A Booking.com felhasználói dühüket fejezték ki amiatt, hogy a vállalat nem tudta megakadályozni, hogy kiberbűnözők áldozatává váljanak – írja a BBC. A csalók legalább egy éve képesek beszivárogni a rendszerbe és több száz fontot kicsalni a felhasználóktól.
Több tucatnyian fordultak a BBC-hez, hogy elmondják, pénzt veszítettek, és az egyikük azt mondta, hogy az utazási cég "cserbenhagyta".
A Booking.com szóvivője elmondta, hogy nincs "ezüstgolyó az internetes csalások felszámolására", de a vállalat biztonsági csapata folyamatosan figyeli és megállítja az új fenyegetéseket.
"Új intézkedéseket vezetünk be, hogy biztosítsuk mind ügyfeleink, mind partnereink fiókjainak biztonságát, beleértve az új biztonsági funkciókat, amelyekkel zárolhatjuk vagy letilthatjuk az inaktív partneri admin-fiókokat, ahol csalárd tevékenységet láttunk, amint a csalók jogosulatlanul hozzáférnek a szálloda Booking-fiókjához".
A vállalat elmondta, hogy az alkalmazásán keresztül is figyeli a gyanús tevékenységeket, és letiltja a megosztott linkeket, ha a csevegések törvénytelennek tűnnek.
A Bookingot nemrég a magyar kormány is megtalálta, miután hazai felhasználóknak is akadtak panaszai.