Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában

A Magyar Suzuki Zrt. felkészül arra, hogy az európai autópiac az év végéig felocsúdik a koronavírus-járvány okozta sokkból, ezért őrzi kapacitásait, és mintegy 400 fő toborzásával megkezdte a dolgozói létszám helyreállítását, hogy június 29-én újraindíthassa a második műszakot is a termelésben - mondták el a cég vezetői pénteken, online sajtóbeszélgetésen.

A gyár március 23-án állította le termelését a járványhelyzet miatt, hat hétig állt a munka az esztergomi termelőhelyen, ahol január óta kizárólag hibrid járműveket gyártanak. Urbán Lászó vezérigazgató-helyettes elmondta: az európai autóipar a jelek szerint megkezdte a kilábalást a válságból, kapacitások leépítésére gyakorlatilag nem került sor, a gyárak túlnyomó része visszatért a termeléshez. Fél-egy éven belül a vezérigazgató-helyettes szerint helyreáll a normál az élet az iparágban.

Ennek tudatában indította el a Suzuki is a termelést április 29-én, amit az tett lehetővé, hogy a menedzsment, a karbantartók és a fejlesztők dolgoztak a leállás ideje alatt is - mondta el. Megjegyezte: a termelési szünet ideje alatt gyártástechnológiai fejlesztést dolgoztak ki, amelyhez a napokban beruházás-támogatási pályázatot nyújtottak be.

Az esztergomi Suzuki-gyár 2020. március 18-án. A Magyar Suzuki Zrt. vezetése 2020. március 23-tól állította le az esztergomi gyártást. A leállás 3200 dolgozót érint. MTI/Szigetváry ZsoltAz esztergomi Suzuki-gyár 2020. március 18-án. A Magyar Suzuki Zrt. vezetése 2020. március 23-tól állította le az esztergomi gyártást. A leállás 3200 dolgozót érint. MTI/Szigetváry Zsolt

A második műszak beindítása érdekében a cég megkezdte a munkaerőtoborzást, mintegy 400 dolgozót kívánnak felvenni. A leállás idején ugyanis megváltak a kölcsönzött dolgozói létszámtól. Saját alkalmazottat azonban nem bocsátottak el, a dolgozók juttatásait a leállás ideje alatt sem vágták meg.

Fejesné Gyurján Ildikó, a HR-ért, pénzügyekért és az informatikáért felelős operatív igazgató arról számolt be, hogy most megkeresték a korábban kölcsönzött és elküldött dolgozókat, akiknek nagy része immár alkalmazottként térhet vissza a gyárba. Ezzel a dolgozói létszám mintegy 3000-re emelkedik.

Urbán László jelezte: a gyár kapacitását megőrzi, a gyártással a piac igényeihez igazodnak, így egyelőre bizonytalan, hogy tudják-e majd tartani az eredeti tervet, amely 2020-ra 165 ezer autó gyártásáról szólt. Megjegyezte: a járvány okozta leállás miatt eddig több mint 10 ezer autóval gyártottak kevesebbet. Kérdésre válaszolva elmondta: az alkatrész-beszállításokban nem volt fennakadás, ez nem hátráltatta a termelést.

Novák Gyula termelési igazgató arról tájékoztatott, hogy a termelés újraindításakor minden ajánlást figyelembe vettek, hogy megteremtsék a biztonságos munkavégzés feltételeit. Egyebek között bővítették a beléptetési pontokat, távolabb helyezték egymástól a munkaállásokat, a vállalati személyszállítást biztonságossá tették, maszk viselése kötelező. Az újraindulás előtt oktatást szerveztek, amelynek jelentősége volt a termelés minősége szempontjából is - tette hozzá.

