3p
Összeállt a lista, mely szolgáltatásokat kifogásolják a legtöbben.

Magyarországon 2015-ben leginkább a pénzügyi szolgáltatásokat, a televízió-előfizetéseket és a vasúti személyszállítási szolgáltatást tartják a legproblémásabbnak a fogyasztók, míg a legkevesebb a panasz a könyvek, az alkoholmentes italok és a háztartási gépek vásárlásakor - derül ki az Európai Bizottság (EB) által szervezett az egész unióra kiterjedő reprezentatív felmérésből.

A Budapesti Békéltető Testület szerint az EB által szervezett felmérés eredményét az úgynevezett Fogyasztói Piacok Eredménytáblája tükrözi, amit az Európai Unió (EU) minden évben nyilvánosságra hoz.

Magyarországon a válaszadók problémásnak találták a szolgáltatások közül egyebek mellett a bankszámlákat, az élet- és lakásbiztosításokat, az ingatlanpiaci szolgáltatásokat, valamint a befektetési termékeket és a kölcsönök-hitelek piacát is.

Így áll össze a felmérésA felmérésben a fogyasztók a különböző termékek és szolgáltatások piacát 5 szempont alapján pontozták egy egytől tízig terjedő skálán. A megkérdezettek értékelték az egyes ajánlatok összehasonlíthatóságát, a vállalkozásokba vetett bizalmat, a rendelkezésre álló választékot, hogy az adott termék vagy szolgáltatás mennyire felel meg a fogyasztói elvárásoknak, illetve, hogy az adott piacon mekkora kárt szenvednek el a vásárlók.

A megkérdezettek ugyanakkor elégedettek voltak a légi személyszállítási, a postai, valamint a kulturális és egyéb, szabadidős programokat nyújtó szolgáltatásokkal.

Az EU egészét tekintve a szolgáltatások közül a nyaralásokkal (hotelek piaci teljesítménye), a kulturális és szórakoztatási szolgáltatásokkal (színház, mozi, múzeum), valamint a sportszolgáltatásokkal (edzőtermek) voltak a legjobban megelégedve a válaszadók.

Az eredmények azt mutatják, hogy a fogyasztók azért ezeken a területeken szavaznak bizalmat leginkább a szolgáltatóknak és a kereskedőknek, mert a statisztikák szerint csupán kis hátrányuk származik az esetlegesen felmerülő problémákból, az ajánlatokat könnyen összehasonlíthatónak találják, és az egyes szolgáltatások megfelelnek a fogyasztói elvárásoknak.

Az EU-ban a legrosszabbul teljesítő szolgáltatások az ingatlan-, a jelzálog- és befektetési termékek és az értékpapírok, a legrosszabbul teljesítő áruk a használt autók, a húskészítmények és az üzemanyagok.

A távközlés területén a mobiltelefon-szolgáltatásoknál a legnagyobb a problémák aránya, a fogyasztók gyakran kerülnek összetűzésbe a szolgáltatókkal.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Trendforduló? Váratlanul csökkenni kezdett a személyi kölcsönök átlagos összege
Hargitai-Szabó Kata | 2025. augusztus 16. 15:59
Az év eleje óta tartó folyamatos növekedést követően júniusra 3 millió forint alá esett a személyi kölcsönök egy szerződésre jutó átlagos összege. Bár a teljes hitelkihelyezés volumene visszaesett, a szerződések számának ugrásszerű emelkedése egyértelműen jelzi a lakosság hitelfelvételi szokásainak változását.
Személyes pénzügyek Bukhatja az Otthon Startos hitelt, ha nem figyel
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 14. 10:45
Buktató: fontos tudni, hogy a hitelintézetek nem kizárólag a vételár alapján döntenek a hitelösszeg megállapításáról.
Személyes pénzügyek Annyian keresik a 3 százalékos hitelt, hogy be kellett vetni a mesterséges intelligenciát az ügyintézésnél
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 13. 09:52
Néhány nap alatt kétezernél is többen kalkuláltak és több százan iratkoztak fel a Gránit Bank Otthon Start oldalán, hogy elkezdhessék az egyeztetést a szeptembertől induló támogatott lakáshitel igényléséről. Mától a tájékoztatásba bekapcsolódik a Bank virtuális ügyintézője, a Gránit Guru is.
Személyes pénzügyek Rekordon a tartós befektetések száma, de miért nem nyit mindenki ilyet?
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 18:54
A félév végén rekordmennyiségű tartós befektetési számlát (TBSZ) kezeltek Magyarországon, ezeken 7100 milliárd forintnál is több pénz volt. Mindenkinek megéri ilyet nyitni, mégis csak a szupergazdagok élnek a lehetőséggel – erről beszélt Herman Bernadett főmunkatársunk a Trend FM hétfői adásában.
Személyes pénzügyek Nagy tervei vannak a Revolutnak Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 16:46
A cég fióktelepet nyithat a nem túl távoli jövőben.
Személyes pénzügyek Őrült költekezésbe kezdtek a magyarok
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 09:45
Több mint 1,5 milliárddal nőt a K&H-s SZÉP kártyák forgalma.
Személyes pénzügyek Mi lesz ebből? Állig eladósodtak a magyarok
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 07:10
Történelmi rekordot döntöttek júniusban a magyar háztartások hitelkártya- és folyószámlahitel-tartozásai. 
Személyes pénzügyek Ellentámadást indítanak a bankok a kormány szuperfegyverével szemben
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 10. 08:57
Új, kombinált lakáshitel-konstrukciókat kínálnak.
Személyes pénzügyek Vigyázzon a külföldi készpénzfelvétellel, sok a lehúzós ATM
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 7. 12:31
Ahogy beköszönt az augusztus, a magyar utazók is egyre nagyobb számban indulnak napfényes tengerpartokra, népszerű városokba és hegyi túrákra. Bár a bankkártyás és érintéses fizetés ma már sok helyen elérhető, vannak azonban olyan országok a készpénzhasználat továbbra is elengedhetetlen – legyen szó egy helyi piacról, taxiról vagy egy családi vendéglőről.
Személyes pénzügyek SZÉP Kártya: fontos híreket közölt az NGM
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 7. 10:57
Idén júniusban 44 milliárd forintot költöttek a kártyabirtokosok belföldi kikapcsolódásra,
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG