A Procter & Gamble Co. honlapján kedden közzétett pénzügyi jelentés szerint a pénzügyi negyedik negyedévében elért bevétele az egy évvel korábbi 20,53 milliárd dollár után 20,89 milliárd dollárt tett ki, meghaladva az elemzők által várt 20,82 milliárd dollárt – írja az MTI.
Az árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus bevételnövekedés 2 százalék volt éves összevetésben.
Fotó: Wikipédia
A vállalat termékeinek ára átlagosan 1 százalékkal emelkedett, az értékesítési volumen pedig éves szinten stagnált a pénzügyi negyedik negyedévben.
A Procter & Gamble adózott eredménye 3,62 milliárd dollárra, részvényenként 1,48 dollárra emelkedett a június végén zárult negyedévben az előző év azonos időszakában jegyzett 3,14 milliárd dollárról, részvényenként 1,27 dollárról. Az elemzői konszenzusban kisebb, 1,42 dolláros részvényarányos nyereség szerepelt.
Az amerikai társaság arra számít, hogy a folyó 2026-os pénzügyi évben az árbevétele 1-5 százalékkal nőhet.
A P&G márkái közé tartozik egyebek mellett a Pampers, az Ariel, az Always, a Braun, a Gillette, a Head & Shoulders, az Old Spice, valamint az Oral-B, a Wick, a Cebion és a Nasivin.