A Magyar Suzuki Zrt. nettó árbevétele 2018-ban 1,953 milliárd euró volt, amelyből 280,4 millió eurót tett ki a belföldi árbevétel. Az adózás előtti eredmény 2018-ban elérte a 82 millió eurót. A társaság 2018-ban 171 885 járművet értékesített 123 országban, ezek 95 százaléka Esztergomban készült.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Vállalat Óriási fordulat: fizetni fog a hírekért a Facebook
Privátbankár.hu | 2021. január 26. 19:11
Az Egyesült Királyságban sikerült elérni a kiadóknak, hogy a Facebook fizessen a tartalmakért. A Facebook News keretében megjelenő anyagokért fog pénzt adni a közösségi oldal.
Vállalat Most az autógyártókat sújtja a chiphiány, de még más is sorra kerülhet
Király Béla | 2021. január 26. 18:45
Az éledező autógyártás komoly gyomrost kapott a szektort sújtó alkatrészhiány révén. Egyes szakértők szerint ugyanakkor a probléma az autógyártókat több hónapig fogja nyomasztani, sőt akár más szektorokat is érinthet majd.
Vállalat Mészáros és Stadler: óriási barátság született
Privátbankár.hu | 2021. január 26. 17:49
Szándéknyilatkozatot írt alá a svájci központú Stadler Rail Group és a Mészáros Csoport közös vegyesvállalat létrehozásáról - teher- és tartálykocsikat gyártanak majd, de személykocsik összeszerelése is szóba jöhet.
Vállalat A show nem állhat le, de előzhet-e vakcináért a sportoló?
Marosi Gergely | 2021. január 25. 18:59
A sportvilágban 2021 olyannak tűnik, mint 2020 félrecsúszott maszkban – tragikomédiával kezdődő férfi kézilabda-világbajnokság, elhalasztott Formula–1-es nyitány, arrébb tolt vagy törölt események, elmaradó mérkőzések és pozitív tesztek. A show-nak viszont folytatódnia kell, mert egy újabb teljes lezárásra aligha van tartalék. A folytatás etikai kérdéseket vet fel, mint ahogy az is, ha a sportolók előrekerülnek a vakcinára váró sorban.
Vállalat Mészáros Lőrinc szállodalánca mindkét hullámban behúzta a kormányzati támogatásokat
Vég Márton | 2021. január 23. 16:07
A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Hunguest szállodalánc a koronavírus-járvány első hullámakor leépítette a dolgozóinak közel a felét, majd kapott 17,7 milliárd forint állami támogatást a szállodái felújítására. A második hullámnál már elbocsátási-tilalom volt a támogatás feltétele, járt is a kormányzati segítség.
Vállalat Dől a közpénz a TV2 Csoporthoz
Privátbankár.hu | 2021. január 23. 10:30
Több mint 20 milliárdnyi közpénzt kapott tavaly a TV2 Csoport.
Vállalat Nehéz helyzetben a vendéglátósok – többen a mai napig nem kapták meg a bértámogatást
Székely Sarolta - Valkai Nikoletta | 2021. január 21. 19:19
Szerkesztőségünk több forrásból is úgy értesült, hogy a vendéglátósok közül többen vannak olyanok, akik a mai napig nem kapták meg a kérvényezett bértámogatást. Pedig a papírokkal is rendben volt minden és a kérelmet is befogadta a hatóság. Az ipartestület szerint sem szórványos esetről van szó, az Innovációs és Technológiai Minisztérium viszont hallgat.
Vállalat Közel négymilliárd forinttal emelték a Leisztinger-cégbirodalom bázisának tőkéjét
Baka F. Zoltán | 2021. január 21. 16:28
A Domestore tőkéje ezzel 17,5 milliárd forintra emelkedett.
Vállalat Egyre inkább úgy tűnik, 4 százalékkal fog nőni a minimálbér
Valkai Nikoletta | 2021. január 20. 14:16
Elhúzódó egyeztetés után ma sem született végső megállapodás az idei legkisebb bérekről. Készül viszont egy megegyezéstervezet, benne 4 százalékos emeléssel. 
Vállalat A győri Audit is elérte a globális csiphiány
Privátbankár.hu | 2021. január 19. 12:11
A kecskeméti Mercedesszel szemben náluk nem lesz leállás, de két héten keresztül csak egy műszakban folytatják a gyártást.
Friss
hírlevél