A nagy cégek belföldi értékesítésük élénkülésében bíznak – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás legutóbbi adataiból, viszont szerényebb pénzügyi eredményekre számítanak idén, mint tavaly év végén.
„A nagyvállalatok átlagosan 2,6%-kal nagyobb bevételt várnak idén, ami elmarad a tavaly év eleji várakozásoktól (2,9%), de előrelépés az előző negyedévi 2,3%-os előrejelzéshez képest. A javulás annak köszönhető, hogy a hazai piacon jelentősen, 1,9%-ról 2,5%-ra ugrott a várt bevétel-növekedés mértéke, aminek hátterében egyrészt a belföldi értékesítés élénkülése, másrészt már az MNB inflációs előrejelzése alapján növekvő fogyasztói árak is állhatnak” – részletezte az eredményeket Hodina Péter, a K&H Vállalati értékesítési igazgatója.
Forrás: K&H Bank |
A magyar fogyasztókban bíznak?
Az exportpiaci lehetőségeket kissé visszafogottabban látják a cégek az előző negyedévhez képest. „Külpiaci értékesítésből jelenleg a vállalatok harmada (30%) vár bevétel-növekedést, átlagos mértéke azonban 3,3%-ról 3,1%-ra mérséklődött. Ennek oka, hogy csökkent a külföldi értékesítés aránya:a vállalatok 60%-a egyáltalán nem tervez idén exportálni, 2016 első negyedévében ez mindössze 40% volt, és további 15%-nál a teljes árbevétel ötödét sem éri el az exportból származó árbevétel aránya” – tette hozzá a szakember.
Nem lesz akkora nyereség
Míg az árbevételt tekintve a tavalyi év végi várakozásokhoz képest optimistábbak a cégek, addig a profitkilátások terén visszafogottabbak lettek: átlagosan 1,6%-kal magasabb nyereséget várnak a cégek, ami messze elmarad a 2016. év eleji 2,2%-tól. „A különböző ágazatok igen eltérő mértékű adózás előtti eredményt valószínűsítenek: a szolgáltató szektorban 0,2%, mezőgazdaságban 0,3%, a kereskedelemben 1,7%, az ipari cégek pedig 2,8%, profitbővüléssel terveznek az idei évre” – emelte ki Hodina Péter.
Forrás: K&H Bank |