A Financial Times Csoporthoz tartozó gazdasági magazin, a The Banker az OTP Bank projektjének ítélte oda Az év technológiai projektje díjat Social Media kategóriában. A díjat az OTP a Facebook oldalán indított interaktív bankkártya-használat ösztönző programmal, a Kártyanaptárral nyerte el a rangos elismerést.
A brit gazdasági magazin versenyén 12 kategóriában összesen 250 pályázatot nyújtottak be. Az erős versenyt jól szemlélteti, hogy egyes kategóriákban a pályázatok száma elérte a 35-öt, valamint olyan globális szinten is meghatározó szereplők is indultak a megmérettetésen, mint a Bank of America Merrill Lynch, az HSBC vagy a Citi. |
A The Banker zsűrijének döntésében fontos szerepet játszott az, hogy a bank applikációja a kisebb összegű vásárlások kártyás fizetését ösztönzi Magyarországon, ahol egyébként a készpénzes fizetések jellemzőek. Az OTP applikációja interaktív, játékos környezetet teremtett a MasterCard és Maestro kártyabirtokosok számára, amely bankkártyával végrehajtott tranzakciók számának növelése mellett az elektronikus fizetésekkel kapcsolatos bizalom erősítését célozta.
A 6 hetes Kártyanaptár ideje alatt a felhasználók trófeákat és pontokat gyűjthettek kártyás vásárlásaik önbevalláson alapuló rögzítésével, melyekkel különböző garantált nyereményeket és nagyobb értékű heti ajándékokat nyerhettek. A játék célja a használatösztönzés és szórakoztatás mellett a gyakorlati edukáció volt annak érdekében, hogy a kártyabirtokosok az innovatív kártyás fizetési módokat (PayPass, online) is aktívan merjék használni.