A Főgáz azonnal lépett
A nemzeti közműszolgáltatási rendszer részeként működő Főgáz tájékoztatása szerint az érintett számlák 2016. február 9-től február 23-ig terjedő keltezéssel készültek és a havi diktálást választó fogyasztókat érintették. A Főgáz kiemelten kezeli a reklamációkat, ennek érdekében a társaság minden ügyfélszolgálati csatornán felkészült a szokásosnál nagyobb ügyfélforgalom kiszolgálására - áll a Főgáz tájékoztatásában.
Amennyiben a fogyasztó nem fogadja el a számla összegét, soron kívüli reklamációra van lehetősége. Ennek során, igény esetén megtörténik a számlák azonnali korrekciója a fogyasztó által biztosított aktuális mérőállás alapján, vagy a felhasználó részletfizetéssel rendezheti azt, illetve kérhet fizetési haladékot is. Azon felhasználóknak, akik csoportos beszedéssel egyenlítik számlájukat, Főgáz a bank visszajelzését követően tudja a számlakorrekciót elvégezni és a különbözetet visszautalni.
Elismerte hibáját az E.On
Az E.On közleménye szerint a problémát az okozta, hogy a decemberi átadás-átvételi mérőállás alapján kiszámított napi átlagfogyasztás értékét nem az éves fogyasztásból határozta meg a számítást végző rendszer, hanem a decemberiből, és így magasabb várható fogyasztást kalkulált. Ezek az adatok korábban nem okoztak problémát, mivel a számlázás nem ezek alapján történt, a becslés kizárólag az átadás-átvételi folyamathoz volt szükséges - áll az E.On közleményében.