Sokáig úgy tűnhetett, az egyéni világbajnoki cím elnyerése sem változtatja meg a Honda terveit, és a japán gyártó kivonul a Forma-1-ből. Persze Verstappenék nem maradtak volna motor nélkül, a tavaly bejelentett terv az volt, hogy idén még a Honda szállít erőforrásokat a csapatnak, illetve mérnöki támogatást is nyújt a futamok alatt a Red Bullnak, amely addig gőzerővel fejleszti újonnan létrehozott motorgyártójá részlegét, a Red Bull Powertrainst. 2023 és 2025 között viszont a Honda már csak alkatrészeket szállított volna, és ezekből a Red Bull épített volna kész erőforrásokat, miközben a 2026-ban érkező új szabályoknak megfelelő erőforrást is fejlesztett volna.
Helmut Marko csapatfőnök azonban most meglepő bejelentést tett: a Honda mégis kész, Japánban gyártott erőforrásokat fog szállítani a Red Bullnak és fiókcsapatának, az Alpha Taurinak is 2025 végéig. Arról még folynak a tárgyalások, hogy ezek a motorok a Honda vagy már a Red Bull neve alatt fognak-e futni, de valószínű, hogy az előbbi megoldás lesz a befutó. Ez azért is fontos, mert így a Red Bull 2026-tól új motorgyártóként léphet be a Forma-1-be, és ezzel feltehetően különböző kedvezményekben is részesülhet, amelyeket a sportág vezetői más nagy autógyártók bevonzása érdekében határozhatnak meg a jövőben.
Rövid távon azért előnyös a Red Bullnak ez a megoldás, mert így jóval több idő és energia marad a motorgyártó részleg elindítására, amelynek a következő években még nem kell foglalkoznia azzal, hogy futamról futamra bevethető erőforrásokkal lássa el a két csapat versenyzőit.
Ez azt is jelentheti, hogy az istálló az erre szánt erőforrások egy részét átcsoportosíthatja az idei autó év közbeni fejlesztésére, ami az életbe lépő szabályváltoztatások miatt még az átlagosnál is nagyobb hasznot hozhat, így akár döntő is lehet a várható kiélezett versengésben.