A Takarékbank közleménye szerint a kirendeltség újdonsága nemcsak az, hogy teljesen automatizált, hanem hogy komplexebb szolgáltatásokat nyújt, mint egy bankfiók. Ugyanis nem csak a pénzügyeiket intézhetik az ügyfelek – például utalhatnak, be- és kifizethetnek pénzt ATM-n keresztül, leadhatják a személyi kölcsön igényléseiket –, hanem részben postai szolgáltatásokat is lebonyolíthatnak – csomagokat küldhetnek és fogadhatnak, közüzemi számláikat befizethetik. Emellett a szerencsejátékok (jelesül lottó, totó) is elérhetők lesznek a Takarék Smart Pointra keresztelt modern létesítményben.
Elektromos autó és telefon töltésére alkalmas napelemes pad és nagy felületű élőmohafal is van a bankfiókban, de azt is ígérik: nyomtatványokat és szóróanyagokat nem fognak kihelyezni.
A pénzügyi személyzet nélküli első bankfiókot az alcsútdobozi üzletsoron lévő 28 négyzetméteres, kétszintes helyiségben alakították ki, s azt a Takarék Csoport ügyfelei november 8-tól használhatják. A Takarék Smart Point első fiókját a B3 TAKARÉK fogja üzemeltetni.
Hamarosan skype-os ügyintézés is lesz
Az ügyfelek már az első perctől kezdve teljesen önállóan, szakmai személyzet közreműködése nélkül intézhetik az ügyeiket a Takarék Smart Pointon. A nyitást követő első két hónapban a normál üzleti nyitvatartás alatt ugyan lesz 1 fő személyzet, de ő nem bankszakember, kizárólag a technikai eszközök használatában segít.
A tervek között szerepel, hogy a fejlesztés második szakaszát követően már a skype-os ügyintézés is lehetővé válik, illetve mobilapplikáción keresztül is lehet majd időpontot egyeztetni.
Amennyiben a Takarék Csoport más tagjai is igénylik, az engedélyek és az építőipari kapacitások függvényében 2-3 hónap alatt bárhol létrehozható egy Takarék Smart Point. A következő automatizált bankfiók Budapesten, az egyik egyetem közelében nyílik meg.