A Human Dialog és az Emocionális Marketing készített reprezentatív felmérést a magyarok körében az adományozásról és a jótékonysági szokásokról. Ezek alapján a magyarok 77 százaléka adományozott valamit az elmúlt évben a jó ügy érdekében, a többség (51 százalék) pénzzel segítette ki a rászorulókat. Ezt főleg alapítványoknak, egyesületeknek adjuk, második helyen a magánszemélyek, hajléktalanok kapnak alamizsnát, tudta meg a Privátbankár.hu.
A pénzbeli támogatás mellett tárgyi adományokkal, önkéntes munkával és véradással segítünk az embereknek. Az a 77 százalék jó arány, a 2016-os, ehhez hasonló ausztriai felmérésben 71 százalék volt az osztrák adományozók aránya – mutat rá az eredmény nemzetközi vonatkozására Miha Tamás, civilszakértő.
Keveset és rendszeresen
A kutatási projekt sok előfeltevést igazolt: a tipikus adományozó jól szituált, városlakó, az idősebb korosztályból kerül ki. Pénzbeli adományt évente 2-3 alkalommal ad, elsősorban a szimpátia befolyásolja döntésében, az 1% felajánláshoz hasonlóan itt is kiemelkedő a beteg gyermekekről gondoskodó alapítványok népszerűsége. A rendszeres adományozók kisebbségben vannak, az alkalmi jótékonykodás a jellemző, a magyarok döntő többsége mégsem érzi az adományozást szezonális tevékenységnek, még ha a karácsonyi időszak jótékonyan hat is az adakozási hajlandóságra.