orbán-kormánytól
Privátbankár.hu | 2024. november 16. 09:18
Megtartották az Országos Nyugdíjas Parlament ülését.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: már csak négy hely kiadó az országos döntőben
Privátbankár.hu | 2024. november 15. 12:48
A második forduló utolsó előtti versenynapján újabb négy csapat jutott a Privátbankár.hu népszerű pénzügyi versenyének országos döntőjébe – a technikumok és szakképző iskolák diákjai ezúttal is kitettek magukért.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG