A Pesti Hitel Zrt. húsz munkanapon belül ismételten köteles kiküldeni ügyfeleinek a banki elszámolással és forintosítással kapcsolatos dokumentumokat – tette közzé végzésében az MNB. A jegybank vizsgálata szerint a pénzügyi vállalkozás korábban jogsértően számolt el mintegy másfélezer fogyasztójával.
Sokat tévdedtek
A pénzügyi vállalkozás egyebek közt egyes árfolyamgátas ügyfeleinél az elszámolás során jogszerűtlenül azok nem esedékes tőketartozását csökkentette úgy, hogy eközben azoknál még gyűjtőszámla-hiteles tartozás maradt fenn, vagyis nem szűnt meg a gyűjtőszámlájuk. Más esetekben a nem esedékes tőketartozást mérsékelte az elszámolandó összegekkel, miközben az adott fogyasztóknál a kölcsönszerződéshez kötődő lejárt tartozás maradt meg.
A Pesti Hitel Zrt. emellett több esetben tévesen állapította meg a szerződésmódosulást követő kamat mértékét, tévesen közölte a referencia-kamatra és a kamatfelár periódusára vonatkozó információkat, valamint jogsértő módon alakította át az elszámolási értesítők szerkezetét is.
Újraindul a 30 nap
A pénzügyi vállalkozás deviza alapú jelzáloghitelei esetében így a kölcsönszerződések módosulásának napja – főszabály szerint – az ismételt megküldést követő 31. nap lesz. Az érintett fogyasztóknak az ismételt kézhezvétel napjától kell számítaniuk a forintra történő átváltás és a kamatmódosítás mellőzésére irányuló esetleges fogyasztói kezdeményezés, a panasztétel vagy a szerződés felmondására nyitva álló határidőt is.