3p

A Magyar Suzuki Zrt. felkészül arra, hogy az európai autópiac az év végéig felocsúdik a koronavírus-járvány okozta sokkból, ezért őrzi kapacitásait, és mintegy 400 fő toborzásával megkezdte a dolgozói létszám helyreállítását, hogy június 29-én újraindíthassa a második műszakot is a termelésben - mondták el a cég vezetői pénteken, online sajtóbeszélgetésen.

A gyár március 23-án állította le termelését a járványhelyzet miatt, hat hétig állt a munka az esztergomi termelőhelyen, ahol január óta kizárólag hibrid járműveket gyártanak. Urbán Lászó vezérigazgató-helyettes elmondta: az európai autóipar a jelek szerint megkezdte a kilábalást a válságból, kapacitások leépítésére gyakorlatilag nem került sor, a gyárak túlnyomó része visszatért a termeléshez. Fél-egy éven belül a vezérigazgató-helyettes szerint helyreáll a normál az élet az iparágban.

Ennek tudatában indította el a Suzuki is a termelést április 29-én, amit az tett lehetővé, hogy a menedzsment, a karbantartók és a fejlesztők dolgoztak a leállás ideje alatt is - mondta el. Megjegyezte: a termelési szünet ideje alatt gyártástechnológiai fejlesztést dolgoztak ki, amelyhez a napokban beruházás-támogatási pályázatot nyújtottak be.

Az esztergomi Suzuki-gyár 2020. március 18-án. A Magyar Suzuki Zrt. vezetése 2020. március 23-tól állította le az esztergomi gyártást. A leállás 3200 dolgozót érint. MTI/Szigetváry Zsolt
Az esztergomi Suzuki-gyár 2020. március 18-án. A Magyar Suzuki Zrt. vezetése 2020. március 23-tól állította le az esztergomi gyártást. A leállás 3200 dolgozót érint. MTI/Szigetváry Zsolt

A második műszak beindítása érdekében a cég megkezdte a munkaerőtoborzást, mintegy 400 dolgozót kívánnak felvenni. A leállás idején ugyanis megváltak a kölcsönzött dolgozói létszámtól. Saját alkalmazottat azonban nem bocsátottak el, a dolgozók juttatásait a leállás ideje alatt sem vágták meg.

Fejesné Gyurján Ildikó, a HR-ért, pénzügyekért és az informatikáért felelős operatív igazgató arról számolt be, hogy most megkeresték a korábban kölcsönzött és elküldött dolgozókat, akiknek nagy része immár alkalmazottként térhet vissza a gyárba. Ezzel a dolgozói létszám mintegy 3000-re emelkedik.

Urbán László jelezte: a gyár kapacitását megőrzi, a gyártással a piac igényeihez igazodnak, így egyelőre bizonytalan, hogy tudják-e majd tartani az eredeti tervet, amely 2020-ra 165 ezer autó gyártásáról szólt. Megjegyezte: a járvány okozta leállás miatt eddig több mint 10 ezer autóval gyártottak kevesebbet. Kérdésre válaszolva elmondta: az alkatrész-beszállításokban nem volt fennakadás, ez nem hátráltatta a termelést.

Novák Gyula termelési igazgató arról tájékoztatott, hogy a termelés újraindításakor minden ajánlást figyelembe vettek, hogy megteremtsék a biztonságos munkavégzés feltételeit. Egyebek között bővítették a beléptetési pontokat, távolabb helyezték egymástól a munkaállásokat, a vállalati személyszállítást biztonságossá tették, maszk viselése kötelező. Az újraindulás előtt oktatást szerveztek, amelynek jelentősége volt a termelés minősége szempontjából is - tette hozzá.

A Magyar Suzuki Zrt. nettó árbevétele 2018-ban 1,953 milliárd euró volt, amelyből 280,4 millió eurót tett ki a belföldi árbevétel. Az adózás előtti eredmény 2018-ban elérte a 82 millió eurót. A társaság 2018-ban 171 885 járművet értékesített 123 országban, ezek 95 százaléka Esztergomban készült.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
Vállalat Az Uber boszorkányos módszerrel jutott hatalmas profithoz?
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:31
Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak. 
Vállalat Nem lehet oka panaszra a legendás magyar italgyártónak
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:11
Elfogadta a Zwack Unicum Nyrt. közgyűlése a vállalat igazgatóságának javaslatát, így a társaság 3,052 milliárd forint osztalékot fizet, ami névértékre vetítve 150 százalékos osztalékszintet jelent, részvényenként 1500 forintot.
Vállalat Ilyen színben jött ki az OTP új, offshore-jüan kötvénye
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 11:57
Összesen 900 millió offshore-jüannyi zöldkötvényt bocsátott ki az OTP Csoport Luxemburgban, amelyre másfélszeres túljegyzés érkezett a hongkongi és szingapúri befektetők részéről.
Vállalat Megzökkent a kínai óriás? – a BYD lassítja termelését
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 11:30
A kínai elektromos autógyártó lassítja a termelést és elhalasztja a kapacitásbővítést kínai gyáraiban, állítják források.
Vállalat Csak esik, csak esik a Tesla értékesítése Európában
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 10:59
Májusban már ötödik hónapja zuhannak az eladások.
Vállalat Durva hibákat vétett a Boeing, lesújtó jelentés látott napvilágot
Privátbankár.hu | 2025. június 24. 18:11
A repülőgépgyártó hírneve tovább romlik.
Vállalat Kínos autóvisszahívás: darabok válhatnak le a Fordokból
Privátbankár.hu | 2025. június 24. 14:27
Amerikában akadt gondja a márkának.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG