A két vállalat egyúttal bejelentette, hogy 3,8 milliárd reált (713,9 millió dollárt) fektetnek be egy brazíliai ipari komplexumba. (1 dollár = 5,3230 reál) A Renault nem közölte, hogy ez a beruházás része-e a 2023 végén bejelentett, négy év alatt megvalósítandó 3 milliárd eurós nemzetközi fejlesztési tervnek, vagy azon felül értendő – írja a Reuters.
A vállalat közölte: a két gyártó új, zéró emissziós technológiai platformot is létrehoz, amely alapjául szolgál majd egy új Renault-modellnek, amelyet 2027-ben vezetnek be.
Fotó: X/Renault Group
A BYD-val versenyeznek
A Renault két hete jelentette be, hogy lezárta brazíliai megállapodását a Geelyvel, összefogva Latin-Amerika legnagyobb piacán, ahol riválisa, a BYD gyárat épít és egyre nagyobb teret nyer megfizethető, tisztán elektromos és plug-in hibrid modelljeivel.
A megállapodás lehetővé teszi a Geely számára, hogy hozzáférjen a meglévő gyárhoz és kereskedői hálózathoz, és – a Renault szerint – segít abban is, hogy a francia autógyártó jobban kihasználja szerelőüzemének kapacitását, valamint nagyobb modellekkel bővíthesse kínálatát.
Miközben a Renault Európára való erős támaszkodása megvédte az amerikai elnök, Donald Trump által bevezetett vámoktól, egyben sebezhetővé is teszi Európa gyenge gazdasági növekedésével szemben.
A francia autógyártó a hazai piacon fokozódó kínai konkurencia miatt azon dolgozik, hogy Európán kívül bővítse jelenlétét – Latin-Amerikában, valamint Koreában, Törökországban és Indiában is.
Még a nyáron foglalkoztunk a francia autógyártó helyzetével:
A forint erősödött kedden.

