3p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Suzuki Zrt. felkészül arra, hogy az európai autópiac az év végéig felocsúdik a koronavírus-járvány okozta sokkból, ezért őrzi kapacitásait, és mintegy 400 fő toborzásával megkezdte a dolgozói létszám helyreállítását, hogy június 29-én újraindíthassa a második műszakot is a termelésben - mondták el a cég vezetői pénteken, online sajtóbeszélgetésen.

A gyár március 23-án állította le termelését a járványhelyzet miatt, hat hétig állt a munka az esztergomi termelőhelyen, ahol január óta kizárólag hibrid járműveket gyártanak. Urbán Lászó vezérigazgató-helyettes elmondta: az európai autóipar a jelek szerint megkezdte a kilábalást a válságból, kapacitások leépítésére gyakorlatilag nem került sor, a gyárak túlnyomó része visszatért a termeléshez. Fél-egy éven belül a vezérigazgató-helyettes szerint helyreáll a normál az élet az iparágban.

Ennek tudatában indította el a Suzuki is a termelést április 29-én, amit az tett lehetővé, hogy a menedzsment, a karbantartók és a fejlesztők dolgoztak a leállás ideje alatt is - mondta el. Megjegyezte: a termelési szünet ideje alatt gyártástechnológiai fejlesztést dolgoztak ki, amelyhez a napokban beruházás-támogatási pályázatot nyújtottak be.

Az esztergomi Suzuki-gyár 2020. március 18-án. A Magyar Suzuki Zrt. vezetése 2020. március 23-tól állította le az esztergomi gyártást. A leállás 3200 dolgozót érint. MTI/Szigetváry Zsolt
Az esztergomi Suzuki-gyár 2020. március 18-án. A Magyar Suzuki Zrt. vezetése 2020. március 23-tól állította le az esztergomi gyártást. A leállás 3200 dolgozót érint. MTI/Szigetváry Zsolt

A második műszak beindítása érdekében a cég megkezdte a munkaerőtoborzást, mintegy 400 dolgozót kívánnak felvenni. A leállás idején ugyanis megváltak a kölcsönzött dolgozói létszámtól. Saját alkalmazottat azonban nem bocsátottak el, a dolgozók juttatásait a leállás ideje alatt sem vágták meg.

Fejesné Gyurján Ildikó, a HR-ért, pénzügyekért és az informatikáért felelős operatív igazgató arról számolt be, hogy most megkeresték a korábban kölcsönzött és elküldött dolgozókat, akiknek nagy része immár alkalmazottként térhet vissza a gyárba. Ezzel a dolgozói létszám mintegy 3000-re emelkedik.

Urbán László jelezte: a gyár kapacitását megőrzi, a gyártással a piac igényeihez igazodnak, így egyelőre bizonytalan, hogy tudják-e majd tartani az eredeti tervet, amely 2020-ra 165 ezer autó gyártásáról szólt. Megjegyezte: a járvány okozta leállás miatt eddig több mint 10 ezer autóval gyártottak kevesebbet. Kérdésre válaszolva elmondta: az alkatrész-beszállításokban nem volt fennakadás, ez nem hátráltatta a termelést.

Novák Gyula termelési igazgató arról tájékoztatott, hogy a termelés újraindításakor minden ajánlást figyelembe vettek, hogy megteremtsék a biztonságos munkavégzés feltételeit. Egyebek között bővítették a beléptetési pontokat, távolabb helyezték egymástól a munkaállásokat, a vállalati személyszállítást biztonságossá tették, maszk viselése kötelező. Az újraindulás előtt oktatást szerveztek, amelynek jelentősége volt a termelés minősége szempontjából is - tette hozzá.

A Magyar Suzuki Zrt. nettó árbevétele 2018-ban 1,953 milliárd euró volt, amelyből 280,4 millió eurót tett ki a belföldi árbevétel. Az adózás előtti eredmény 2018-ban elérte a 82 millió eurót. A társaság 2018-ban 171 885 járművet értékesített 123 országban, ezek 95 százaléka Esztergomban készült.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Homályos kezdés, világosabb folytatás
Privátbankár.hu | 2024. november 7. 15:47
Az ESG előnyei lassan körvonalazódnak.
Vállalat Milyen a 4iG jövőre induló új, One márkája?
Privátbankár.hu | 2024. november 6. 16:09
Mi a közös a márka új nagykövete, Majka és a már korábabn csatlakozó Szilágyi Áron sikerreceptjében?
Vállalat Keserédes számokat jelentett a Zwack
Privátbankár.hu | 2024. november 5. 15:31
Javuló bevételei ellenére csökkent a Zwack profitja.
Vállalat Itt az olcsó hitel a vállalkozásoknak, de ki is tudják használni?
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 17:28
Mától igényelhetők a 3,5 százalékra csökkentett Széchenyi Kártya Program beruházási hitelei.
Vállalat Óriásbevásárlást hajtott végre az egyik hazai nagybank gazdája
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 16:56
Az UniCredit megvásárolta az Alpha Bank Romania többségi részvénycsomagját.
Vállalat Most bánhatja Orbán Viktor, hogy kiszálltak ebből a bankból
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 14:41
Javuló eredményprofillal zárta az idei első kilenc hónapot az Erste, amelyben éveken át birtokolt 15 százalékos részesedésétől tavaly vált meg az állam.
Vállalat Mi isszuk meg a levét annak, hogy a kormány packázik a bankokkal
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 13:43
A tranzakciós illetékek jelentős növekedése miatt megkezdődött a díjemelés a pénzintézeteknél.
Vállalat Elképesztőt lépett a kínai autógyártó, a világ csak kulloghat utána
Privátbankár.hu | 2024. november 3. 16:58
Már több mint 900 ezre dolgoznak a BYD-nak.
Vállalat Kétszer annyiba kerül egy német munkás a Volkswagennek, mint más európai országokban
Privátbankár.hu | 2024. november 3. 15:37
Karácsonyi pénz, nyaralási támogatás, autóvásárlási kedvezmény... Most költségeket kell csökkenteni.
Vállalat Ekkora fizetésemeléssel elégedett lenne? – a Boeing sztrájkoló munkásai hétfőn szavaznak róla
Privátbankár.hu | 2024. november 1. 15:11
A sztrájkoló Boeing szakszervezet támogatja a négy évre elosztott 38 százalékos béremelési ajánlatot.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG