A Vienna Life Biztosító a tavalyi év első hat hónapjában elért 5,78 milliárd forintos díjbevételét 21 százalékkal, 6,99 milliárd forintra növelte, aminek köszönhetően piaci részaránya erősödött. A társaság hosszú távú, stabil növekedését biztosító rendszeres díjas díjbevétele 2 százalékkal, 4,98 milliárd forintra emelkedett az előző év azonos időszakában elért 4,87 milliárd forintról.
A társaság 727 nyugdíjbiztosítási szerződést értékesített az idei év első felében, ami közel 200 millió forint díjbevételt eredményez a társaságnak egy év alatt. A nyugdíjbiztosítások aránya a rendszeres díjas unit linked új szerzésekben 37 százalékról 48 százalékra emelkedett, vagyis ez a termék nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a biztosító idén további 19 százalékkal növelte az értékesítések számát. A biztosító prémium ügyfélszegmenssel rendelkezik, a portfóliójában lévő szerződéseinek átlagdíja eléri a 288 ezer forintot, ami messze meghaladja a piaci átlagot.
A társaság tavaly bevezetett egyösszegű befektetési termékei révén a Vienna Life egyszeri díjas konstrukcióiból származó díjbevétele 181 százalékkal, 1,7 milliárd forintra bővült. A társaság csoportos egészségbiztosításait eddig több mint 125 ezer biztosítottra kötötték meg a hazai cégek és egyéb szervezetek. A biztosító teljes csoportos biztosítási állományából származó díjbevétele az első félévben 43 százalékkal emelkedett.
A korábbi AXA „sikerterméke” az utasbiztosítás is jól fogyott: a Vienna Life a hazai utasbiztosítási piac 6. legnagyobb szereplője – a társaság az idei első félévben 315 millió forint bevételt ért el utas- és sztornó biztosításokból, ami 3 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakában teljesített 305 millió forintos díjbevételt. A Vienna Life két utasbiztosítást is bevezetett idén a magyarok által kedvelt nyári úti célokra fókuszálva: a Horvátország és az Európa strandjai utasbiztosításokból az idei szezonban 10 ezer darabot értékesített.
Az év végéig a tulajdonos Vienna Insurance Group (VIG) 14 milliárd forintot meghaladó teljes díjbevételt vár el a leánycégétől s 100 millió forint felett kell lennie az adózás előtti eredménynek is. - mondta a Vienna Life Biztosító vezérigazgatója, Vadas-Földvári Anett, aki szerint továbbra is céljuk, hogy a VIG vezető biztosítójává váljanak Magyarországon elsősorban a prémium szegmensben az egyéni élet-, nyugdíj- és utasbiztosítások, valamint a csoportos élet- és egészségbiztosítások piacán.