A Publicus legújabb kutatása szerint a magyarok 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a magas árak miatt valamilyen termékről már le kellett mondania az utóbbi hónapokban. A megkérdezettek közel harmadának (31 százalék) pedig ilyen nehéz döntést többször is kellett már hoznia az idei évben.
Legtöbben a ruházkodáson (36 százalék) spórolnak, a választókorú magyarok megközelítőleg harmada (31százalék) bizonyos, nyilván olcsóbb élelmiszerek megvásárlásával próbálja behozni a veszteségeit, és 31 százalékuknak már bizonyos élelmiszerekről is le kellett mondania az egyre növekvő árak miatt. Szórakozástól és a kultúrától 29 százaléknyian álltak el, az üzemanyagon – a hatósági árak bevezetésének ellenére – a magyarok negyede (26 százalék) spórolt az utóbbi hónapok során.
A magyar emberek úgy érzik, hogy sem a bérek, sem a nyugdíjak emelése nem kompenzálja az árak emelkedését: 83 százalék szerint a bérek növekedése kisebb mértékű volt, mint az árak növekedésének üteme. A nyugdíjak esetében ugyanezen érzet a magyarok megközelítőleg háromnegyedére (70 százalék) jellemző.
A megkérdezettek 35 százaléka egyébként állítása szerint a Fidesz-KDNP-re, 32 százalékuk pedig az Egységben Magyarországértra fog szavazni. Ezek alapján a két nagy politikai oldal közötti különbség 2 százalékpont, amely a mérés hibahatárán belül van. A bizonytalanok aránya 28 százalék.