A GfK minden évben elkészíti az internet- és okos eszközök használatáról szóló vizsgálatát, az idei Digital Connected Consumer (DCC) eredményei pedig jelentős növekedést mutatnak a banki alkalmazásokat használók körében. A felhasználóbázis ugyanis egy év alatt mintegy másfélszeresére nőtt, ami elsősorban a fiataloknak köszönhető, ezt közölte a Gfk a Privátbankár.hu-val.

A 15 és 59 év közötti internetezők körében tízből nyolc-kilenc magyarnak (85 százalék) van okostelefonja, és ez a szám fiatalabbak esetén még ennél is magasabb: a 15-29 éves korosztályban egyenesen megközelíti a 100 százalékot. Vagyis gyakorlatilag épp olyan nélkülözhetetlen kelléke egy táskának, mint a papír zsebkendő. Az alkalmazások különösen a fiatalabbak között nagyon népszerűek: a 15-59 éves korosztály 18 százaléka használ banki ügyek intézésére mobiltelefonos alkalmazást.
Pokolba a prospektussal és a sorban állással
A banki alkalmazásokban leggyakrabban használt funkciók az egyenleglekérés, a számlatörténet áttekintése, és az átutalás indítása. A használók nagy többsége aktív pénzügyi művelet végzésére is használja a mobiltelefonos lehetőséget, a válaszadók alapján tízből heten okos mobileszközön is szoktak átutalást kezdeményezni.
