A rendszeresen bankoló magyarok 45 százaléka nyitott a digitális megoldásokra – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners és a TÁRKI reprezentatív felmérése. A kevésbé nyitottak egy jelentős csoportja – az aktív bankolók közel negyede - sem utasítja el teljesen a digitális megoldásokat, de segítséget szeretne kapni azok használatához.
A támogatók egy jelentős rész egyébként úgy nyilatkozott: nem is tudna eljutni egy bankfiókba, mert napközben dolgozik.
Videón vagy chaten is jobb, mint személyesen
A különböző lehetőségek közül az online hiteligénylés a legvonzóbb: az aktív bankolók közel 30 százaléka gondolja úgy, hogy ezt választaná a kérelem személyes benyújtása helyett. Az online videós ügyintézés közel egynegyedük számára jelent alternatívát a bankfiókkal szemben, és hasonló arányban nyilatkoztak így a chates tájékoztatásról is.
Van, hogy a bankos húz sorszámot nálunk
Magyarországon kevés példa van még a mozgó bankári szolgáltatásra is, vagyis arra, hogy a banki alkalmazott keresse fel az ügyfelet. Pedig a felhasználók 31 százaléka hajlandó lemondani a fiókhálózatról, ha az ottani ügyintézőket mozgó bankárok helyettesítik.